Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SUNUCULUK VE SPİKERLİK -Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Alper Veysel ALTUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerimizi radyo ve televizyonlarda spker ve sunuculuk yapabilecek seviyeye getirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ses eğitimi, nefes çalışmaları, soluk denetimi,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Tonlama, Vurgu, Ezgi, Ulama,Beden dili, mimik ve jestler,Mikrofonda konuşma çalışmaları,Röportaj uygulamaları,Kamera çalışmaları,Haber Spikerliği,Televizyon ve Haber Merkezi/Stüdyosu ziyareti,Prompter çalışmaları,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Serbest konuşma, kaydetme ve dinleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kendisini rahatça ifade edebilecek, konuşma bozukluklarını giderebilir, kendisini dinletebilecek, insanları ikna edebilir, topluluk önünde konuşabilir11, 15, 8D, E, G
Bu eğitimi alanlar radyolarda, televizyonlarda spikerlik, sunuculuk yapabilecek seviyede mesleki yeterlilik kazanır6D, E, G
Organizasyonlarda, kongrelerde, toplantılarda moderatörlük yapar, farklı sektörlerde ve mesleklerde de kariyerinize olumlu etki eder 9A, F
Anlatım ve sunum becerileriniz gelişir, Kamera önünde rahatça konuşur10F, G
Ayrıca özgüvenizi artırır, dikkatleri üzerinizde toplar9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ses eğitimi, nefes çalışmaları, soluk denetimiSes eğitimi, nefes çalışmalarına yönelik araştırma yapma
2Diksiyon, ArtikülasyonNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
3Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalarNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
4Tonlama, Vurgu, Ezgi, UlamaNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
5Beden dili, mimik ve jestlerNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
6Mikrofonda konuşma çalışmalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
7Röportaj uygulamalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
8Kamera çalışmalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
9Haber SpikerliğiNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
10Televizyon ve Haber Merkezi/Stüdyosu ziyaretiNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
11Prompter çalışmalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
12Seslendirme uygulamaları Nefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
13Konuşma hazırlama teknikleriNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
14Serbest konuşma, kaydetme ve dinlemeNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
Kaynak
Spikerlik El Kitabı,Doğan Yıldız,Telebasın ayayıncılık,2009,istanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SUNUCULUK VE SPİKERLİK -Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Alper Veysel ALTUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerimizi radyo ve televizyonlarda spker ve sunuculuk yapabilecek seviyeye getirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ses eğitimi, nefes çalışmaları, soluk denetimi,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Tonlama, Vurgu, Ezgi, Ulama,Beden dili, mimik ve jestler,Mikrofonda konuşma çalışmaları,Röportaj uygulamaları,Kamera çalışmaları,Haber Spikerliği,Televizyon ve Haber Merkezi/Stüdyosu ziyareti,Prompter çalışmaları,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Serbest konuşma, kaydetme ve dinleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kendisini rahatça ifade edebilecek, konuşma bozukluklarını giderebilir, kendisini dinletebilecek, insanları ikna edebilir, topluluk önünde konuşabilir11, 15, 8D, E, G
Bu eğitimi alanlar radyolarda, televizyonlarda spikerlik, sunuculuk yapabilecek seviyede mesleki yeterlilik kazanır6D, E, G
Organizasyonlarda, kongrelerde, toplantılarda moderatörlük yapar, farklı sektörlerde ve mesleklerde de kariyerinize olumlu etki eder 9A, F
Anlatım ve sunum becerileriniz gelişir, Kamera önünde rahatça konuşur10F, G
Ayrıca özgüvenizi artırır, dikkatleri üzerinizde toplar9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ses eğitimi, nefes çalışmaları, soluk denetimiSes eğitimi, nefes çalışmalarına yönelik araştırma yapma
2Diksiyon, ArtikülasyonNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
3Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalarNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
4Tonlama, Vurgu, Ezgi, UlamaNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
5Beden dili, mimik ve jestlerNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
6Mikrofonda konuşma çalışmalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
7Röportaj uygulamalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
8Kamera çalışmalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
9Haber SpikerliğiNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
10Televizyon ve Haber Merkezi/Stüdyosu ziyaretiNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
11Prompter çalışmalarıNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
12Seslendirme uygulamaları Nefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
13Konuşma hazırlama teknikleriNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
14Serbest konuşma, kaydetme ve dinlemeNefes çalışmaları ve ses çalışmaları yapma
Kaynak
Spikerlik El Kitabı,Doğan Yıldız,Telebasın ayayıncılık,2009,istanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00