Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi İhsan Eken |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamera, ışık, ses teknikleri hakkında temel bilgi ve becerileri edindirerek, öğrencilerin kamerayı görsel bir sanat aracı olarak kullanmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Kamera ve Çerçevenin dili,Temel kamera bilgisi 1,Temel kamera bilgisi 2,Üniversitenin bünyesinde bulunan kamera, ses ve ışık malzemelerinin tanıtılması, Temel çekim teknikleri ,Stüdyo: Temel kamera teknikleri,Stüdyo: Temel ses teknikleri,Stüdyo: Temel ışık teknikleri ve optik kültür,Stüdyo: Yaratıcı ışık teknikleri,Stüdyo ve dış mekan: Pozlama,Stüdyo: Yeşil ekran (Greenbox veya bluebox) çekimi atölyesi,Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme,Final projesi çekimi,Final projesi çekimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilme yetisi kazanır. | 11, 16, 9 | |
Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinir. | 10, 11, 16, 6, 9 | |
Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | F, G |
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenir. | 16, 6, 9 | F, H |
Temel film üretim süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | 10, 11, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | Online kaynak kontrolü |
2 | Kamera ve Çerçevenin dili | Online kaynak kontrolü |
3 | Temel kamera bilgisi 1 | Online kaynak kontrolü |
4 | Temel kamera bilgisi 2 | Online kaynak kontrolü |
5 | Üniversitenin bünyesinde bulunan kamera, ses ve ışık malzemelerinin tanıtılması, Temel çekim teknikleri | Online kaynak kontrolü |
6 | Stüdyo: Temel kamera teknikleri | Online kaynak kontrolü |
7 | Stüdyo: Temel ses teknikleri | Online kaynak kontrolü |
8 | Stüdyo: Temel ışık teknikleri ve optik kültür | Online kaynak kontrolü |
9 | Stüdyo: Yaratıcı ışık teknikleri | Online kaynak kontrolü |
10 | Stüdyo ve dış mekan: Pozlama | Online kaynak kontrolü |
11 | Stüdyo: Yeşil ekran (Greenbox veya bluebox) çekimi atölyesi | Online kaynak kontrolü |
12 | Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme | Online kaynak kontrolü |
13 | Final projesi çekimi | Online kaynak kontrolü |
14 | Final projesi çekimi | Online kaynak kontrolü |
Kaynak |
Digital Photography School https://digital-photography-school.com B&H Photo Video - Learn Photography https://www.bhphotovideo.com/explora/photography Cambridge in Colour - Photography Tutorials https://www.cambridgeincolour.com/tutorials.htm Adorama Learning Center https://www.adorama.com/alc/ Photography Life https://photographylife.com The Ultimate Guide to Learning Photography https://colesclassroom.com/ultimate-guide-learning-photography/ CreativeLive - Photography https://www.creativelive.com/class/photography Fstoppers - Photography Tutorials https://fstoppers.com/category/tutorial Phlearn https://phlearn.com YouTube - Tony & Chelsea Northrup https://www.youtube.com/user/VistaClues |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 3 | 21 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 3 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi İhsan Eken |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamera, ışık, ses teknikleri hakkında temel bilgi ve becerileri edindirerek, öğrencilerin kamerayı görsel bir sanat aracı olarak kullanmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Kamera ve Çerçevenin dili,Temel kamera bilgisi 1,Temel kamera bilgisi 2,Üniversitenin bünyesinde bulunan kamera, ses ve ışık malzemelerinin tanıtılması, Temel çekim teknikleri ,Stüdyo: Temel kamera teknikleri,Stüdyo: Temel ses teknikleri,Stüdyo: Temel ışık teknikleri ve optik kültür,Stüdyo: Yaratıcı ışık teknikleri,Stüdyo ve dış mekan: Pozlama,Stüdyo: Yeşil ekran (Greenbox veya bluebox) çekimi atölyesi,Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme,Final projesi çekimi,Final projesi çekimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilme yetisi kazanır. | 11, 16, 9 | |
Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinir. | 10, 11, 16, 6, 9 | |
Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | F, G |
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenir. | 16, 6, 9 | F, H |
Temel film üretim süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | 10, 11, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | Online kaynak kontrolü |
2 | Kamera ve Çerçevenin dili | Online kaynak kontrolü |
3 | Temel kamera bilgisi 1 | Online kaynak kontrolü |
4 | Temel kamera bilgisi 2 | Online kaynak kontrolü |
5 | Üniversitenin bünyesinde bulunan kamera, ses ve ışık malzemelerinin tanıtılması, Temel çekim teknikleri | Online kaynak kontrolü |
6 | Stüdyo: Temel kamera teknikleri | Online kaynak kontrolü |
7 | Stüdyo: Temel ses teknikleri | Online kaynak kontrolü |
8 | Stüdyo: Temel ışık teknikleri ve optik kültür | Online kaynak kontrolü |
9 | Stüdyo: Yaratıcı ışık teknikleri | Online kaynak kontrolü |
10 | Stüdyo ve dış mekan: Pozlama | Online kaynak kontrolü |
11 | Stüdyo: Yeşil ekran (Greenbox veya bluebox) çekimi atölyesi | Online kaynak kontrolü |
12 | Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme | Online kaynak kontrolü |
13 | Final projesi çekimi | Online kaynak kontrolü |
14 | Final projesi çekimi | Online kaynak kontrolü |
Kaynak |
Digital Photography School https://digital-photography-school.com B&H Photo Video - Learn Photography https://www.bhphotovideo.com/explora/photography Cambridge in Colour - Photography Tutorials https://www.cambridgeincolour.com/tutorials.htm Adorama Learning Center https://www.adorama.com/alc/ Photography Life https://photographylife.com The Ultimate Guide to Learning Photography https://colesclassroom.com/ultimate-guide-learning-photography/ CreativeLive - Photography https://www.creativelive.com/class/photography Fstoppers - Photography Tutorials https://fstoppers.com/category/tutorial Phlearn https://phlearn.com YouTube - Tony & Chelsea Northrup https://www.youtube.com/user/VistaClues |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |