Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Erkan Cem YENİOCAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; kişisel verilerin korunması çerçevesinde kişisel veri kavramının ne olduğunu, kapsamını, hukuki niteliğini ve unsurlarını açıklamak, kişisel verileri koruma kanunu kapsamında bilgilendirme sağlamak, kişisel verilerin korunmasına ilişkin olarak teorik bilgileri ve uygulamada karşılaşılan uyuşmazlıkları, güncel kararları ve örnekler üzerinde inceleme yapılarak, kişisel verilerin korunması hukukuna yönelik gereken hukuki altyapının oluşumuna katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kişisel Verileri Koruma Hukukuna İlişkin Genel Bilgiler,Kişisel Verilerin Hukuki Niteliği,Kişisel Veri Kavramı ve Unsurlar,Açık Rıza Kavramı ve Uygulamada Kişisel Veriler,Uluslararası Düzenlemeler Kapsamında Kişisel Veri Kavramı,Kişisel Verilerin Korunmasında Temel Alınan İlkeler,Kişisel Verileri Koruma Kanunu Kapsamı.,Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve Yapısı,Özel Hayatın Gizliliği ve Mahremiyet,Türk Ceza Hukuku Bağlamında Kişisel Veriler,Özel Hukuk Bağlamında Kişisel Veriler,Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Kurul Kararlarının Değerlendirilmesi,Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Mahkeme Kararlarının Değerlendirilmesi,Kişisel Verilerin Korunmasının Önemi ve Farkındalık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişisel Veri kavramını tanımlar. | 13, 16, 9 | A |
Kişisel verilerin korunması kapsamında hukuki sorunları analiz eder. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Kişisel verileri koruma yollarını hatırlar. | 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A |
Kişisel veri kavramının tarihsel aşamaları ile uluslararası mevzuatta yer alan düzenlemeleri analiz eder. | 10, 12, 16, 19, 4, 9 | A |
Türk Ceza Kanunu kapsamında yer alan suç tipleri ve özel hukuk bağlamında kişilik hakları bağlamındadeğerlendirir. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Kişisel verilerin korunması ile ilgili güncel meseleleri tartışır. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişisel Verileri Koruma Hukukuna İlişkin Genel Bilgiler | İlgili Okumalar |
2 | Kişisel Verilerin Hukuki Niteliği | İlgili Okumalar |
3 | Kişisel Veri Kavramı ve Unsurlar | İlgili Okumalar |
4 | Açık Rıza Kavramı ve Uygulamada Kişisel Veriler | İlgili Okumalar |
5 | Uluslararası Düzenlemeler Kapsamında Kişisel Veri Kavramı | İlgili Okumalar |
6 | Kişisel Verilerin Korunmasında Temel Alınan İlkeler | İlgili Okumalar |
7 | Kişisel Verileri Koruma Kanunu Kapsamı. | İlgili Okumalar |
8 | Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve Yapısı | İlgili Okumalar |
9 | Özel Hayatın Gizliliği ve Mahremiyet | İlgili Okumalar |
10 | Türk Ceza Hukuku Bağlamında Kişisel Veriler | İlgili Okumalar |
11 | Özel Hukuk Bağlamında Kişisel Veriler | İlgili Okumalar |
12 | Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Kurul Kararlarının Değerlendirilmesi | İlgili Okumalar |
13 | Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Mahkeme Kararlarının Değerlendirilmesi | İlgili Okumalar |
14 | Kişisel Verilerin Korunmasının Önemi ve Farkındalık | İlgili Okumalar |
Kaynak |
Yeniocak, Erkan C., Kişisel Verilerin Kaydedilmesi Suçu, 1. Bası, İstanbul: Yetkin Yayıncılık,2022. Dülger, Murat V., Kişisel Verilerin Korunması Hukuku, 3.Bası, İstanbul: Hukuk Akademisi Eğitim ve Yayıncılık, 2020. Kuner, Christopher, The EU General Data Protection Regulation (GDPR): A Commentary, Oxford University Press, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Erkan Cem YENİOCAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; kişisel verilerin korunması çerçevesinde kişisel veri kavramının ne olduğunu, kapsamını, hukuki niteliğini ve unsurlarını açıklamak, kişisel verileri koruma kanunu kapsamında bilgilendirme sağlamak, kişisel verilerin korunmasına ilişkin olarak teorik bilgileri ve uygulamada karşılaşılan uyuşmazlıkları, güncel kararları ve örnekler üzerinde inceleme yapılarak, kişisel verilerin korunması hukukuna yönelik gereken hukuki altyapının oluşumuna katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kişisel Verileri Koruma Hukukuna İlişkin Genel Bilgiler,Kişisel Verilerin Hukuki Niteliği,Kişisel Veri Kavramı ve Unsurlar,Açık Rıza Kavramı ve Uygulamada Kişisel Veriler,Uluslararası Düzenlemeler Kapsamında Kişisel Veri Kavramı,Kişisel Verilerin Korunmasında Temel Alınan İlkeler,Kişisel Verileri Koruma Kanunu Kapsamı.,Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve Yapısı,Özel Hayatın Gizliliği ve Mahremiyet,Türk Ceza Hukuku Bağlamında Kişisel Veriler,Özel Hukuk Bağlamında Kişisel Veriler,Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Kurul Kararlarının Değerlendirilmesi,Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Mahkeme Kararlarının Değerlendirilmesi,Kişisel Verilerin Korunmasının Önemi ve Farkındalık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişisel Veri kavramını tanımlar. | 13, 16, 9 | A |
Kişisel verilerin korunması kapsamında hukuki sorunları analiz eder. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Kişisel verileri koruma yollarını hatırlar. | 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A |
Kişisel veri kavramının tarihsel aşamaları ile uluslararası mevzuatta yer alan düzenlemeleri analiz eder. | 10, 12, 16, 19, 4, 9 | A |
Türk Ceza Kanunu kapsamında yer alan suç tipleri ve özel hukuk bağlamında kişilik hakları bağlamındadeğerlendirir. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Kişisel verilerin korunması ile ilgili güncel meseleleri tartışır. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişisel Verileri Koruma Hukukuna İlişkin Genel Bilgiler | İlgili Okumalar |
2 | Kişisel Verilerin Hukuki Niteliği | İlgili Okumalar |
3 | Kişisel Veri Kavramı ve Unsurlar | İlgili Okumalar |
4 | Açık Rıza Kavramı ve Uygulamada Kişisel Veriler | İlgili Okumalar |
5 | Uluslararası Düzenlemeler Kapsamında Kişisel Veri Kavramı | İlgili Okumalar |
6 | Kişisel Verilerin Korunmasında Temel Alınan İlkeler | İlgili Okumalar |
7 | Kişisel Verileri Koruma Kanunu Kapsamı. | İlgili Okumalar |
8 | Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve Yapısı | İlgili Okumalar |
9 | Özel Hayatın Gizliliği ve Mahremiyet | İlgili Okumalar |
10 | Türk Ceza Hukuku Bağlamında Kişisel Veriler | İlgili Okumalar |
11 | Özel Hukuk Bağlamında Kişisel Veriler | İlgili Okumalar |
12 | Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Kurul Kararlarının Değerlendirilmesi | İlgili Okumalar |
13 | Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Mahkeme Kararlarının Değerlendirilmesi | İlgili Okumalar |
14 | Kişisel Verilerin Korunmasının Önemi ve Farkındalık | İlgili Okumalar |
Kaynak |
Yeniocak, Erkan C., Kişisel Verilerin Kaydedilmesi Suçu, 1. Bası, İstanbul: Yetkin Yayıncılık,2022. Dülger, Murat V., Kişisel Verilerin Korunması Hukuku, 3.Bası, İstanbul: Hukuk Akademisi Eğitim ve Yayıncılık, 2020. Kuner, Christopher, The EU General Data Protection Regulation (GDPR): A Commentary, Oxford University Press, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |