Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişim Engelleri,Kültür ve İletişim,Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme,Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları,İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi,İletişim Modelleri,İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim,İkna Edici İletişim ve Etik,Sözsüz İletişim ve Beden Dili,Yeni İletişim Teknolojileri,Konu özetleme ve tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini açıklar.16, 9A
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.16, 9A
İletişimi etkin bir şekilde kullanır.16, 9A
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.16, 9A
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.16, 9A
İletişim modellerini açıklar.16, 9A
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.16, 9A
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.16, 9A
İletişimin kültür, ideoloji ve teknoloji ile ilişkisini açıklar.16, 9A
Siyasal, ekonomik ve toplumsal olayları iletişim ile ilişkilendirir.16, 9A
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ile İlgili Temel KavramlarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 İletişim Sürecinin ÖzellikleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 İletişim TürleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 İletişim EngelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Kültür ve İletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Sözlü İletişim - Konuşma ve DinlemeKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmalarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8İletişim Biçimleri: Kitle İletişimiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9İletişim ModelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11İkna Edici İletişim ve EtikKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Sözsüz İletişim ve Beden DiliKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Yeni İletişim TeknolojileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Konu özetleme ve tartışmalarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı3721
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)187
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişim Engelleri,Kültür ve İletişim,Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme,Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları,İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi,İletişim Modelleri,İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim,İkna Edici İletişim ve Etik,Sözsüz İletişim ve Beden Dili,Yeni İletişim Teknolojileri,Konu özetleme ve tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini açıklar.16, 9A
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.16, 9A
İletişimi etkin bir şekilde kullanır.16, 9A
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.16, 9A
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.16, 9A
İletişim modellerini açıklar.16, 9A
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.16, 9A
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.16, 9A
İletişimin kültür, ideoloji ve teknoloji ile ilişkisini açıklar.16, 9A
Siyasal, ekonomik ve toplumsal olayları iletişim ile ilişkilendirir.16, 9A
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ile İlgili Temel KavramlarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 İletişim Sürecinin ÖzellikleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 İletişim TürleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 İletişim EngelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Kültür ve İletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Sözlü İletişim - Konuşma ve DinlemeKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmalarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8İletişim Biçimleri: Kitle İletişimiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9İletişim ModelleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11İkna Edici İletişim ve EtikKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Sözsüz İletişim ve Beden DiliKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Yeni İletişim TeknolojileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Konu özetleme ve tartışmalarKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00