Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'DE MEDYANIN DÖNÜŞÜMÜ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi ders notları
Dersin AmacıTürkiye'de medya araçlarının ortaya çıkış sürecini siyasal, ekonomik ve sosyal. olaylar ile birlikte açıklamak ve yorumlamak Türk siyasi tarihin medyanın gelişiminde etkisini ortaya koymak Uluslararası ekonomi ve siyasi koşulların Türkiye'de medyanın özelleşmesindeki rolünü aktarmak Küreselleşme ile medya arasındaki ilişkiyi kurmak
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı
,İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler,
,İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler
,Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği
,Newyork Times Page One yapıtının tartışılması
,Değerlendirme
,Enformasyon Akışı
,Siber kültür
,İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model
,İletişim ve toplumun etkileşim modeli
,Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları
,Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı
,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
geleneksel ve yeni medyayı tanımlar9A
sosyal medyanın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır9A
yeni haber üretim ve dağıtım tekniklerini değerlendirir9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı
2İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler,
3İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler
4Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği
5Newyork Times Page One yapıtının tartışılması
6Değerlendirme
7Enformasyon Akışı
8Siber kültür
9İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model
10İletişim ve toplumun etkileşim modeli
11Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları
12Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı
13Genel değerlendirme
Kaynak
Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye'de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, 2004.
Öğretim üyesi notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10550
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3927
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı326
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'DE MEDYANIN DÖNÜŞÜMÜ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi ders notları
Dersin AmacıTürkiye'de medya araçlarının ortaya çıkış sürecini siyasal, ekonomik ve sosyal. olaylar ile birlikte açıklamak ve yorumlamak Türk siyasi tarihin medyanın gelişiminde etkisini ortaya koymak Uluslararası ekonomi ve siyasi koşulların Türkiye'de medyanın özelleşmesindeki rolünü aktarmak Küreselleşme ile medya arasındaki ilişkiyi kurmak
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı
,İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler,
,İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler
,Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği
,Newyork Times Page One yapıtının tartışılması
,Değerlendirme
,Enformasyon Akışı
,Siber kültür
,İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model
,İletişim ve toplumun etkileşim modeli
,Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları
,Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı
,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
geleneksel ve yeni medyayı tanımlar9A
sosyal medyanın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır9A
yeni haber üretim ve dağıtım tekniklerini değerlendirir9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi Toplumu yeni medyanın özellikleri etkileşim internet yayıncılığı
2İnternetin Medya Yönetimi, İnternetin Medya Yönetimi konusunda getirdiği yenilikler,
3İnternetin Habere Ulaşma Konusunda Getirdiği Yenilikler
4Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği Medya´da Yapısal Dönüşüm ve Newyork Times örneği
5Newyork Times Page One yapıtının tartışılması
6Değerlendirme
7Enformasyon Akışı
8Siber kültür
9İletşim toplum ve teknolojik ilerlemelerin analizinde yeni bir model
10İletişim ve toplumun etkileşim modeli
11Yeni teknolojik olanaklarla ilgili kararların sonuçları
12Yeni iletişim teknolojileri ve basının kullanımı
13Genel değerlendirme
Kaynak
Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye'de Medyanın Dönüşümü, İmge Kitabevi, 2004.
Öğretim üyesi notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00