Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ II 1+2 2 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Başak GEZMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verebilecekler. Hazırladıkları haberleri haber yazma modellerine uygun olarak yazabilecekler.
Dersin İçeriği Bu ders; Haber kavramı,habere karar verme süreci ,Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci ,Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline uygun olarak yazabilme,Haber türleri çalışmaları,Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları ,Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u ,Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri,Ara sınav,Görüntülü haber çekimi,İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik,Örnek haber sunumu,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları,Öğrenci haber sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1-Hazırladıkları haberleri haber yazma tekniklerine uygun olarak yazabilecekler. 21, 4 A, C, D
2-Röportaj, gezi yazısı, sanat eleştirisi, köşe yazısı ve diğer gazetecilik türlerini uygulamayı öğrenecekler. 21, 4 A, D
Öğretim Yöntemleri: 21: Video, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Haber kavramı,habere karar verme süreci
2 Hangi tür haberlerin hangi kaynaklardan toplanacağı konusunda karar verme süreci
3 Hazırladıkları haberleri ters piram it modeline uygun olarak yazabilme
4 Haber türleri çalışmaları
5 Gezi yazısı, eleştiri, köşe yazısı ve diğer gazetecilik teknikleri uygulamaları
6 Haber fotoğrafının çekim i ve sunum u
7 Haber etiği ve fotoğraf etiği değerlendirmeleri
8 Ara sınav
9 Görüntülü haber çekimi
10 İnternet haberi yazma ve dijital ortamda habercilik
11 Örnek haber sunumu
12 Öğrenci haber sunumları
13 Öğrenci haber sunumları
13 Öğrenci haber sunumları
14 Öğrenci haber sunumları
Kaynaklar
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Gazetecilik disiplinin temel kavramlarını ve gazeteciliğin temel kuramlarını bilir.
X
0
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyacı olan niteliklerde özgün basın yayın projeleri ortaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Gazetecilik ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Görev aldığı medya kuruluşlarında gazetecilik yöntem ve tekniklerini kullanarak, özgün içerikler üretir ve bu içeriklerin kamuoyuna dağıtılmasını sağlar.
X
0
Medya kuruluşlarında kamuoyunun haber alma hakkını gözetecek şekilde görev yapar ve muhabirlik ve editörlük faaliyetlerinde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 2 10 20
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 2 20 40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 30 30
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu