Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR VE ŞİDDET -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNitel ve nicel araştırmaların desteği ile öğrencilerin spor dallarında yer alan nefret söylemi ve şiddet ile ilgili bilinç edinmelerini ve bu konuda bilimsel araştırma yapmalarını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılması,Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesi,Sporun sosyolojik boyutu,Taraftarlık olgusu,Fanatizm ve Şiddet,Nefret Söylemi ve Nefret Suçları,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan Örnekler,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler ,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Seminer,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, spor dallarının tarihinden haberdar olur. 10, 16, 9A, E
Nefret söylemi ve nefret suçları ayrımını yapar. 10, 13, 16, 9A
Şiddet, sporda şiddet ve nefrete ilişkin temel kavramları tanımlar. 10, 16, 9A, F
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.10, 16, 9A
Sporda gerçekleşen şiddet olaylarını iletişim, toplum, siyaset ve ekonomi ile ilişkilendirir. 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılmasıPowerPoint Sunumu, ss. 1-33.
2Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesiÖnerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015.
3Sporun sosyolojik boyutuPowerPoint Sununu, ss.1-33.
4Taraftarlık olgusuÖnerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015.
5Fanatizm ve ŞiddetÖnerilen Kaynak: Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, 2014.
6Nefret Söylemi ve Nefret SuçlarıÖnerilen Kaynak: Yasemin İnceoğlu, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, 2012.
7Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan ÖrneklerÖnerilen Kaynak: Altuğu Akın, Yeni Medyada Nefret Söylemi, 2010.
8Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler Önerilen Kaynak: Müge Demir, Futbol ve Nefret Söylemi, 2017.
9Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint Sunumları
10Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint sunumları
11Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint Sunumları
12Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint Sunumları
13SeminerÖğrencilerin tartışmaları, düşünceleri, fikirlerin sözlü sunumlarıyla katılımları
14Final SınavıÖnerilen literatür ve ders notların tümü.
Kaynak
Demir, M. ve Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, Literatürk, 2015. Demir, M., Futbol ve Nefret Söylemi, Lambert Academic Publishing, 2017. Akın, A., Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon Yay.,2010. İnceoğlu, Y., Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, Ayrıntı Yay., 2012. Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, Bağlam Yay., 2014. Yıldız, K. Spor ve İletişim, Nobel Kitap, 2016. Avgın, A.K., Spora Evet Şiddete Hayır, Akademisyen Yay., 2015.
Mebis üzerinden paylaşılan notlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14342
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR VE ŞİDDET -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNitel ve nicel araştırmaların desteği ile öğrencilerin spor dallarında yer alan nefret söylemi ve şiddet ile ilgili bilinç edinmelerini ve bu konuda bilimsel araştırma yapmalarını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılması,Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesi,Sporun sosyolojik boyutu,Taraftarlık olgusu,Fanatizm ve Şiddet,Nefret Söylemi ve Nefret Suçları,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan Örnekler,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler ,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Seminer,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, spor dallarının tarihinden haberdar olur. 10, 16, 9A, E
Nefret söylemi ve nefret suçları ayrımını yapar. 10, 13, 16, 9A
Şiddet, sporda şiddet ve nefrete ilişkin temel kavramları tanımlar. 10, 16, 9A, F
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.10, 16, 9A
Sporda gerçekleşen şiddet olaylarını iletişim, toplum, siyaset ve ekonomi ile ilişkilendirir. 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılmasıPowerPoint Sunumu, ss. 1-33.
2Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesiÖnerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015.
3Sporun sosyolojik boyutuPowerPoint Sununu, ss.1-33.
4Taraftarlık olgusuÖnerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015.
5Fanatizm ve ŞiddetÖnerilen Kaynak: Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, 2014.
6Nefret Söylemi ve Nefret SuçlarıÖnerilen Kaynak: Yasemin İnceoğlu, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, 2012.
7Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan ÖrneklerÖnerilen Kaynak: Altuğu Akın, Yeni Medyada Nefret Söylemi, 2010.
8Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler Önerilen Kaynak: Müge Demir, Futbol ve Nefret Söylemi, 2017.
9Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint Sunumları
10Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint sunumları
11Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint Sunumları
12Proje SunumlarıÖğrenci PowerPoint Sunumları
13SeminerÖğrencilerin tartışmaları, düşünceleri, fikirlerin sözlü sunumlarıyla katılımları
14Final SınavıÖnerilen literatür ve ders notların tümü.
Kaynak
Demir, M. ve Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, Literatürk, 2015. Demir, M., Futbol ve Nefret Söylemi, Lambert Academic Publishing, 2017. Akın, A., Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon Yay.,2010. İnceoğlu, Y., Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, Ayrıntı Yay., 2012. Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, Bağlam Yay., 2014. Yıldız, K. Spor ve İletişim, Nobel Kitap, 2016. Avgın, A.K., Spora Evet Şiddete Hayır, Akademisyen Yay., 2015.
Mebis üzerinden paylaşılan notlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00