Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUKA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ahmet Ulvi TÜRKBAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet Ulvi TÜRKBAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Her zaman yalnızca pozitif hukuku değil, ideal hukuku ya da bir bilim olarak hukuku öğretmeye çalışmaktayız, yani pozitif hukukun ya da devletin hukukunun bilgisini değil, insanlığın tarih boyunca ulaştığı en yüksek hukuk ilkelerini öğretmeyi amaçlamaktayız. Dönem boyunca her konunun içinde bir alt metin olarak neden hukuka saygı duyulması gerektiği ve hukukun hakla, özgürlük ve eşitlikle ayrılmaz bağlantısı, onun temel kavram ve kurumları üzerinden anlatılcak ve önemi vurgulanacaktır. Bu genel yaklaşımın yanında standart hukuka giriş konuları: Hukuk kuralları ile diğer toplumsal düzen kuralları arasındaki ilişkileri, hukuk kurallarının ortaya çıkış sebeplerini ve norm ihtiyacını, temel hukuk kavramlarını, hukuk kurallarının temel özelliklerini, hukuk kurallarının türlerini, temel hukuk sistemlerinin özelliklerini, hukuki problem çözümünde kullanılacak mantıksal araçlar vb. anlatılacaktır. Sonuçta bir yandan yukarıda belirtilen ilkelere ve kurumlara saygı öte yandan hukuk mantığı olarak bilinene hukuka özgü akıl yürütme tarzı yani ‘hukukçu gibi düşünme’ tarzı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukun temel kavramları hakkında bilgilendirme yapılır. Örneğin; Jurisprudence, Stare Decisis, Obiter Dictum, Jurisdiction. ,I. GİRİŞ, GERÇEKLİK VE NORMATİFLİK,A. Normatiflik ve Değerler Arasındaki İlişki B. Normatifliğin Başlıca Yönleri,A. Bir Hukuk Normunun Analizi B. Hukukun Temel İlkeleri ve Kurumları,I. Lon Fuller'in Hukukun Temel İlkeleri (Prosedürel Doğal Hukuk veya Hukukun İç Ahlakı) A. Fuller'in Hukuk Sisteminin 8 İlkesi,I. HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI A. İspat Yükü B. Varsayımlar,A. Hukuki Uyuşmazlıklarda Olgular ve Kanunlar İkilemi a. Maddi Gerçek ve Formel Gerçek,I. SOSYAL KURALLAR,I. AHLAK VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ A. Hukuku Ahlaktan Ayırmak İçin Önerilen Kriterler ve Eleştirileri B. Normlar Hiyerarşisi,I. NEZAKET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ,I. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ - II A. Dini ve Hukuk Kuralları Arasındaki Farklar,I. ÖRF-ADET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. KODİFİKASYONUN DÖNEMİ, ANLAMI VE YÖNTEMLERİ A. Örf ve Adet Hukukunun Pozitif Hukuka Karşı Uygulanabilmesi,HUKUKUN KAYNAKLARI, HUKUKİ SORUNLARI ÇÖZMEK İÇİN KURALLARI NEREDE BULABİLİRSİNİZ?,Doktrin Kavramı Bakımından Kıta Avrupası (Türk Hukuk Sistemi) ile Common Law Arasındaki Farklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Yorumlama Yöntemlerine İlişkin Bilgi Edinir - Kanunların ve Yargı Kararlarının Hukuk Metodolojisi ile İnceler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Hukukun temel bilgilerini tartışır. | 16 | A |
Hukuk İngilizcesi becerilerini geliştirir. | 10, 13, 16 | A |
Hukuk nosyonunu öğrenir, hukuk kavramının ne ifade ettiğini tartışır. | 16 | A |
Kıta Avrupası ve Anglo-Sakson hukuk kültürü hakkında tartışacak donanıma sahiptir. | 10, 16, 9 | A |
Pozitif Hukuk ve Olması Gereken Hukuk (de lege feranda) kavramları hakkında ayrım yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukun temel kavramları hakkında bilgilendirme yapılır. Örneğin; Jurisprudence, Stare Decisis, Obiter Dictum, Jurisdiction. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | I. GİRİŞ, GERÇEKLİK VE NORMATİFLİK | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
3 | A. Normatiflik ve Değerler Arasındaki İlişki B. Normatifliğin Başlıca Yönleri | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
4 | A. Bir Hukuk Normunun Analizi B. Hukukun Temel İlkeleri ve Kurumları | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
5 | I. Lon Fuller'in Hukukun Temel İlkeleri (Prosedürel Doğal Hukuk veya Hukukun İç Ahlakı) A. Fuller'in Hukuk Sisteminin 8 İlkesi | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
6 | I. HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI A. İspat Yükü B. Varsayımlar | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
7 | A. Hukuki Uyuşmazlıklarda Olgular ve Kanunlar İkilemi a. Maddi Gerçek ve Formel Gerçek | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
8 | I. SOSYAL KURALLAR | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
9 | I. AHLAK VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ A. Hukuku Ahlaktan Ayırmak İçin Önerilen Kriterler ve Eleştirileri B. Normlar Hiyerarşisi | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
10 | I. NEZAKET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
11 | I. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ - II A. Dini ve Hukuk Kuralları Arasındaki Farklar | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
12 | I. ÖRF-ADET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. KODİFİKASYONUN DÖNEMİ, ANLAMI VE YÖNTEMLERİ A. Örf ve Adet Hukukunun Pozitif Hukuka Karşı Uygulanabilmesi | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
13 | HUKUKUN KAYNAKLARI, HUKUKİ SORUNLARI ÇÖZMEK İÇİN KURALLARI NEREDE BULABİLİRSİNİZ? | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
14 | Doktrin Kavramı Bakımından Kıta Avrupası (Türk Hukuk Sistemi) ile Common Law Arasındaki Farklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
1. Aybay, A.; Pehlivan, A (2018), Hukuka Giriş, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 14. Baskı. 2. Oğurlu, Y.; Gürpınar, B. (2015), Introductıon to Turkish Law, On İki Levha Yayınları, 2. Baskı. 3. Yavaşi, M. (2015), An Introduction to Turkish Law for Non-Law Students, Dora Yayıncılık. 4. Dinçkol, A. (2018), Hukuka Giriş, Der Yayınları. 5. Sözer, Ali N. (2017), Hukukta Yöntembilim, Beta. 6. Anayurt, Ö. (2017), Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yayıncılık. 7. Bilge, N. (2019), Hukuk Başlangıcı, Turhan Kitabevi, 10. Baskı. 8. Göğer, E. (1972), Hukuk Başlangıcı Dersleri, Ankara Hukuk Fakültesi Yayınları, 2. Baskı. 9. Schubert, F. A. (2011), Introduction to Law and the Legal System, Wadsworth, 10. Baskı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 20 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 47 | 47 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 10 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUKA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ahmet Ulvi TÜRKBAĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet Ulvi TÜRKBAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Her zaman yalnızca pozitif hukuku değil, ideal hukuku ya da bir bilim olarak hukuku öğretmeye çalışmaktayız, yani pozitif hukukun ya da devletin hukukunun bilgisini değil, insanlığın tarih boyunca ulaştığı en yüksek hukuk ilkelerini öğretmeyi amaçlamaktayız. Dönem boyunca her konunun içinde bir alt metin olarak neden hukuka saygı duyulması gerektiği ve hukukun hakla, özgürlük ve eşitlikle ayrılmaz bağlantısı, onun temel kavram ve kurumları üzerinden anlatılcak ve önemi vurgulanacaktır. Bu genel yaklaşımın yanında standart hukuka giriş konuları: Hukuk kuralları ile diğer toplumsal düzen kuralları arasındaki ilişkileri, hukuk kurallarının ortaya çıkış sebeplerini ve norm ihtiyacını, temel hukuk kavramlarını, hukuk kurallarının temel özelliklerini, hukuk kurallarının türlerini, temel hukuk sistemlerinin özelliklerini, hukuki problem çözümünde kullanılacak mantıksal araçlar vb. anlatılacaktır. Sonuçta bir yandan yukarıda belirtilen ilkelere ve kurumlara saygı öte yandan hukuk mantığı olarak bilinene hukuka özgü akıl yürütme tarzı yani ‘hukukçu gibi düşünme’ tarzı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukun temel kavramları hakkında bilgilendirme yapılır. Örneğin; Jurisprudence, Stare Decisis, Obiter Dictum, Jurisdiction. ,I. GİRİŞ, GERÇEKLİK VE NORMATİFLİK,A. Normatiflik ve Değerler Arasındaki İlişki B. Normatifliğin Başlıca Yönleri,A. Bir Hukuk Normunun Analizi B. Hukukun Temel İlkeleri ve Kurumları,I. Lon Fuller'in Hukukun Temel İlkeleri (Prosedürel Doğal Hukuk veya Hukukun İç Ahlakı) A. Fuller'in Hukuk Sisteminin 8 İlkesi,I. HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI A. İspat Yükü B. Varsayımlar,A. Hukuki Uyuşmazlıklarda Olgular ve Kanunlar İkilemi a. Maddi Gerçek ve Formel Gerçek,I. SOSYAL KURALLAR,I. AHLAK VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ A. Hukuku Ahlaktan Ayırmak İçin Önerilen Kriterler ve Eleştirileri B. Normlar Hiyerarşisi,I. NEZAKET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ,I. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ - II A. Dini ve Hukuk Kuralları Arasındaki Farklar,I. ÖRF-ADET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. KODİFİKASYONUN DÖNEMİ, ANLAMI VE YÖNTEMLERİ A. Örf ve Adet Hukukunun Pozitif Hukuka Karşı Uygulanabilmesi,HUKUKUN KAYNAKLARI, HUKUKİ SORUNLARI ÇÖZMEK İÇİN KURALLARI NEREDE BULABİLİRSİNİZ?,Doktrin Kavramı Bakımından Kıta Avrupası (Türk Hukuk Sistemi) ile Common Law Arasındaki Farklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Yorumlama Yöntemlerine İlişkin Bilgi Edinir - Kanunların ve Yargı Kararlarının Hukuk Metodolojisi ile İnceler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Hukukun temel bilgilerini tartışır. | 16 | A |
Hukuk İngilizcesi becerilerini geliştirir. | 10, 13, 16 | A |
Hukuk nosyonunu öğrenir, hukuk kavramının ne ifade ettiğini tartışır. | 16 | A |
Kıta Avrupası ve Anglo-Sakson hukuk kültürü hakkında tartışacak donanıma sahiptir. | 10, 16, 9 | A |
Pozitif Hukuk ve Olması Gereken Hukuk (de lege feranda) kavramları hakkında ayrım yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukun temel kavramları hakkında bilgilendirme yapılır. Örneğin; Jurisprudence, Stare Decisis, Obiter Dictum, Jurisdiction. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | I. GİRİŞ, GERÇEKLİK VE NORMATİFLİK | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
3 | A. Normatiflik ve Değerler Arasındaki İlişki B. Normatifliğin Başlıca Yönleri | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
4 | A. Bir Hukuk Normunun Analizi B. Hukukun Temel İlkeleri ve Kurumları | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
5 | I. Lon Fuller'in Hukukun Temel İlkeleri (Prosedürel Doğal Hukuk veya Hukukun İç Ahlakı) A. Fuller'in Hukuk Sisteminin 8 İlkesi | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
6 | I. HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI A. İspat Yükü B. Varsayımlar | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
7 | A. Hukuki Uyuşmazlıklarda Olgular ve Kanunlar İkilemi a. Maddi Gerçek ve Formel Gerçek | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
8 | I. SOSYAL KURALLAR | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
9 | I. AHLAK VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ A. Hukuku Ahlaktan Ayırmak İçin Önerilen Kriterler ve Eleştirileri B. Normlar Hiyerarşisi | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
10 | I. NEZAKET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
11 | I. DİNİ KURALLAR VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ - II A. Dini ve Hukuk Kuralları Arasındaki Farklar | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
12 | I. ÖRF-ADET KURALLARI VE HUKUK ARASINDAKİ İLİŞKİ II. KODİFİKASYONUN DÖNEMİ, ANLAMI VE YÖNTEMLERİ A. Örf ve Adet Hukukunun Pozitif Hukuka Karşı Uygulanabilmesi | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
13 | HUKUKUN KAYNAKLARI, HUKUKİ SORUNLARI ÇÖZMEK İÇİN KURALLARI NEREDE BULABİLİRSİNİZ? | Ön Hazırlık gerektirmemektedir. |
14 | Doktrin Kavramı Bakımından Kıta Avrupası (Türk Hukuk Sistemi) ile Common Law Arasındaki Farklar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
1. Aybay, A.; Pehlivan, A (2018), Hukuka Giriş, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 14. Baskı. 2. Oğurlu, Y.; Gürpınar, B. (2015), Introductıon to Turkish Law, On İki Levha Yayınları, 2. Baskı. 3. Yavaşi, M. (2015), An Introduction to Turkish Law for Non-Law Students, Dora Yayıncılık. 4. Dinçkol, A. (2018), Hukuka Giriş, Der Yayınları. 5. Sözer, Ali N. (2017), Hukukta Yöntembilim, Beta. 6. Anayurt, Ö. (2017), Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yayıncılık. 7. Bilge, N. (2019), Hukuk Başlangıcı, Turhan Kitabevi, 10. Baskı. 8. Göğer, E. (1972), Hukuk Başlangıcı Dersleri, Ankara Hukuk Fakültesi Yayınları, 2. Baskı. 9. Schubert, F. A. (2011), Introduction to Law and the Legal System, Wadsworth, 10. Baskı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |