Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ÇOCUK -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir çocuk gelişimci olarak medyaya karşı duyarlılık kazandırır, sorumluluk almaya hazırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Medyanın temel kavramları,Medyanın fonksiyonları,Medyada klişeler, önyargılar, yanlılık,Çocuğun medyada temsili / Gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo,
film, televizyon, internette çocuk haberleri, çocuğa bakış açısı,Çocuğun medyada temsili / Sınıfiçi tartışması,Çocukların gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon,
internet kullanım şekli, sıklığı, süresi, çocuklar üzerindeki etkileri,Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / Açık Anlatım
*Yararları *Zararları,Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / ÖDEV,Çocuk gelişimcinin medyadaki ve medya üzerindeki rolü ve önemi,Çocuk gelişimcinin anne-babaları, eğitimcileri, medya patronları ve
çalışanlarını, toplumun diğer kesimlerini bilinçlendirme fonksiyonu,Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma,Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma,Konu ile ilgili yurtiçi ve yurt dışı literatürü inceleme, tartışma, yorumlama,Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun medyada temsilini kavrayabilir ve medyanın çocuk üzerindeki etkilerini yorumlar.10, 2, 9A
Medya ile ilgili genel kavramları tanır.10, 2, 9A
Medyanın fonksiyonları, önyargıları ve yanlılıklarının farkına varır.10, 2, 9A
Çocuk gelişimci olarak medya ve çocuk konusuna karşı gerekli duyarlılığı geliştirebilir.10, 2, 9A
Toplumun gerekli kesimlerini bilinçlendirme görevinin farkına varabilecek ve sorumluluk almaya hazırlanacaktır.10, 2, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medyanın temel kavramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Medyanın fonksiyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Medyada klişeler, önyargılar, yanlılıkÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuğun medyada temsili / Gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo,
film, televizyon, internette çocuk haberleri, çocuğa bakış açısı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuğun medyada temsili / Sınıfiçi tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocukların gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon,
internet kullanım şekli, sıklığı, süresi, çocuklar üzerindeki etkileri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / Açık Anlatım
*Yararları *Zararları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / ÖDEV
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocuk gelişimcinin medyadaki ve medya üzerindeki rolü ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Çocuk gelişimcinin anne-babaları, eğitimcileri, medya patronları ve
çalışanlarını, toplumun diğer kesimlerini bilinçlendirme fonksiyonu
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konu ile ilgili yurtiçi ve yurt dışı literatürü inceleme, tartışma, yorumlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ertürk, Yıldız Dilek; Akkor Gül, Ayşen. (2006), Çocuğunuzu Televizyona teslim Etmeyin, Nobel Yayın, Ankara. İçin Akçalı, Selda (Ed). (2009), Çocuk ve Medya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Lemish, Dafna. (2007), Children and Television, Blackwell Publishing, Singapore. Schneider, Cy.(1987), Children's Television, NTC Business Books, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10550
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3927
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı326
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ÇOCUK -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir çocuk gelişimci olarak medyaya karşı duyarlılık kazandırır, sorumluluk almaya hazırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Medyanın temel kavramları,Medyanın fonksiyonları,Medyada klişeler, önyargılar, yanlılık,Çocuğun medyada temsili / Gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo,
film, televizyon, internette çocuk haberleri, çocuğa bakış açısı,Çocuğun medyada temsili / Sınıfiçi tartışması,Çocukların gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon,
internet kullanım şekli, sıklığı, süresi, çocuklar üzerindeki etkileri,Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / Açık Anlatım
*Yararları *Zararları,Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / ÖDEV,Çocuk gelişimcinin medyadaki ve medya üzerindeki rolü ve önemi,Çocuk gelişimcinin anne-babaları, eğitimcileri, medya patronları ve
çalışanlarını, toplumun diğer kesimlerini bilinçlendirme fonksiyonu,Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma,Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma,Konu ile ilgili yurtiçi ve yurt dışı literatürü inceleme, tartışma, yorumlama,Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun medyada temsilini kavrayabilir ve medyanın çocuk üzerindeki etkilerini yorumlar.10, 2, 9A
Medya ile ilgili genel kavramları tanır.10, 2, 9A
Medyanın fonksiyonları, önyargıları ve yanlılıklarının farkına varır.10, 2, 9A
Çocuk gelişimci olarak medya ve çocuk konusuna karşı gerekli duyarlılığı geliştirebilir.10, 2, 9A
Toplumun gerekli kesimlerini bilinçlendirme görevinin farkına varabilecek ve sorumluluk almaya hazırlanacaktır.10, 2, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medyanın temel kavramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Medyanın fonksiyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Medyada klişeler, önyargılar, yanlılıkÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuğun medyada temsili / Gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo,
film, televizyon, internette çocuk haberleri, çocuğa bakış açısı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuğun medyada temsili / Sınıfiçi tartışmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocukların gazete, kitap, dergi, broşür, billboard, radyo, film, televizyon,
internet kullanım şekli, sıklığı, süresi, çocuklar üzerindeki etkileri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / Açık Anlatım
*Yararları *Zararları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklar için hazırlanmış olan gazete, kitap, dergi, broşür, radyo programı,
film, televizyon programı, internet siteleri incelemesi / ÖDEV
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocuk gelişimcinin medyadaki ve medya üzerindeki rolü ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Çocuk gelişimcinin anne-babaları, eğitimcileri, medya patronları ve
çalışanlarını, toplumun diğer kesimlerini bilinçlendirme fonksiyonu
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konu ile ilgili yurtiçi ve yurt dışı literatürü inceleme, tartışma, yorumlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Çocuk Gelişimci bilinci ve duyarlılığı ile çocuklara uygun medya örnekleri
önerisi hazırlama, sunma, tartışma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ertürk, Yıldız Dilek; Akkor Gül, Ayşen. (2006), Çocuğunuzu Televizyona teslim Etmeyin, Nobel Yayın, Ankara. İçin Akçalı, Selda (Ed). (2009), Çocuk ve Medya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Lemish, Dafna. (2007), Children and Television, Blackwell Publishing, Singapore. Schneider, Cy.(1987), Children's Television, NTC Business Books, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00