Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BASIN FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Erhan SEVENLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere basın fotoğrafçılığı mesleğinin inceliklerini, disiplinini ve çalışma koşullarını öğretir. Türk Basınında yaşanacak bilinçli bir değişim ve dönüşüme katkıda bulunur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğraf – gazete ilişkisi,Foto muhabirliğinin incelikleri,Foto-röportaj ve fotoğraf altı yazmak,Foto muhabirliğinde yeni arayışlar,Fotoğraf Kullanımının Etki ve Önemi,Gazetede fotoğraf seçim kriterleri, editörlük, teknik donanım ,Basın fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, kavramı ve kapsamı,Genel değerlendirme ve uygulama,Belgesel – basın fotoğrafı ilişkisi, belgesel projesi,Basın Fotoğrafçılığı Türleri,Sokak fotoğrafçılığı,Dünyada ve Türkiye’de basın fotoğrafçıları ve basın fotoğrafı kuruluşları,Etki bırakan basın fotoğrafları üzerine inceleme,Genel değerlendirme ve uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafın ülkemizde ve dünyada gelişimini bilerek projeler ortaya koyar. | 14, 6, 9 | A, E |
Basında kullanılan fotoğraf türlerini kullanır. | 14, 6, 9 | A, E |
Fotoğraf haber ilişkisini analiz eder. | 14, 6, 9 | A, E |
Fotoğraf kaynaklarını, kullanımını ve seçimini düzenler. | 14, 6, 9 | A, E |
Fotoğraftaki alt metni okur. | 14, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğraf – gazete ilişkisi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Foto muhabirliğinin incelikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Foto-röportaj ve fotoğraf altı yazmak | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Foto muhabirliğinde yeni arayışlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Fotoğraf Kullanımının Etki ve Önemi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Gazetede fotoğraf seçim kriterleri, editörlük, teknik donanım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Basın fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, kavramı ve kapsamı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Genel değerlendirme ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Belgesel – basın fotoğrafı ilişkisi, belgesel projesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Basın Fotoğrafçılığı Türleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Sokak fotoğrafçılığı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Dünyada ve Türkiye’de basın fotoğrafçıları ve basın fotoğrafı kuruluşları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Etki bırakan basın fotoğrafları üzerine inceleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Genel değerlendirme ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
S. Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, İ.Ü. İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbul, 2002. Ö. Kanburoğlu, Basında Haber Fotoğrafı Kullanımı, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, Ankara, 2003. Çizgen, Engin. Türkiye’De Fotoğraf. İletişim Yayınları, 1994. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BASIN FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Erhan SEVENLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere basın fotoğrafçılığı mesleğinin inceliklerini, disiplinini ve çalışma koşullarını öğretir. Türk Basınında yaşanacak bilinçli bir değişim ve dönüşüme katkıda bulunur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğraf – gazete ilişkisi,Foto muhabirliğinin incelikleri,Foto-röportaj ve fotoğraf altı yazmak,Foto muhabirliğinde yeni arayışlar,Fotoğraf Kullanımının Etki ve Önemi,Gazetede fotoğraf seçim kriterleri, editörlük, teknik donanım ,Basın fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, kavramı ve kapsamı,Genel değerlendirme ve uygulama,Belgesel – basın fotoğrafı ilişkisi, belgesel projesi,Basın Fotoğrafçılığı Türleri,Sokak fotoğrafçılığı,Dünyada ve Türkiye’de basın fotoğrafçıları ve basın fotoğrafı kuruluşları,Etki bırakan basın fotoğrafları üzerine inceleme,Genel değerlendirme ve uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafın ülkemizde ve dünyada gelişimini bilerek projeler ortaya koyar. | 14, 6, 9 | A, E |
Basında kullanılan fotoğraf türlerini kullanır. | 14, 6, 9 | A, E |
Fotoğraf haber ilişkisini analiz eder. | 14, 6, 9 | A, E |
Fotoğraf kaynaklarını, kullanımını ve seçimini düzenler. | 14, 6, 9 | A, E |
Fotoğraftaki alt metni okur. | 14, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğraf – gazete ilişkisi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Foto muhabirliğinin incelikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Foto-röportaj ve fotoğraf altı yazmak | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Foto muhabirliğinde yeni arayışlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Fotoğraf Kullanımının Etki ve Önemi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Gazetede fotoğraf seçim kriterleri, editörlük, teknik donanım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Basın fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi, kavramı ve kapsamı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Genel değerlendirme ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Belgesel – basın fotoğrafı ilişkisi, belgesel projesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Basın Fotoğrafçılığı Türleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Sokak fotoğrafçılığı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Dünyada ve Türkiye’de basın fotoğrafçıları ve basın fotoğrafı kuruluşları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Etki bırakan basın fotoğrafları üzerine inceleme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Genel değerlendirme ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
S. Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, İ.Ü. İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbul, 2002. Ö. Kanburoğlu, Basında Haber Fotoğrafı Kullanımı, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, Ankara, 2003. Çizgen, Engin. Türkiye’De Fotoğraf. İletişim Yayınları, 1994. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |