Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIĞIN TEMEL KAVRAMLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri,Reklam Süreçler,Reklam Medyası ,Yaratıcı Reklam Stratejileri,Örnek Olay İncelemesi, Reklam Ajansları,Reklam veren-Ajans İlişkisi,Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumları,Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları ,Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. | 16, 9 | |
1. Reklamın temellerini kavrayabilecektir. | 16, 9 | |
1.1 Teorileri açıklar. | 16, 9 | |
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar | 16, 9 | |
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. | 16, 9 | |
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar | 16, 9 | |
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. | 13, 16, 9 | A |
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir. | 13, 16, 9 | A |
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. | 13, 16, 9 | A |
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklayacaktır. | 16, 9 | |
4.1 İletişim araçlarını tanır. | 16, 9 | |
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini anlatır | 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklama Giriş | Ders notlarının okunması |
2 | Reklam Teorileri | Ders notlarının okunması |
3 | Reklam Süreçler | Ders notlarının okunması |
4 | Reklam Medyası | Ders notlarının okunması |
5 | Yaratıcı Reklam Stratejileri | Ders notlarının okunması |
6 | Örnek Olay İncelemesi | Ödev |
7 | Reklam Ajansları | Ders notlarının okunması |
8 | Reklam veren-Ajans İlişkisi | Ders notlarının okunması |
9 | Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumları | Ödev |
10 | Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları | Ödev |
11 | Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları | Ödev |
12 | Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumları | Ödev |
Kaynak |
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIĞIN TEMEL KAVRAMLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri,Reklam Süreçler,Reklam Medyası ,Yaratıcı Reklam Stratejileri,Örnek Olay İncelemesi, Reklam Ajansları,Reklam veren-Ajans İlişkisi,Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumları,Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları ,Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları,Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Reklam kampanyası planlama ve yürütme sürecini açıklayabilecektir. | 16, 9 | |
1. Reklamın temellerini kavrayabilecektir. | 16, 9 | |
1.1 Teorileri açıklar. | 16, 9 | |
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar | 16, 9 | |
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. | 16, 9 | |
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar | 16, 9 | |
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. | 13, 16, 9 | A |
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklayabilecektir. | 13, 16, 9 | A |
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. | 13, 16, 9 | A |
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklayacaktır. | 16, 9 | |
4.1 İletişim araçlarını tanır. | 16, 9 | |
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini anlatır | 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklama Giriş | Ders notlarının okunması |
2 | Reklam Teorileri | Ders notlarının okunması |
3 | Reklam Süreçler | Ders notlarının okunması |
4 | Reklam Medyası | Ders notlarının okunması |
5 | Yaratıcı Reklam Stratejileri | Ders notlarının okunması |
6 | Örnek Olay İncelemesi | Ödev |
7 | Reklam Ajansları | Ders notlarının okunması |
8 | Reklam veren-Ajans İlişkisi | Ders notlarının okunması |
9 | Pazarlama İletişim Karması I- Storyboard oluştırma - öğrenci sunumları | Ödev |
10 | Pazarlama İletişim Karması II- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları | Ödev |
11 | Reklam Yaklaşımları- Storyboard oluşturma- öğrenci sunumları | Ödev |
12 | Medya planlama- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Reklamda Etik- Storyboard oluşturma- Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Örnek Olay İncelemesi- storyboard oluşturma- öğrenci sunumları | Ödev |
Kaynak |
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |