Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DERGİCİLİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel olarak dergicilik tarihi ve günümüzdeki dergicilik çerçevesinde dergi yayıncılığı ve dergi türlerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dergi ve Dergiciliğin Tanımı,Dünyada Dergiciliğin Gelişimi,Türkiye'de Dergicilğin Gelişimi,Gazetecilik ve Dergicilik Arasındaki Ayrımlar,Dergi Türleri,Dergilerin Özellikleri,Dijital Dergicilik,Dijital Dergicilik Uygulamaları,Bir Gazete Haberinin Dergi Haberine Çevrilmesi,Dergi Tasarım Özellikleri ,Dergi İçeriğinin Oluşturulması,Dergi İçeriği Uygulamaları,Dergi İçeriği Uygulamaları,Dergi İçeriği Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dergi işletmelerinin yapısını açıklar | 16, 6, 9 | A, E |
Dergi işletmelerinin özellikleri ve fonksiyonlarını tanımlar | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi planlama süreçlerini açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi basım sürecini özetler | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi sektörünü ve dergi üretim süreçlerini açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi içeriklerini hazırlar | 10, 6, 9 | E |
Dergi içeriği tasarlar | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dergi ve Dergiciliğin Tanımı | Güncel Dergi Analizi |
2 | Dünyada Dergiciliğin Gelişimi | İlgili Okuma |
3 | Türkiye'de Dergicilğin Gelişimi | İlgili Okuma |
4 | Gazetecilik ve Dergicilik Arasındaki Ayrımlar | İlgili Okuma |
5 | Dergi Türleri | pressreader.com site araştırması |
6 | Dergilerin Özellikleri | İlgili Okuma |
7 | Dijital Dergicilik | İlgili Okuma |
8 | Dijital Dergicilik Uygulamaları | Dijital Dergicilik Tasarımı |
9 | Bir Gazete Haberinin Dergi Haberine Çevrilmesi | Tasarım örnekleri araştırma |
10 | Dergi Tasarım Özellikleri | Indesing dergi tasarımı örnekleri |
11 | Dergi İçeriğinin Oluşturulması | Indesing dergi tasarımı |
12 | Dergi İçeriği Uygulamaları | Indesing dergi tasarımı |
13 | Dergi İçeriği Uygulamaları | Indesing dergi tasarımı |
14 | Dergi İçeriği Uygulamaları | Indesing dergi tasarımı |
Kaynak |
Ed. Yapar Aslı, Mesut İris (2019) Dijitalleşme ve Dergicilik, Der Yayınevi. İstanbul Güncel Dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(153/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DERGİCİLİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel olarak dergicilik tarihi ve günümüzdeki dergicilik çerçevesinde dergi yayıncılığı ve dergi türlerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dergi ve Dergiciliğin Tanımı,Dünyada Dergiciliğin Gelişimi,Türkiye'de Dergicilğin Gelişimi,Gazetecilik ve Dergicilik Arasındaki Ayrımlar,Dergi Türleri,Dergilerin Özellikleri,Dijital Dergicilik,Dijital Dergicilik Uygulamaları,Bir Gazete Haberinin Dergi Haberine Çevrilmesi,Dergi Tasarım Özellikleri ,Dergi İçeriğinin Oluşturulması,Dergi İçeriği Uygulamaları,Dergi İçeriği Uygulamaları,Dergi İçeriği Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dergi işletmelerinin yapısını açıklar | 16, 6, 9 | A, E |
Dergi işletmelerinin özellikleri ve fonksiyonlarını tanımlar | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi planlama süreçlerini açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi basım sürecini özetler | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi sektörünü ve dergi üretim süreçlerini açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Dergi içeriklerini hazırlar | 10, 6, 9 | E |
Dergi içeriği tasarlar | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dergi ve Dergiciliğin Tanımı | Güncel Dergi Analizi |
2 | Dünyada Dergiciliğin Gelişimi | İlgili Okuma |
3 | Türkiye'de Dergicilğin Gelişimi | İlgili Okuma |
4 | Gazetecilik ve Dergicilik Arasındaki Ayrımlar | İlgili Okuma |
5 | Dergi Türleri | pressreader.com site araştırması |
6 | Dergilerin Özellikleri | İlgili Okuma |
7 | Dijital Dergicilik | İlgili Okuma |
8 | Dijital Dergicilik Uygulamaları | Dijital Dergicilik Tasarımı |
9 | Bir Gazete Haberinin Dergi Haberine Çevrilmesi | Tasarım örnekleri araştırma |
10 | Dergi Tasarım Özellikleri | Indesing dergi tasarımı örnekleri |
11 | Dergi İçeriğinin Oluşturulması | Indesing dergi tasarımı |
12 | Dergi İçeriği Uygulamaları | Indesing dergi tasarımı |
13 | Dergi İçeriği Uygulamaları | Indesing dergi tasarımı |
14 | Dergi İçeriği Uygulamaları | Indesing dergi tasarımı |
Kaynak |
Ed. Yapar Aslı, Mesut İris (2019) Dijitalleşme ve Dergicilik, Der Yayınevi. İstanbul Güncel Dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |