Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+5 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin sektör uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin iş yaşamı tutumlarını geliştirmektir. Dersi seçen öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifika Programına katılır. Programa katıldığına dair belgeyi staja başlamadan önce Dekanlık'a ibraz etmek zorundadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi,İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme,İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları,İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması,Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı,Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler,Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar,Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi,Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş süreçlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir. | 14, 6 | H |
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Zaman yönetimini geliştirir. | 6 | H |
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 14, 6 | H |
Alanında proje yürütme yetkinliği kazanır. | 12, 14, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi | Paylaşılan web sitelerinin incelenmesi |
2 | İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme | Paylaşılan kurum web sitelerinin incelenmesi |
3 | İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
4 | İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması | Sektörel iş ilanlarının incelenmesi |
5 | Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı | Mesleki uygulama yönergesinin okunması |
6 | Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
7 | Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği | İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Dokümanlarının İncelenmesi |
8 | Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar | İletişim sektörü etik kodlarının incelenmesi |
9 | Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi | Mesleki uygulama tecrübesine ilişkin sunum hazırlanması |
10 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
11 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
12 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
13 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
14 | Genel Değerlendirme | Mesleki uygulama süreci hakkında geribildirim hazırlanması |
Kaynak |
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+5 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin sektör uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin iş yaşamı tutumlarını geliştirmektir. Dersi seçen öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifika Programına katılır. Programa katıldığına dair belgeyi staja başlamadan önce Dekanlık'a ibraz etmek zorundadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi,İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme,İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları,İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması,Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı,Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler,Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar,Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi,Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş süreçlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir. | 14, 6 | H |
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Zaman yönetimini geliştirir. | 6 | H |
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 14, 6 | H |
Alanında proje yürütme yetkinliği kazanır. | 12, 14, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi | Paylaşılan web sitelerinin incelenmesi |
2 | İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme | Paylaşılan kurum web sitelerinin incelenmesi |
3 | İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
4 | İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması | Sektörel iş ilanlarının incelenmesi |
5 | Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı | Mesleki uygulama yönergesinin okunması |
6 | Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler | Paylaşılan dosyanın incelenmesi |
7 | Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği | İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Dokümanlarının İncelenmesi |
8 | Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar | İletişim sektörü etik kodlarının incelenmesi |
9 | Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi | Mesleki uygulama tecrübesine ilişkin sunum hazırlanması |
10 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
11 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
12 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
13 | Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu) | Final sunumlarının hazırlanması |
14 | Genel Değerlendirme | Mesleki uygulama süreci hakkında geribildirim hazırlanması |
Kaynak |
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |