Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HABER AJANSLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin uluslararası medya ile ilgili temel kavramları ve uluslararası iletişimin ayrıntılarıyla ilgili bilgi edinmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber Ajanslarının Tanımı ve Tarihçesi,Ajans Haberciliğinin Farkları ve Özellikleri,Agence France Presse (AFP),Associated Press Haber Ajansı,Reuters Haber Ajansı,Dünyadaki Diğer Yabancı Haber Ajansları,Anadolu Ajansı ve Diğer Türk Ajansları, Dünyada ve Türkiye’de Ulusal Haber Ajansları,Vize Sınavı,Haber Ajansları Neden Gerekli,Haber Dağılımındaki Dengesizlikler,Ulusal Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları,Uluslararası Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları,Ekonomik Açıdan Ajanslar,Ajans Haberciliğindeki Sorunlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dünyadaki ve Türkiye’deki haber ajansları hakkında bilgi sahibi olurlar. | 11, 16, 8 | E, G, H |
2. Ajans haberi yazabilecek gerekli kuramsal bilgilere sahip olurlar | 11, 9 | D, G |
3. Ajans haberciliği kavramı hakkında bilgi sahibi olurlar. | 11, 8 | E, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haber Ajanslarının Tanımı ve Tarihçesi | |
2 | Ajans Haberciliğinin Farkları ve Özellikleri | |
3 | Agence France Presse (AFP) | |
4 | Associated Press Haber Ajansı | |
5 | Reuters Haber Ajansı | |
6 | Dünyadaki Diğer Yabancı Haber Ajansları | |
7 | Anadolu Ajansı ve Diğer Türk Ajansları, Dünyada ve Türkiye’de Ulusal Haber Ajansları | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Haber Ajansları Neden Gerekli | |
10 | Haber Dağılımındaki Dengesizlikler | |
11 | Ulusal Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları | |
12 | Uluslararası Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları | |
13 | Ekonomik Açıdan Ajanslar | |
14 | Ajans Haberciliğindeki Sorunlar |
Kaynak |
Uluslararası Haber Ajansları, Atilla Girgin, Der Yayınları |
Haber Ajanslarının İnternet Siteleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HABER AJANSLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf ÖZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin uluslararası medya ile ilgili temel kavramları ve uluslararası iletişimin ayrıntılarıyla ilgili bilgi edinmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber Ajanslarının Tanımı ve Tarihçesi,Ajans Haberciliğinin Farkları ve Özellikleri,Agence France Presse (AFP),Associated Press Haber Ajansı,Reuters Haber Ajansı,Dünyadaki Diğer Yabancı Haber Ajansları,Anadolu Ajansı ve Diğer Türk Ajansları, Dünyada ve Türkiye’de Ulusal Haber Ajansları,Vize Sınavı,Haber Ajansları Neden Gerekli,Haber Dağılımındaki Dengesizlikler,Ulusal Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları,Uluslararası Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları,Ekonomik Açıdan Ajanslar,Ajans Haberciliğindeki Sorunlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dünyadaki ve Türkiye’deki haber ajansları hakkında bilgi sahibi olurlar. | 11, 16, 8 | E, G, H |
2. Ajans haberi yazabilecek gerekli kuramsal bilgilere sahip olurlar | 11, 9 | D, G |
3. Ajans haberciliği kavramı hakkında bilgi sahibi olurlar. | 11, 8 | E, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haber Ajanslarının Tanımı ve Tarihçesi | |
2 | Ajans Haberciliğinin Farkları ve Özellikleri | |
3 | Agence France Presse (AFP) | |
4 | Associated Press Haber Ajansı | |
5 | Reuters Haber Ajansı | |
6 | Dünyadaki Diğer Yabancı Haber Ajansları | |
7 | Anadolu Ajansı ve Diğer Türk Ajansları, Dünyada ve Türkiye’de Ulusal Haber Ajansları | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Haber Ajansları Neden Gerekli | |
10 | Haber Dağılımındaki Dengesizlikler | |
11 | Ulusal Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları | |
12 | Uluslararası Haber Ajanslarının Bugünkü Durumları | |
13 | Ekonomik Açıdan Ajanslar | |
14 | Ajans Haberciliğindeki Sorunlar |
Kaynak |
Uluslararası Haber Ajansları, Atilla Girgin, Der Yayınları |
Haber Ajanslarının İnternet Siteleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |