Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EDİTÖRYAL FOTOĞRAFÇILIK-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Erhan SEVENLER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla mesleki tecrübeye katkı sağlamasını amaçlar. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratır, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi verir ve kullanım disiplinini kazandırır. Öğrenciye çekilmiş fotoğraflarda yer alan öğelerin anlamları ve bu öğelerin birbiriyle ilişkilerini kavramaya yardımcı olur, fotoğrafları teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine dair birtakım sonuçlara ulaşır; konuya/yazıya uygunluğunu değerlendirir; fotoğrafları habere/yazıya uygun tasarlamalarına yardımcı olur.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu, tarihi ve haber fotoğrafçılığı
gelişimi. Fotoğrafın teknik süreci. Fotoğraf makineleri; 35. mm ve
digital makinelerin çalışma prensipleri. Film ve digital materyallerin
özellikleri.,Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları ve
aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği ve
netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta perspektif
çalışmaları.,Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.,Kompozisyon. Gilless Peress’in Iran projesi üzerinden doğru
kompozisyon oluşturma anlatımı.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.,Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. Ara Güler’in projeleri
üzerinden fotoğraf değerlendirmeleri.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı

işlemeleri değerlendirmeleri.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı
işlemeleri değerlendirmeleri.,Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine ünlü fotoğrafçıların fotoğraf
projeleri okumaları.,Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları;
habere uygunluğu tartışmaları; karşılıklı değerlendirmeler.,Aktüel ortamda uygulamalı HABER Fotoğrafı çekimi. Seri fotoğraf
oluşturma. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri HABER fotoğrafları üzerine tartışmalar; Adobe
Lightroom’da işlemeleri üzerinde değerlendirmeler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğrafın tarihi gelişimini özetler.14, 6, 9A, E
ekipmanları doğru çalıştırır.14, 6, 9A, E
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygular.14, 6, 9A, E
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü analiz eder.14, 6, 9A, E
Konuya, habere uygun fotoğrafları yorumlayabilme, seçebilme, tasarlayabilme/yerleştirebilme altyapısını dizayn eder.14, 6, 9A, E
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanır.14, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu, tarihi ve haber fotoğrafçılığı
gelişimi. Fotoğrafın teknik süreci. Fotoğraf makineleri; 35. mm ve
digital makinelerin çalışma prensipleri. Film ve digital materyallerin
özellikleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları ve
aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği ve
netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta perspektif
çalışmaları.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Kompozisyon. Gilless Peress’in Iran projesi üzerinden doğru
kompozisyon oluşturma anlatımı.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. Ara Güler’in projeleri
üzerinden fotoğraf değerlendirmeleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı

işlemeleri değerlendirmeleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı
işlemeleri değerlendirmeleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine ünlü fotoğrafçıların fotoğraf
projeleri okumaları.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları;
habere uygunluğu tartışmaları; karşılıklı değerlendirmeler.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Aktüel ortamda uygulamalı HABER Fotoğrafı çekimi. Seri fotoğraf
oluşturma. Derslik dışında yapılacaktır.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrencilerin çektikleri HABER fotoğrafları üzerine tartışmalar; Adobe
Lightroom’da işlemeleri üzerinde değerlendirmeler.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
1. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 2. Nezih Tavlaş - Foto Muhabiri Ara Güler’in Hayat Hikayesi;YKY 3. Russell Miller - Magnum; Tarihin Ön Cephesinde Elli Yıl - Efsanevi Fotoğraf Ajansının Hikayesi; Agora 4. Daido Moriyama - Record; Thames & Hudson 5. Robert Frank -The Americans; Steidl 6. Jacob Holdt - United States 1970-75; Steidl 7. Gilless Peres - Telex Iran; Scalo
Öğretim üyesi ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler31030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EDİTÖRYAL FOTOĞRAFÇILIK-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Erhan SEVENLER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla mesleki tecrübeye katkı sağlamasını amaçlar. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratır, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi verir ve kullanım disiplinini kazandırır. Öğrenciye çekilmiş fotoğraflarda yer alan öğelerin anlamları ve bu öğelerin birbiriyle ilişkilerini kavramaya yardımcı olur, fotoğrafları teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine dair birtakım sonuçlara ulaşır; konuya/yazıya uygunluğunu değerlendirir; fotoğrafları habere/yazıya uygun tasarlamalarına yardımcı olur.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu, tarihi ve haber fotoğrafçılığı
gelişimi. Fotoğrafın teknik süreci. Fotoğraf makineleri; 35. mm ve
digital makinelerin çalışma prensipleri. Film ve digital materyallerin
özellikleri.,Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları ve
aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği ve
netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta perspektif
çalışmaları.,Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.,Kompozisyon. Gilless Peress’in Iran projesi üzerinden doğru
kompozisyon oluşturma anlatımı.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.,Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. Ara Güler’in projeleri
üzerinden fotoğraf değerlendirmeleri.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı

işlemeleri değerlendirmeleri.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı
işlemeleri değerlendirmeleri.,Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine ünlü fotoğrafçıların fotoğraf
projeleri okumaları.,Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları;
habere uygunluğu tartışmaları; karşılıklı değerlendirmeler.,Aktüel ortamda uygulamalı HABER Fotoğrafı çekimi. Seri fotoğraf
oluşturma. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri HABER fotoğrafları üzerine tartışmalar; Adobe
Lightroom’da işlemeleri üzerinde değerlendirmeler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğrafın tarihi gelişimini özetler.14, 6, 9A, E
ekipmanları doğru çalıştırır.14, 6, 9A, E
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygular.14, 6, 9A, E
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü analiz eder.14, 6, 9A, E
Konuya, habere uygun fotoğrafları yorumlayabilme, seçebilme, tasarlayabilme/yerleştirebilme altyapısını dizayn eder.14, 6, 9A, E
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanır.14, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu, tarihi ve haber fotoğrafçılığı
gelişimi. Fotoğrafın teknik süreci. Fotoğraf makineleri; 35. mm ve
digital makinelerin çalışma prensipleri. Film ve digital materyallerin
özellikleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları ve
aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği ve
netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta perspektif
çalışmaları.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Kompozisyon. Gilless Peress’in Iran projesi üzerinden doğru
kompozisyon oluşturma anlatımı.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. Ara Güler’in projeleri
üzerinden fotoğraf değerlendirmeleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı

işlemeleri değerlendirmeleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup
çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin Adobe Lightroom Programı
işlemeleri değerlendirmeleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine ünlü fotoğrafçıların fotoğraf
projeleri okumaları.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları;
habere uygunluğu tartışmaları; karşılıklı değerlendirmeler.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Aktüel ortamda uygulamalı HABER Fotoğrafı çekimi. Seri fotoğraf
oluşturma. Derslik dışında yapılacaktır.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrencilerin çektikleri HABER fotoğrafları üzerine tartışmalar; Adobe
Lightroom’da işlemeleri üzerinde değerlendirmeler.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
1. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 2. Nezih Tavlaş - Foto Muhabiri Ara Güler’in Hayat Hikayesi;YKY 3. Russell Miller - Magnum; Tarihin Ön Cephesinde Elli Yıl - Efsanevi Fotoğraf Ajansının Hikayesi; Agora 4. Daido Moriyama - Record; Thames & Hudson 5. Robert Frank -The Americans; Steidl 6. Jacob Holdt - United States 1970-75; Steidl 7. Gilless Peres - Telex Iran; Scalo
Öğretim üyesi ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00