Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA VE ÇEKİM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tevfik ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Tevfik Şenol |
Dersin Amacı | Gerek hobi gerek sanatsal çalışmalarının yanı sıra mesleki film çalışmalarında profesyonel bir bakış açısı kazandırma hedeflenmektedir. Öğrencinin kendi sunum ve kısa filmlerini oluşturmalarını sağlayacak bilgi ve beceriyi sağlamak dersin temel amacıdır. Tv ve Sinema sektörlerinde çalışacak öğrencilerin en temel teknik bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema tarihi, başlangıç yılları. Sessiz sinema, renkli sinema. 1970’ler ve Video Sistemlere giriş. Sinema ve Tv yayıncılığında kullanılar formatlar,1970’lerden çağımıza değişen video teknikleri. Digital çağ. Kullanılan ekipmanlar ve gelişen cihazlar...,Sinema ve Tv kameraları. 35 mm. film kameraları çalışma prensipleri. Video Kameralar. Betacam sistemlerden Hard Drive kayıt sistemlerine geçiş. ,Video Kamera ile ilgili teknik bilgiler. Kamera seçimi. Standart kamera hareketleri...Pan, Tilt, optik kaydırma ve kullanım yerleri,Işık ekipmanları, temel ışık kurulumu ve mantığı. Atmosferdeki renk ısıları. White balance dengesi,Ses kaydı. Mikrofonlar. Çeşitlerine göre kullanım alanları. Uygulama ses alma teknikleri.,Video çekimde kullanılacak yan ekipmanlar. Şaryo, Kreyn, Jimmy Jeep tripod ve baby legler ile ilgili bilgilendirme. Nasıl ve ne şekilde kullanıldıklarına dair bilgiler,Film kameraları ve Video kameralarda kullanılacak lensler. Lensler ile ilgili genel bilgiler. Tele, macro ve geniş açı lenslerin kullanım amaçları ve yerleri.,Çekim tekniklerine giriş. Uygulamalı dersler. Stüdyo ve aktüel çekim ekipmanları ve setin hazırlanması,Belirlenen konu çerçevesinde yapılan çekimlerin, sınıfta tartışılması, yanlış ve eksiklerin giderilmesi,Bir tanıtım filminin öğrenciler ile beraber hazırlanması. Konuk bir yönetmen ile filmin tartışılması.,Sinematik hassasiyetler. Ünlü sinema yönetmenlerinin yarattığı akımlar. Konuk bir yönetmen eşliğinde Akira Kurusowa, Stanley Kucbik, Teo Angelapulos, Nikita Mihaylov, Steven Spielberg, Emir Kustirica , Kirstof Kiewslovski sinemasına bakış,Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır..,Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır.. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendi video çekimlerini, kısa filmlerinin; hem çekim aşamalarında hem de kurgu aşamasında gerekli uygulamayı yapabilecek. | 13, 5, 9 | |
Diğer yandan doğru ekipman gerçekçi bir bakış açısıyla film oluşturmanın incelikleri öğrenen talebeler dışardan yardım almadan kısa filmlerini, video kliplerini oluşturabilecek | 13, 5, 9 | |
Bir genel kültür birikimi olarak sinema, film endüstrisi ve gelişen digital video unsurları ile ilgili donanımları tanımlayabilecek. | 13, 5, 9 | |
Işık, video kamera, ses ekipmanları sinematik lensler ile ilgili teknik aletlerin seçimi, satın alınması bütçe oluşturulması yorumlayabilecek | 13, 5, 9 | |
Video montajı , jenerik hazırlamak ile ilgili iMovie , Final Cut Pro X gibi softwarelerin kullanılması, en azından giriş seviyesinde kullanabilecektir. | 13, 5, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema tarihi, başlangıç yılları. Sessiz sinema, renkli sinema. 1970’ler ve Video Sistemlere giriş. Sinema ve Tv yayıncılığında kullanılar formatlar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | 1970’lerden çağımıza değişen video teknikleri. Digital çağ. Kullanılan ekipmanlar ve gelişen cihazlar... | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Sinema ve Tv kameraları. 35 mm. film kameraları çalışma prensipleri. Video Kameralar. Betacam sistemlerden Hard Drive kayıt sistemlerine geçiş. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Video Kamera ile ilgili teknik bilgiler. Kamera seçimi. Standart kamera hareketleri...Pan, Tilt, optik kaydırma ve kullanım yerleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Işık ekipmanları, temel ışık kurulumu ve mantığı. Atmosferdeki renk ısıları. White balance dengesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Ses kaydı. Mikrofonlar. Çeşitlerine göre kullanım alanları. Uygulama ses alma teknikleri. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Video çekimde kullanılacak yan ekipmanlar. Şaryo, Kreyn, Jimmy Jeep tripod ve baby legler ile ilgili bilgilendirme. Nasıl ve ne şekilde kullanıldıklarına dair bilgiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Film kameraları ve Video kameralarda kullanılacak lensler. Lensler ile ilgili genel bilgiler. Tele, macro ve geniş açı lenslerin kullanım amaçları ve yerleri. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Çekim tekniklerine giriş. Uygulamalı dersler. Stüdyo ve aktüel çekim ekipmanları ve setin hazırlanması | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | Belirlenen konu çerçevesinde yapılan çekimlerin, sınıfta tartışılması, yanlış ve eksiklerin giderilmesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Bir tanıtım filminin öğrenciler ile beraber hazırlanması. Konuk bir yönetmen ile filmin tartışılması. | teorik bilgilerin pratiğe uygulanması |
12 | Sinematik hassasiyetler. Ünlü sinema yönetmenlerinin yarattığı akımlar. Konuk bir yönetmen eşliğinde Akira Kurusowa, Stanley Kucbik, Teo Angelapulos, Nikita Mihaylov, Steven Spielberg, Emir Kustirica , Kirstof Kiewslovski sinemasına bakış | dünya sinematik gündemi takip edilmesi |
13 | Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır.. | Final projesi çekimi |
14 | Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır.. | Final projesi çekimi |
Kaynak |
1. Camera Obscura Sarah Kofman 2. Dijital Film Yapmak Mike Figgis 3. Dijital Video Yapımı Dale Newton 4. Dijital Video ve Sinema İlker Canikligil 5. Sinema Dersleri Sergei Einsenstein |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 3 | 21 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 3 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA VE ÇEKİM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tevfik ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Tevfik Şenol |
Dersin Amacı | Gerek hobi gerek sanatsal çalışmalarının yanı sıra mesleki film çalışmalarında profesyonel bir bakış açısı kazandırma hedeflenmektedir. Öğrencinin kendi sunum ve kısa filmlerini oluşturmalarını sağlayacak bilgi ve beceriyi sağlamak dersin temel amacıdır. Tv ve Sinema sektörlerinde çalışacak öğrencilerin en temel teknik bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema tarihi, başlangıç yılları. Sessiz sinema, renkli sinema. 1970’ler ve Video Sistemlere giriş. Sinema ve Tv yayıncılığında kullanılar formatlar,1970’lerden çağımıza değişen video teknikleri. Digital çağ. Kullanılan ekipmanlar ve gelişen cihazlar...,Sinema ve Tv kameraları. 35 mm. film kameraları çalışma prensipleri. Video Kameralar. Betacam sistemlerden Hard Drive kayıt sistemlerine geçiş. ,Video Kamera ile ilgili teknik bilgiler. Kamera seçimi. Standart kamera hareketleri...Pan, Tilt, optik kaydırma ve kullanım yerleri,Işık ekipmanları, temel ışık kurulumu ve mantığı. Atmosferdeki renk ısıları. White balance dengesi,Ses kaydı. Mikrofonlar. Çeşitlerine göre kullanım alanları. Uygulama ses alma teknikleri.,Video çekimde kullanılacak yan ekipmanlar. Şaryo, Kreyn, Jimmy Jeep tripod ve baby legler ile ilgili bilgilendirme. Nasıl ve ne şekilde kullanıldıklarına dair bilgiler,Film kameraları ve Video kameralarda kullanılacak lensler. Lensler ile ilgili genel bilgiler. Tele, macro ve geniş açı lenslerin kullanım amaçları ve yerleri.,Çekim tekniklerine giriş. Uygulamalı dersler. Stüdyo ve aktüel çekim ekipmanları ve setin hazırlanması,Belirlenen konu çerçevesinde yapılan çekimlerin, sınıfta tartışılması, yanlış ve eksiklerin giderilmesi,Bir tanıtım filminin öğrenciler ile beraber hazırlanması. Konuk bir yönetmen ile filmin tartışılması.,Sinematik hassasiyetler. Ünlü sinema yönetmenlerinin yarattığı akımlar. Konuk bir yönetmen eşliğinde Akira Kurusowa, Stanley Kucbik, Teo Angelapulos, Nikita Mihaylov, Steven Spielberg, Emir Kustirica , Kirstof Kiewslovski sinemasına bakış,Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır..,Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır.. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendi video çekimlerini, kısa filmlerinin; hem çekim aşamalarında hem de kurgu aşamasında gerekli uygulamayı yapabilecek. | 13, 5, 9 | |
Diğer yandan doğru ekipman gerçekçi bir bakış açısıyla film oluşturmanın incelikleri öğrenen talebeler dışardan yardım almadan kısa filmlerini, video kliplerini oluşturabilecek | 13, 5, 9 | |
Bir genel kültür birikimi olarak sinema, film endüstrisi ve gelişen digital video unsurları ile ilgili donanımları tanımlayabilecek. | 13, 5, 9 | |
Işık, video kamera, ses ekipmanları sinematik lensler ile ilgili teknik aletlerin seçimi, satın alınması bütçe oluşturulması yorumlayabilecek | 13, 5, 9 | |
Video montajı , jenerik hazırlamak ile ilgili iMovie , Final Cut Pro X gibi softwarelerin kullanılması, en azından giriş seviyesinde kullanabilecektir. | 13, 5, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema tarihi, başlangıç yılları. Sessiz sinema, renkli sinema. 1970’ler ve Video Sistemlere giriş. Sinema ve Tv yayıncılığında kullanılar formatlar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | 1970’lerden çağımıza değişen video teknikleri. Digital çağ. Kullanılan ekipmanlar ve gelişen cihazlar... | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Sinema ve Tv kameraları. 35 mm. film kameraları çalışma prensipleri. Video Kameralar. Betacam sistemlerden Hard Drive kayıt sistemlerine geçiş. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Video Kamera ile ilgili teknik bilgiler. Kamera seçimi. Standart kamera hareketleri...Pan, Tilt, optik kaydırma ve kullanım yerleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Işık ekipmanları, temel ışık kurulumu ve mantığı. Atmosferdeki renk ısıları. White balance dengesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Ses kaydı. Mikrofonlar. Çeşitlerine göre kullanım alanları. Uygulama ses alma teknikleri. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Video çekimde kullanılacak yan ekipmanlar. Şaryo, Kreyn, Jimmy Jeep tripod ve baby legler ile ilgili bilgilendirme. Nasıl ve ne şekilde kullanıldıklarına dair bilgiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Film kameraları ve Video kameralarda kullanılacak lensler. Lensler ile ilgili genel bilgiler. Tele, macro ve geniş açı lenslerin kullanım amaçları ve yerleri. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Çekim tekniklerine giriş. Uygulamalı dersler. Stüdyo ve aktüel çekim ekipmanları ve setin hazırlanması | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | Belirlenen konu çerçevesinde yapılan çekimlerin, sınıfta tartışılması, yanlış ve eksiklerin giderilmesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Bir tanıtım filminin öğrenciler ile beraber hazırlanması. Konuk bir yönetmen ile filmin tartışılması. | teorik bilgilerin pratiğe uygulanması |
12 | Sinematik hassasiyetler. Ünlü sinema yönetmenlerinin yarattığı akımlar. Konuk bir yönetmen eşliğinde Akira Kurusowa, Stanley Kucbik, Teo Angelapulos, Nikita Mihaylov, Steven Spielberg, Emir Kustirica , Kirstof Kiewslovski sinemasına bakış | dünya sinematik gündemi takip edilmesi |
13 | Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır.. | Final projesi çekimi |
14 | Uygulamalı çekim günleri. Belirlenen konu gerekli ekipmanlar sağlanarak öğrenciler tarafından çekim yapılacaktır. Bir gözlemci olarak hatalar doğrular tartışılacak. Bu ders açık havada yapılacaktır.. | Final projesi çekimi |
Kaynak |
1. Camera Obscura Sarah Kofman 2. Dijital Film Yapmak Mike Figgis 3. Dijital Video Yapımı Dale Newton 4. Dijital Video ve Sinema İlker Canikligil 5. Sinema Dersleri Sergei Einsenstein |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |