Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV GAZETECİLİĞİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kavramsal Çerçevenin Çizilmesi Ve Örneklerden Hareketle Uygulama Tecrübesinin Aktarımı |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Ve Derse Giriş ,Tv Haberciliği Nedir? Retorik, Propaganda, Kamuoyu Oluşumunda Etkisi ,Tv Haber Yazımı Teknikleri ,Uluslararası Habercilik ,Savaş / Sıcak Çatışma Haberciliği ,Ekonomi Haberciliği ,Ekonomi Haberciliği II,Spor Haberciliği ,Örnekler Bağlamında Kitlesel İletişim,Türkiye’de Tv Haberciliği ,Belgesel Gösterimi,Haber Yayıncılığı ,Kriz Yönetimi Ve Kriz İletişimi ,Kamu Diplomasisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Televizyon haberciliği aşamalarını öğrenir. | 13 | E |
televizyon haberciliğinin temel ilkelerini ve haber değeri kavramını özetler | 9 | A |
TV kanallarının yapısını ve işleyişini yorumlar | 9 | A |
Saha röportajları yapma ve haber toplama tekniklerini öğrenir | 13, 9 | A |
Kamera kullanımı, video çekimi ve düzenleme tekniklerini öğrenir. | 13 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Ve Derse Giriş | |
2 | Tv Haberciliği Nedir? Retorik, Propaganda, Kamuoyu Oluşumunda Etkisi | Adaklı, G. (2010). Gazetecilik etiğini belirleyen yapısal unsurlar: Mülkiyet ve kontrol sorunu. Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa Yayıncılık, 61-96. |
3 | Tv Haber Yazımı Teknikleri | |
4 | Uluslararası Habercilik | |
5 | Savaş / Sıcak Çatışma Haberciliği | |
6 | Ekonomi Haberciliği | |
7 | Ekonomi Haberciliği II | |
8 | Spor Haberciliği | |
9 | Örnekler Bağlamında Kitlesel İletişim | |
10 | Türkiye’de Tv Haberciliği | |
11 | Belgesel Gösterimi | |
12 | Haber Yayıncılığı | |
13 | Kriz Yönetimi Ve Kriz İletişimi | |
14 | Kamu Diplomasisi |
Kaynak |
Muhabir / Habercinin Temel Kitabı / Anadolu Ajansı Yayınları Televizyon Haberi Nasıl Yapılır / Gazeteci Mehmet Ali Birand’ın Özel Notları Saha Haberciliği Eğitimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV GAZETECİLİĞİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kavramsal Çerçevenin Çizilmesi Ve Örneklerden Hareketle Uygulama Tecrübesinin Aktarımı |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Ve Derse Giriş ,Tv Haberciliği Nedir? Retorik, Propaganda, Kamuoyu Oluşumunda Etkisi ,Tv Haber Yazımı Teknikleri ,Uluslararası Habercilik ,Savaş / Sıcak Çatışma Haberciliği ,Ekonomi Haberciliği ,Ekonomi Haberciliği II,Spor Haberciliği ,Örnekler Bağlamında Kitlesel İletişim,Türkiye’de Tv Haberciliği ,Belgesel Gösterimi,Haber Yayıncılığı ,Kriz Yönetimi Ve Kriz İletişimi ,Kamu Diplomasisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Televizyon haberciliği aşamalarını öğrenir. | 13 | E |
televizyon haberciliğinin temel ilkelerini ve haber değeri kavramını özetler | 9 | A |
TV kanallarının yapısını ve işleyişini yorumlar | 9 | A |
Saha röportajları yapma ve haber toplama tekniklerini öğrenir | 13, 9 | A |
Kamera kullanımı, video çekimi ve düzenleme tekniklerini öğrenir. | 13 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Ve Derse Giriş | |
2 | Tv Haberciliği Nedir? Retorik, Propaganda, Kamuoyu Oluşumunda Etkisi | Adaklı, G. (2010). Gazetecilik etiğini belirleyen yapısal unsurlar: Mülkiyet ve kontrol sorunu. Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa Yayıncılık, 61-96. |
3 | Tv Haber Yazımı Teknikleri | |
4 | Uluslararası Habercilik | |
5 | Savaş / Sıcak Çatışma Haberciliği | |
6 | Ekonomi Haberciliği | |
7 | Ekonomi Haberciliği II | |
8 | Spor Haberciliği | |
9 | Örnekler Bağlamında Kitlesel İletişim | |
10 | Türkiye’de Tv Haberciliği | |
11 | Belgesel Gösterimi | |
12 | Haber Yayıncılığı | |
13 | Kriz Yönetimi Ve Kriz İletişimi | |
14 | Kamu Diplomasisi |
Kaynak |
Muhabir / Habercinin Temel Kitabı / Anadolu Ajansı Yayınları Televizyon Haberi Nasıl Yapılır / Gazeteci Mehmet Ali Birand’ın Özel Notları Saha Haberciliği Eğitimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |