Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON VE İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar | 9 | A |
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir | 10 | A |
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular | 9 | A |
Örgütlerde inovasyonu kavrar. | 13 | A |
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder. | 9 | A |
İnovatif faaliyetler tasarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovasyonun Tanımı | Kaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak. |
2 | İnovasyonun Belirleyicileri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
3 | İnovasyonun Özellikleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
4 | İnovasyonun Etkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
5 | İnovasyonun Altyapısı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
6 | Ürün ve Süreç İnovasyonları | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
7 | Diğer İnovasyon Çeşitleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
8 | İnovasyon Süreç ve Yönetimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
9 | İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
10 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
11 | İnovasyon ve Yönelimlilik | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
12 | Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
13 | İletişim ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
14 | İnovasyonların Yayılımı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
Kaynak |
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON VE İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar | 9 | A |
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir | 10 | A |
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular | 9 | A |
Örgütlerde inovasyonu kavrar. | 13 | A |
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder. | 9 | A |
İnovatif faaliyetler tasarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovasyonun Tanımı | Kaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak. |
2 | İnovasyonun Belirleyicileri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
3 | İnovasyonun Özellikleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
4 | İnovasyonun Etkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
5 | İnovasyonun Altyapısı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
6 | Ürün ve Süreç İnovasyonları | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
7 | Diğer İnovasyon Çeşitleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
8 | İnovasyon Süreç ve Yönetimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
9 | İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
10 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
11 | İnovasyon ve Yönelimlilik | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
12 | Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
13 | İletişim ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
14 | İnovasyonların Yayılımı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
Kaynak |
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |