Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME VE DEĞİŞEN GAZETECİLİK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal olayların ortaya çıkışının sebep ve sonuçlarını tarihsel süreçte aktarark medyanın rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin boyutları,Küreselleşme ve ağ toplumu ,Geleneksel Gazeteciliğin Dönüşümü ,Yeni Medya ve Karakteristik Özellikleri,Yeni Habercilik Pratikleri,Veri Gazeteciliği,Veri Gazeteciliği Örnekleri,Dijital Hikâye Anlatıcılığı,Dijital Haber Hikaye Anlatımı,Sosyal medya gazeteciliği,Haber Hikâye Analizi ,Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu ,Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu ,Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal Hayatı ve aktörleri daha iyi analiz edebilir | 9 | A, E |
Yeni dünya düzenini ve bunun uygulayıcılarını öğrenir | 9 | A, E |
Ulusal ve Uluslararası toplumsal hareket örneklerini çözümleme, böylece protesto hareketlerinin aldığı son şekli öğrenir | 9 | E |
Medya ve toplumsal hareket arasındaki ilişkiyi anlama ve analiz eder | 10, 9 | A |
Son dönem medya uygulamaları hakkında detaylı ve teorik bilgi sahibi olur | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin boyutları | Küreselleşme kitabı okuma |
2 | Küreselleşme ve ağ toplumu | Mcluhan global köy kavramı |
3 | Geleneksel Gazeteciliğin Dönüşümü | Yeni Medya ve İletişim Ortamı kitabı inceleme |
4 | Yeni Medya ve Karakteristik Özellikleri | Yeni Medya Çalışmaları Kitabı Okuma |
5 | Yeni Habercilik Pratikleri | Haber sitelerinin içeriklerinin incelenmesi |
6 | Veri Gazeteciliği | İlgili Okuma |
7 | Veri Gazeteciliği Örnekleri | websitesi inceleme |
8 | Dijital Hikâye Anlatıcılığı | Dijital Hikâye örneklerinin incelenmesi |
9 | Dijital Haber Hikaye Anlatımı | Habercilikte Dijital Hikâye örneklerinin incelenmesi |
10 | Sosyal medya gazeteciliği | Sosyal medya platformlarının incelenmesi |
11 | Haber Hikâye Analizi | Örnek Uygulamalar |
12 | Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu | Örnek Uygulamalar |
13 | Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu | Örnek Uygulamalar |
14 | Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu | Örnek Uygulamalar |
Kaynak |
1.Sanaldan Sokağa Toplumsal Hareketler (Nobel Yayınları) 2.Toplumsal Hareketler Politikadan Edebiyata Sanattan Sinemaya Medyadan Toplumsal Algıya Teorik ve Pratik Analizler ve Yansımalar (Nobel Yayınları) 3. Toplumsal Hareketler Teori ve Pratik Analizler Social Movements. Identity, Culture, and the State. New York: Oxford University Press. Garner, R.(1996).Contamporary Movements and Ideologies. New York: MacGrawHill. McAdam, D., J. D. McCarthy, M. N. Zald (Edt.) (1996). Comparative Perspectives on Social Movements: Political Opportinuties, Mobilizing Structures and Cultural Framing. Cambridge, New York: Cambridge University Press. |
KENAN ÇAYIR, YENİ SOSYAL HAREKETLER, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 1999 BARIŞ ÇOBAN, YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER, KALKEDON YAYINLARI, İSTANBUL, 2009 George Ritzer,Küresel Dünya, Ayrıntı yayınları,2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME VE DEĞİŞEN GAZETECİLİK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal olayların ortaya çıkışının sebep ve sonuçlarını tarihsel süreçte aktarark medyanın rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin boyutları,Küreselleşme ve ağ toplumu ,Geleneksel Gazeteciliğin Dönüşümü ,Yeni Medya ve Karakteristik Özellikleri,Yeni Habercilik Pratikleri,Veri Gazeteciliği,Veri Gazeteciliği Örnekleri,Dijital Hikâye Anlatıcılığı,Dijital Haber Hikaye Anlatımı,Sosyal medya gazeteciliği,Haber Hikâye Analizi ,Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu ,Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu ,Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumsal Hayatı ve aktörleri daha iyi analiz edebilir | 9 | A, E |
Yeni dünya düzenini ve bunun uygulayıcılarını öğrenir | 9 | A, E |
Ulusal ve Uluslararası toplumsal hareket örneklerini çözümleme, böylece protesto hareketlerinin aldığı son şekli öğrenir | 9 | E |
Medya ve toplumsal hareket arasındaki ilişkiyi anlama ve analiz eder | 10, 9 | A |
Son dönem medya uygulamaları hakkında detaylı ve teorik bilgi sahibi olur | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin boyutları | Küreselleşme kitabı okuma |
2 | Küreselleşme ve ağ toplumu | Mcluhan global köy kavramı |
3 | Geleneksel Gazeteciliğin Dönüşümü | Yeni Medya ve İletişim Ortamı kitabı inceleme |
4 | Yeni Medya ve Karakteristik Özellikleri | Yeni Medya Çalışmaları Kitabı Okuma |
5 | Yeni Habercilik Pratikleri | Haber sitelerinin içeriklerinin incelenmesi |
6 | Veri Gazeteciliği | İlgili Okuma |
7 | Veri Gazeteciliği Örnekleri | websitesi inceleme |
8 | Dijital Hikâye Anlatıcılığı | Dijital Hikâye örneklerinin incelenmesi |
9 | Dijital Haber Hikaye Anlatımı | Habercilikte Dijital Hikâye örneklerinin incelenmesi |
10 | Sosyal medya gazeteciliği | Sosyal medya platformlarının incelenmesi |
11 | Haber Hikâye Analizi | Örnek Uygulamalar |
12 | Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu | Örnek Uygulamalar |
13 | Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu | Örnek Uygulamalar |
14 | Dijital Hikâye Oluşturulması ve Sunumu | Örnek Uygulamalar |
Kaynak |
1.Sanaldan Sokağa Toplumsal Hareketler (Nobel Yayınları) 2.Toplumsal Hareketler Politikadan Edebiyata Sanattan Sinemaya Medyadan Toplumsal Algıya Teorik ve Pratik Analizler ve Yansımalar (Nobel Yayınları) 3. Toplumsal Hareketler Teori ve Pratik Analizler Social Movements. Identity, Culture, and the State. New York: Oxford University Press. Garner, R.(1996).Contamporary Movements and Ideologies. New York: MacGrawHill. McAdam, D., J. D. McCarthy, M. N. Zald (Edt.) (1996). Comparative Perspectives on Social Movements: Political Opportinuties, Mobilizing Structures and Cultural Framing. Cambridge, New York: Cambridge University Press. |
KENAN ÇAYIR, YENİ SOSYAL HAREKETLER, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 1999 BARIŞ ÇOBAN, YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER, KALKEDON YAYINLARI, İSTANBUL, 2009 George Ritzer,Küresel Dünya, Ayrıntı yayınları,2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |