Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SUNUCULUK VE SPİKERLİK 2+1 2,5 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Başak GEZMEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Alper Veysel ALTUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerimizi radyo ve televizyonlarda spker ve sunuculuk yapabilecek seviyeye getirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Ses eğitimi, nefes çalışmaları, soluk denetimi,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Tonlama, Vurgu, Ezgi, Ulama,Beden dili, mimik ve jestler,Mikrofonda konuşma çalışmaları,Röportaj uygulamaları,Kamera çalışmaları,Haber Spikerliği,Televizyon ve Haber Merkezi/Stüdyosu ziyareti,Prompter çalışmaları,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Serbest konuşma, kaydetme ve dinleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Kendisini rahatça ifade edebilecek, konuşma bozukluklarını giderebilir, kendisini dinletebilecek, insanları ikna edebilir, topluluk önünde konuşabilir 5, 6, 7 B, C, E
Bu eğitimi alanlar radyolarda, televizyonlarda spikerlik, sunuculuk yapabilecek seviyede mesleki yeterlilik kazanır 4 B, C, E
Organizasyonlarda, kongrelerde, toplantılarda moderatörlük yapar, farklı sektörlerde ve mesleklerde de kariyerinize olumlu etki eder 1 A, D
Anlatım ve sunum becerileriniz gelişir, Kamera önünde rahatça konuşur 3 D, E
Ayrıca özgüvenizi artırır, dikkatleri üzerinizde toplar 1 A, D
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Ses eğitimi, nefes çalışmaları, soluk denetimi
2 Diksiyon, Artikülasyon
3 Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar
4 Tonlama, Vurgu, Ezgi, Ulama
5 Beden dili, mimik ve jestler
6 Mikrofonda konuşma çalışmaları
7 Röportaj uygulamaları
8 Kamera çalışmaları
9 Haber Spikerliği
10 Televizyon ve Haber Merkezi/Stüdyosu ziyareti
11 Prompter çalışmaları
12 Seslendirme uygulamaları
13 Konuşma hazırlama teknikleri
14 Serbest konuşma, kaydetme ve dinleme
Kaynaklar
Spikerlik El Kitabı,Doğan Yıldız,Telebasın ayayıncılık,2009,istanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Gazetecilik disiplinin temel kavramlarını ve gazeteciliğin temel kuramlarını bilir.
X
0
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyacı olan niteliklerde özgün basın yayın projeleri ortaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Gazetecilik ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Görev aldığı medya kuruluşlarında gazetecilik yöntem ve tekniklerini kullanarak, özgün içerikler üretir ve bu içeriklerin kamuoyuna dağıtılmasını sağlar.
X
0
Medya kuruluşlarında kamuoyunun haber alma hakkını gözetecek şekilde görev yapar ve muhabirlik ve editörlük faaliyetlerinde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 14 2 28
Proje Sunumu / Seminer 1 20 20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu