Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAZETECİLİK UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, haber merkezlerinin işleyişi; haber sürecinde yer alan çalışanların görev, yetki ve sorumlulukları ile habere olan etkilerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Muhabirin görev, yetki ve sorumlulukları,Muhabirin gazete örgütlenmesi ,Muhabirin iş pratiklerindeki yeri,İstihbarat şefi ve haber müdürlerinin görev, yetki ve sorumlulukları,Ajanslar ve gazeteler,Haber Yazma Teknikleri,Haber Giriş Teknikleri,Haber Başlıkları,Terör Haberciliği,Ekomomi ve Finans Haberciliği,Polis ve Adliye Haberciliği,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Mesleki gelişimine yönelik gerçekçi tercihler yapar. | 6, 9 | E |
2.1.Bir gazeteci olarak kendi gelişimine ilişkin sağlam tercihler yapar. | 6, 9 | E |
3.Ekip kurma becerisine sahip olur ve ilgili teknik personelle uyumlu çalışma alışkanlığı edinir. | 16, 19, 9 | E |
4.Gazetecilik faaliyetini örgütler ve planlar. | 9 | E |
5.Bir gazeteci olarak kendi gelişimine ilişkin sağlam tercihler yapar. | 8, 9 | E |
1. İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahip olur. | 8, 9 | E |
1.1. İletişim yapı ve süreçlerini bilir; ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. | 19, 6, 9 | E |
1.2. İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahip olur. | 16, 9 | E |
3.1. Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması | İlgili Okuma |
2 | Muhabirin görev, yetki ve sorumlulukları | İlgili Okuma |
3 | Muhabirin gazete örgütlenmesi | İlgili Okuma |
4 | Muhabirin iş pratiklerindeki yeri | İlgili Okuma |
5 | İstihbarat şefi ve haber müdürlerinin görev, yetki ve sorumlulukları | İlgili Okuma |
6 | Ajanslar ve gazeteler | İlgili Okuma |
7 | Haber Yazma Teknikleri | İlgili Okuma |
8 | Haber Giriş Teknikleri | İlgili Okuma |
9 | Haber Başlıkları | İlgili Okuma |
10 | Terör Haberciliği | İlgili Okuma |
11 | Ekomomi ve Finans Haberciliği | İglili Okuma |
12 | Polis ve Adliye Haberciliği | İlgili Okuma |
13 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
14 | Öğrenci uygulama ve sunuşları |
Kaynak |
www.medipol.edu.tr/ adresinden yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri Güncel Gazete ve Dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 10 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAZETECİLİK UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, haber merkezlerinin işleyişi; haber sürecinde yer alan çalışanların görev, yetki ve sorumlulukları ile habere olan etkilerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Muhabirin görev, yetki ve sorumlulukları,Muhabirin gazete örgütlenmesi ,Muhabirin iş pratiklerindeki yeri,İstihbarat şefi ve haber müdürlerinin görev, yetki ve sorumlulukları,Ajanslar ve gazeteler,Haber Yazma Teknikleri,Haber Giriş Teknikleri,Haber Başlıkları,Terör Haberciliği,Ekomomi ve Finans Haberciliği,Polis ve Adliye Haberciliği,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Mesleki gelişimine yönelik gerçekçi tercihler yapar. | 6, 9 | E |
2.1.Bir gazeteci olarak kendi gelişimine ilişkin sağlam tercihler yapar. | 6, 9 | E |
3.Ekip kurma becerisine sahip olur ve ilgili teknik personelle uyumlu çalışma alışkanlığı edinir. | 16, 19, 9 | E |
4.Gazetecilik faaliyetini örgütler ve planlar. | 9 | E |
5.Bir gazeteci olarak kendi gelişimine ilişkin sağlam tercihler yapar. | 8, 9 | E |
1. İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahip olur. | 8, 9 | E |
1.1. İletişim yapı ve süreçlerini bilir; ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. | 19, 6, 9 | E |
1.2. İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahip olur. | 16, 9 | E |
3.1. Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması | İlgili Okuma |
2 | Muhabirin görev, yetki ve sorumlulukları | İlgili Okuma |
3 | Muhabirin gazete örgütlenmesi | İlgili Okuma |
4 | Muhabirin iş pratiklerindeki yeri | İlgili Okuma |
5 | İstihbarat şefi ve haber müdürlerinin görev, yetki ve sorumlulukları | İlgili Okuma |
6 | Ajanslar ve gazeteler | İlgili Okuma |
7 | Haber Yazma Teknikleri | İlgili Okuma |
8 | Haber Giriş Teknikleri | İlgili Okuma |
9 | Haber Başlıkları | İlgili Okuma |
10 | Terör Haberciliği | İlgili Okuma |
11 | Ekomomi ve Finans Haberciliği | İglili Okuma |
12 | Polis ve Adliye Haberciliği | İlgili Okuma |
13 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
14 | Öğrenci uygulama ve sunuşları |
Kaynak |
www.medipol.edu.tr/ adresinden yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri Güncel Gazete ve Dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |