Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEREL GAZETECİLİK -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerini Türkiye ve dünyada yerel gazetecilik faaliyet ve özelliklerini irdeleyerek ulusal basın ile karşılaştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi,Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri ,Yerel basının doğuşu ve gelişimi,Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri ,Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri,Milli Mücadele Döneminde basın ,Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri ,Ara Sınav ,Cumhuriyet döneminde yerel basın,Çok partili dönemde yerel basın,Günümüzde yerel basın ,Yerel basın ve sorunları,Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yerel gazete özelliklerini analiz eder10, 9A, F
Yerel ve ulusal gazete ayırımını yapar.15, 16, 37, 38A, D, F, H
Türkiye ve dünyada yerel basın tarihçe ve gelişimini tartışır10, 38D, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi
2Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri
3Yerel basının doğuşu ve gelişimi
4Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri
5Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri
6Milli Mücadele Döneminde basın
7Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri
8Ara Sınav
9Cumhuriyet döneminde yerel basın
10Çok partili dönemde yerel basın
11Günümüzde yerel basın
12Yerel basın ve sorunları
13Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Önerilen Kaynaklar 1- A. Girgin, Gazeteciliğin Temel İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 2008. 2- A. Girgin, Türk Basın Tarihi’nde Yerel Gazetecilik, İnkılap Kitabevi. İstanbul, 2001. 3- M. Şeker, Yerel Gazeteler. Tablet Kitabevi, Konya, 2007. 4- S. Gezgin (Ed.), Türkiye’de Yerel Basın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, İstanbul, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEREL GAZETECİLİK -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerini Türkiye ve dünyada yerel gazetecilik faaliyet ve özelliklerini irdeleyerek ulusal basın ile karşılaştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi,Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri ,Yerel basının doğuşu ve gelişimi,Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri ,Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri,Milli Mücadele Döneminde basın ,Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri ,Ara Sınav ,Cumhuriyet döneminde yerel basın,Çok partili dönemde yerel basın,Günümüzde yerel basın ,Yerel basın ve sorunları,Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yerel gazete özelliklerini analiz eder10, 9A, F
Yerel ve ulusal gazete ayırımını yapar.15, 16, 37, 38A, D, F, H
Türkiye ve dünyada yerel basın tarihçe ve gelişimini tartışır10, 38D, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dünya’da ve Türkiye’de basının gelişimi
2Osmanlı’da ilk basın faaliyetleri
3Yerel basının doğuşu ve gelişimi
4Osmanlı’da vilayet gazeteleri ve özellikleri
5Osmanlı yerel gazetelerinin önem ve özellikleri
6Milli Mücadele Döneminde basın
7Milli Mücadele döneminde yerel basın ve faaliyetleri
8Ara Sınav
9Cumhuriyet döneminde yerel basın
10Çok partili dönemde yerel basın
11Günümüzde yerel basın
12Yerel basın ve sorunları
13Dünya’dan ve Türkiye’den yerel gazeteler
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Önerilen Kaynaklar 1- A. Girgin, Gazeteciliğin Temel İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul, 2008. 2- A. Girgin, Türk Basın Tarihi’nde Yerel Gazetecilik, İnkılap Kitabevi. İstanbul, 2001. 3- M. Şeker, Yerel Gazeteler. Tablet Kitabevi, Konya, 2007. 4- S. Gezgin (Ed.), Türkiye’de Yerel Basın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, İstanbul, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00