Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE MEDYANIN DÖNÜŞÜMÜ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğretim üyesi ders notları |
Dersin Amacı | Türkiye'de medya araçlarının ortaya çıkış sürecini siyasal, ekonomik ve sosyal. olaylar ile birlikte açıklamak ve yorumlamak Türk siyasi tarihin medyanın gelişiminde etkisini ortaya koymak Uluslararası ekonomi ve siyasi koşulların Türkiye'de medyanın özelleşmesindeki rolünü aktarmak Küreselleşme ile medya arasındaki ilişkiyi kurmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı ,İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler, ,İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler ,Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği ,Newyork Times Page One yapıtının tartışılması ,Değerlendirme ,Enformasyon Akışı ,Siber kültür ,İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model ,İletişim ve toplumun etkileşim modeli ,Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları ,Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
geleneksel ve yeni medyayı tanımlar | 9 | A |
sosyal medyanın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır | 9 | A |
yeni haber üretim ve dağıtım tekniklerini değerlendirir | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı | |
2 | İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler, | |
3 | İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler | |
4 | Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği | |
5 | Newyork Times Page One yapıtının tartışılması | |
6 | Değerlendirme | |
7 | Enformasyon Akışı | |
8 | Siber kültür | |
9 | İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model | |
10 | İletişim ve toplumun etkileşim modeli | |
11 | Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları | |
12 | Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı | |
13 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye'de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, 2004. |
Öğretim üyesi notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 5 | 50 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 9 | 27 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE MEDYANIN DÖNÜŞÜMÜ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğretim üyesi ders notları |
Dersin Amacı | Türkiye'de medya araçlarının ortaya çıkış sürecini siyasal, ekonomik ve sosyal. olaylar ile birlikte açıklamak ve yorumlamak Türk siyasi tarihin medyanın gelişiminde etkisini ortaya koymak Uluslararası ekonomi ve siyasi koşulların Türkiye'de medyanın özelleşmesindeki rolünü aktarmak Küreselleşme ile medya arasındaki ilişkiyi kurmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı ,İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler, ,İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler ,Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği ,Newyork Times Page One yapıtının tartışılması ,Değerlendirme ,Enformasyon Akışı ,Siber kültür ,İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model ,İletişim ve toplumun etkileşim modeli ,Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları ,Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
geleneksel ve yeni medyayı tanımlar | 9 | A |
sosyal medyanın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır | 9 | A |
yeni haber üretim ve dağıtım tekniklerini değerlendirir | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı | |
2 | İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler, | |
3 | İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler | |
4 | Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği | |
5 | Newyork Times Page One yapıtının tartışılması | |
6 | Değerlendirme | |
7 | Enformasyon Akışı | |
8 | Siber kültür | |
9 | İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model | |
10 | İletişim ve toplumun etkileşim modeli | |
11 | Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları | |
12 | Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı | |
13 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye'de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, 2004. |
Öğretim üyesi notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |