Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİMİNOLOJİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe NUHOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nurcan GÜNDÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin kriminoloji bilimi ve onun suç, suçluluk, suçlu, suçlu topluluğu, mağdur ve sosyal kontrol organları ile ilgili tespitleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriminoloji Kavramı, Tanımı, Konusu, Görevi, Diğer Bilimlerle İlişkisi ve Tarihi Gelişimi,Kriminolojide Araştırma Yöntemleri ve Bilinmeyen Suçluluk,Kriminolojinin Ana Yönleri (Suçun Nedenleri – Suç Etolojisi),Suçun Ortaya Çıkışı (Suç Fenolojisi),Sosyalleşme Usulünde Sosyal Temsil Vasıtalarının Etkileri, Toplumsal Gelişim ve Suçluluk,İkamet Çevresi ve Suçluluk,Suçlar ve Failleri I: Suça Hazır Olmalarına Göre Suçluların Sınıflandırılması, Şiddet Suçları, Cinsel Suçlar, Mal Aleyhine İşlenen Suçlar, Trafik Suçları,Suçlar ve Failleri II: Ekonomik Suçlar, Çevre Suçluluğu, Bilişim Suçları, Suçla Bağlantılı Bir Problem Olarak İntihar,Bağımlılık Maddeleri Suçluluğu,Bireysel Silahlanma ve Suç,Faillik Grupları,Suça Birlikte Sebep Olma Usulünde Mağdur (Viktimoloji),Suçun Tahmini ve Önlenmesi,Dönem Boyunca İşlenen Konular Işığında Suç ve Suçlulukla Mücadele ile ilgili Güncel Tartışmalara Bakış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Edindikleri teorik alt yapıya dayalı olarak suç ve suçlulukla ile ilgili sorun ve tartışmaları sistematik biçimde analiz eder.10, 13, 16, 4, 9A
Suç ve suçluluğun araştırılması yöntemlerini analiz eder.12, 13, 16, 9A
Suç ve suçluluğun tarihçesini açıklar.12, 13, 16, 4, 9A
Suç ve suçluluğun oluşumuna etki eden faktörleri açıklar.12, 13, 16, 37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriminoloji Kavramı, Tanımı, Konusu, Görevi, Diğer Bilimlerle İlişkisi ve Tarihi Gelişimi
2Kriminolojide Araştırma Yöntemleri ve Bilinmeyen Suçluluk
3Kriminolojinin Ana Yönleri (Suçun Nedenleri – Suç Etolojisi)
4Suçun Ortaya Çıkışı (Suç Fenolojisi)
5Sosyalleşme Usulünde Sosyal Temsil Vasıtalarının Etkileri, Toplumsal Gelişim ve Suçluluk
6İkamet Çevresi ve Suçluluk
7Suçlar ve Failleri I: Suça Hazır Olmalarına Göre Suçluların Sınıflandırılması, Şiddet Suçları, Cinsel Suçlar, Mal Aleyhine İşlenen Suçlar, Trafik Suçları
8Suçlar ve Failleri II: Ekonomik Suçlar, Çevre Suçluluğu, Bilişim Suçları, Suçla Bağlantılı Bir Problem Olarak İntihar
9Bağımlılık Maddeleri Suçluluğu
10Bireysel Silahlanma ve Suç
11Faillik Grupları
12Suça Birlikte Sebep Olma Usulünde Mağdur (Viktimoloji)
13Suçun Tahmini ve Önlenmesi
14Dönem Boyunca İşlenen Konular Işığında Suç ve Suçlulukla Mücadele ile ilgili Güncel Tartışmalara Bakış
Kaynak
Larry J Siegel, Criminology : theories, patterns, and typologies, 13. baskı, Boston, MA : Cengage Learning, [2018]
Tim Newburn, Criminology, 3. baskı, Routledge, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
X
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
X
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
X
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİMİNOLOJİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe NUHOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nurcan GÜNDÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin kriminoloji bilimi ve onun suç, suçluluk, suçlu, suçlu topluluğu, mağdur ve sosyal kontrol organları ile ilgili tespitleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kriminoloji Kavramı, Tanımı, Konusu, Görevi, Diğer Bilimlerle İlişkisi ve Tarihi Gelişimi,Kriminolojide Araştırma Yöntemleri ve Bilinmeyen Suçluluk,Kriminolojinin Ana Yönleri (Suçun Nedenleri – Suç Etolojisi),Suçun Ortaya Çıkışı (Suç Fenolojisi),Sosyalleşme Usulünde Sosyal Temsil Vasıtalarının Etkileri, Toplumsal Gelişim ve Suçluluk,İkamet Çevresi ve Suçluluk,Suçlar ve Failleri I: Suça Hazır Olmalarına Göre Suçluların Sınıflandırılması, Şiddet Suçları, Cinsel Suçlar, Mal Aleyhine İşlenen Suçlar, Trafik Suçları,Suçlar ve Failleri II: Ekonomik Suçlar, Çevre Suçluluğu, Bilişim Suçları, Suçla Bağlantılı Bir Problem Olarak İntihar,Bağımlılık Maddeleri Suçluluğu,Bireysel Silahlanma ve Suç,Faillik Grupları,Suça Birlikte Sebep Olma Usulünde Mağdur (Viktimoloji),Suçun Tahmini ve Önlenmesi,Dönem Boyunca İşlenen Konular Işığında Suç ve Suçlulukla Mücadele ile ilgili Güncel Tartışmalara Bakış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Edindikleri teorik alt yapıya dayalı olarak suç ve suçlulukla ile ilgili sorun ve tartışmaları sistematik biçimde analiz eder.10, 13, 16, 4, 9A
Suç ve suçluluğun araştırılması yöntemlerini analiz eder.12, 13, 16, 9A
Suç ve suçluluğun tarihçesini açıklar.12, 13, 16, 4, 9A
Suç ve suçluluğun oluşumuna etki eden faktörleri açıklar.12, 13, 16, 37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kriminoloji Kavramı, Tanımı, Konusu, Görevi, Diğer Bilimlerle İlişkisi ve Tarihi Gelişimi
2Kriminolojide Araştırma Yöntemleri ve Bilinmeyen Suçluluk
3Kriminolojinin Ana Yönleri (Suçun Nedenleri – Suç Etolojisi)
4Suçun Ortaya Çıkışı (Suç Fenolojisi)
5Sosyalleşme Usulünde Sosyal Temsil Vasıtalarının Etkileri, Toplumsal Gelişim ve Suçluluk
6İkamet Çevresi ve Suçluluk
7Suçlar ve Failleri I: Suça Hazır Olmalarına Göre Suçluların Sınıflandırılması, Şiddet Suçları, Cinsel Suçlar, Mal Aleyhine İşlenen Suçlar, Trafik Suçları
8Suçlar ve Failleri II: Ekonomik Suçlar, Çevre Suçluluğu, Bilişim Suçları, Suçla Bağlantılı Bir Problem Olarak İntihar
9Bağımlılık Maddeleri Suçluluğu
10Bireysel Silahlanma ve Suç
11Faillik Grupları
12Suça Birlikte Sebep Olma Usulünde Mağdur (Viktimoloji)
13Suçun Tahmini ve Önlenmesi
14Dönem Boyunca İşlenen Konular Işığında Suç ve Suçlulukla Mücadele ile ilgili Güncel Tartışmalara Bakış
Kaynak
Larry J Siegel, Criminology : theories, patterns, and typologies, 13. baskı, Boston, MA : Cengage Learning, [2018]
Tim Newburn, Criminology, 3. baskı, Routledge, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
X
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
X
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
X
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25