Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI TARİHİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOsmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşu ve yönetim süreci hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Osmanlı Devleti kuruluşu (1299-1451),Yükselme Dönemi Fatih Sultan Mehmet,II. Bayazid Dönemi (1481-1512)
,Kanuni Sultan Süleyman Dönemi (1520-1566) ,Osmanlı Sosyal, Kültürel, Eğitim ve Siyasi Kurumları,Osmanlı Devleti'nde Duraklama Dönemi 17.yy,Osmanlı'da önemli İstanbul ve Anadolu isyanları
Osmanlı'da ıslahatlar,Osmanlı çökme ve dağılma dönemli (1807-1922),Osmanlı'da fkir hareketleri ( Osmanlıcılık, Türkçülük, Milliyetçilik, Ulusçuluk),Zararlı Cemiyetler ,Ermeni meselesi geçmişten günümüze,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,Sorunlar ve Çözümleri: Mısır Meselesi, Boğazlar Sorunu
,Doğu Sorunu, Balkan Milliyetçiliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi 10, 16, 9A
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi10, 16, 9A
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi10, 16, 9A
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Osmanlı Devleti kuruluşu (1299-1451)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Yükselme Dönemi Fatih Sultan MehmetKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3II. Bayazid Dönemi (1481-1512)
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Kanuni Sultan Süleyman Dönemi (1520-1566) Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Osmanlı Sosyal, Kültürel, Eğitim ve Siyasi KurumlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Osmanlı Devleti'nde Duraklama Dönemi 17.yyKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Osmanlı'da önemli İstanbul ve Anadolu isyanları
Osmanlı'da ıslahatlar
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Osmanlı çökme ve dağılma dönemli (1807-1922)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Osmanlı'da fkir hareketleri ( Osmanlıcılık, Türkçülük, Milliyetçilik, Ulusçuluk)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Ermeni meselesi geçmişten günümüze
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Sorunlar ve Çözümleri: Mısır Meselesi, Boğazlar Sorunu
14Doğu Sorunu, Balkan Milliyetçiliği
Kaynak
1. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İstanbul. 2. Donalt Quataert, Osmanlı İmparatorluğu 1700-1922,İstanbul. 3. Erick Jan Zürcher, Moderleşen Türkiyenin Tarihi,İstanbul. 4. Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, Filiz Kitabevi, İstanbul. 5. Bernard Lewis, Modern Türkiye?nin Doğuşu, Ankara. 6. Şerif Mardin, Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, İstanbul. 7. Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Partiler, I ve III. Cilt, İstanbul. 8. Şükrü Hanioğlu, Osmanlı İttihat Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük, İstanbul. 9. Halil İnalcık- Mehmet Seyitdanlıoğlu, Tanzimat, Ankara
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI TARİHİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOsmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşu ve yönetim süreci hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Osmanlı Devleti kuruluşu (1299-1451),Yükselme Dönemi Fatih Sultan Mehmet,II. Bayazid Dönemi (1481-1512)
,Kanuni Sultan Süleyman Dönemi (1520-1566) ,Osmanlı Sosyal, Kültürel, Eğitim ve Siyasi Kurumları,Osmanlı Devleti'nde Duraklama Dönemi 17.yy,Osmanlı'da önemli İstanbul ve Anadolu isyanları
Osmanlı'da ıslahatlar,Osmanlı çökme ve dağılma dönemli (1807-1922),Osmanlı'da fkir hareketleri ( Osmanlıcılık, Türkçülük, Milliyetçilik, Ulusçuluk),Zararlı Cemiyetler ,Ermeni meselesi geçmişten günümüze,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,Sorunlar ve Çözümleri: Mısır Meselesi, Boğazlar Sorunu
,Doğu Sorunu, Balkan Milliyetçiliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi 10, 16, 9A
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi10, 16, 9A
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi10, 16, 9A
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Osmanlı Devleti kuruluşu (1299-1451)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Yükselme Dönemi Fatih Sultan MehmetKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3II. Bayazid Dönemi (1481-1512)
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Kanuni Sultan Süleyman Dönemi (1520-1566) Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Osmanlı Sosyal, Kültürel, Eğitim ve Siyasi KurumlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Osmanlı Devleti'nde Duraklama Dönemi 17.yyKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Osmanlı'da önemli İstanbul ve Anadolu isyanları
Osmanlı'da ıslahatlar
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Osmanlı çökme ve dağılma dönemli (1807-1922)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Osmanlı'da fkir hareketleri ( Osmanlıcılık, Türkçülük, Milliyetçilik, Ulusçuluk)Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Ermeni meselesi geçmişten günümüze
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Sorunlar ve Çözümleri: Mısır Meselesi, Boğazlar Sorunu
14Doğu Sorunu, Balkan Milliyetçiliği
Kaynak
1. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İstanbul. 2. Donalt Quataert, Osmanlı İmparatorluğu 1700-1922,İstanbul. 3. Erick Jan Zürcher, Moderleşen Türkiyenin Tarihi,İstanbul. 4. Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, Filiz Kitabevi, İstanbul. 5. Bernard Lewis, Modern Türkiye?nin Doğuşu, Ankara. 6. Şerif Mardin, Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, İstanbul. 7. Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Partiler, I ve III. Cilt, İstanbul. 8. Şükrü Hanioğlu, Osmanlı İttihat Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük, İstanbul. 9. Halil İnalcık- Mehmet Seyitdanlıoğlu, Tanzimat, Ankara
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00