Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
WEB TASARIMINA GİRİŞ 3+0 3 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Html etiketlerini tasarım içerisinde birbirleri ile etkileşimli olarak kullanabilir 2, 4 C, D
Evrensel tasarım ilkelerine göre tasarımdüzenlemeleri gerçekleştirir 1, 4 B, C
İnternet ve web ile ilgili temel tanım ve kavramları tanır 2, 5 A, D
WEB sayfaları için temel işlemler yapar, tasarlar 1, 5, 6 A, C
Paket web programlarını öğrenir 2, 6 A, D
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar 2 A, E
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2 Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3
3 Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android
4 Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması
5 Temel SEO bilgisi 1
6 Temel SEO bilgisi 2
7 HTML’e giriş ve uygulama
8 HTML uygulamaları
9 Blog Kavramı ve uygulamaları
10 PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1
11 PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2
12 Web Tasarımında Kullanılabilirlik
13 Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu
14 Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu
Kaynaklar
Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Selçuk Özdemir, Çocuklar İçin Web Tasarımı, Odtü

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Gazetecilik disiplinin temel kavramlarını ve gazeteciliğin temel kuramlarını bilir.
X
0
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyacı olan niteliklerde özgün basın yayın projeleri ortaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Gazetecilik ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Görev aldığı medya kuruluşlarında gazetecilik yöntem ve tekniklerini kullanarak, özgün içerikler üretir ve bu içeriklerin kamuoyuna dağıtılmasını sağlar.
X
0
Medya kuruluşlarında kamuoyunun haber alma hakkını gözetecek şekilde görev yapar ve muhabirlik ve editörlük faaliyetlerinde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 14 2 28
Proje Sunumu / Seminer 1 20 20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu