Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslararası ilişkilerde diplomatik amaçla devletlerin algı ve imaj çalışmalarının günümüz dünya koşullarındaki önemini belirtmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, dersin kapsamı, metodu ve kaynaklarının değerlendirilmesi,Halkla İlişkiler Kavramı,Kamu Diplomasisi Kavramı,Kamu diplomasisinin araçları,Kamu Diplomasisi Uygulama Alanları,ABD ve kamu diplomasisi,AB ve kamu diplomasisi,Vize Sınavı,Çin ve Kamu Diplomasisi,Türkiye'nin Kamu Diplomasisi,Türkiye'de kamu diplomasi alanında kurulan kurumlar ve onların etkinlik ve özgünlükleri,Türkiye'nin Ortadoğu ile ilişkilerinde kamu diplomasisinin önem,Kamu diplomasisi ve klasik diplomasi arasındaki ilişki,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamu Diplomasisi, Türkiye'de kamu diplomasi alanında kurulan kurumlar ve onların etkinlik ve özgünlükleri | 11, 8, 9 | A, D, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin kapsamı, metodu ve kaynaklarının değerlendirilmesi | okuma |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı | Kaynak kitabı okuma |
3 | Kamu Diplomasisi Kavramı | Okuma |
4 | Kamu diplomasisinin araçları | Okuma |
5 | Kamu Diplomasisi Uygulama Alanları | Okuma |
6 | ABD ve kamu diplomasisi | Okuma |
7 | AB ve kamu diplomasisi | Okuma |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Çin ve Kamu Diplomasisi | Okuma |
10 | Türkiye'nin Kamu Diplomasisi | Okuma |
11 | Türkiye'de kamu diplomasi alanında kurulan kurumlar ve onların etkinlik ve özgünlükleri | Okuma |
12 | Türkiye'nin Ortadoğu ile ilişkilerinde kamu diplomasisinin önem | Okuma |
13 | Kamu diplomasisi ve klasik diplomasi arasındaki ilişki | okuma |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Gaye Aslı Sancar, Beta Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslararası ilişkilerde diplomatik amaçla devletlerin algı ve imaj çalışmalarının günümüz dünya koşullarındaki önemini belirtmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, dersin kapsamı, metodu ve kaynaklarının değerlendirilmesi,Halkla İlişkiler Kavramı,Kamu Diplomasisi Kavramı,Kamu diplomasisinin araçları,Kamu Diplomasisi Uygulama Alanları,ABD ve kamu diplomasisi,AB ve kamu diplomasisi,Vize Sınavı,Çin ve Kamu Diplomasisi,Türkiye'nin Kamu Diplomasisi,Türkiye'de kamu diplomasi alanında kurulan kurumlar ve onların etkinlik ve özgünlükleri,Türkiye'nin Ortadoğu ile ilişkilerinde kamu diplomasisinin önem,Kamu diplomasisi ve klasik diplomasi arasındaki ilişki,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamu Diplomasisi, Türkiye'de kamu diplomasi alanında kurulan kurumlar ve onların etkinlik ve özgünlükleri | 11, 8, 9 | A, D, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin kapsamı, metodu ve kaynaklarının değerlendirilmesi | okuma |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı | Kaynak kitabı okuma |
3 | Kamu Diplomasisi Kavramı | Okuma |
4 | Kamu diplomasisinin araçları | Okuma |
5 | Kamu Diplomasisi Uygulama Alanları | Okuma |
6 | ABD ve kamu diplomasisi | Okuma |
7 | AB ve kamu diplomasisi | Okuma |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Çin ve Kamu Diplomasisi | Okuma |
10 | Türkiye'nin Kamu Diplomasisi | Okuma |
11 | Türkiye'de kamu diplomasi alanında kurulan kurumlar ve onların etkinlik ve özgünlükleri | Okuma |
12 | Türkiye'nin Ortadoğu ile ilişkilerinde kamu diplomasisinin önem | Okuma |
13 | Kamu diplomasisi ve klasik diplomasi arasındaki ilişki | okuma |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Gaye Aslı Sancar, Beta Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |