Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA HUKUKU ( İNG )-Senelik8+0812
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasacılık hareketinin Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimini ve 1982 Anayasasının tüm temel kavram ve kurumlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders programı ve içeriği, notlama sistemi, öğrencilerin beklentileri ve önerileri Anayasa nedir?,Erken dönem anayasacılık hareketi,Anayasacılık hareketinin temel kavramları I: İnsan Hakları,Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Demokrasi, katılımcılık, çoğulculuk,Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Eşitlik, hukukun üstünlüğü,Karşılaştırmalı anayasa hukuku: Farklı anayasal sistemlerin özellikleri,Hükümet sistemleri,Anayasa yargısı,Osmanlıda Anayasal Gelişmeleri 1808-1909,Cumhuriyet Dönemi Anayasacılık hareketi: 1921 ve 1924 anayasaları,1960 Sonrasında anayasalar,1982 Anayasasında temel ilkeler,1982 Anayasasının temel hak ve hürriyetler konusundaki temel yaklaşımı,1982 Anayasasının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar.,15. Hafta: Yasama organı,16. Hafta: TBMM İçtüzüğü, çalışma usulleri ve milletvekillerinin yasal statüsü.,17. Hafta: Yasama fonksiyonu ve yasama süreçleri.,18. Hafta: Yasama organının yetkileri.,19. Hafta: Yürütme organı.,20. Hafta: Bakanlar Kurulu.,21. Hafta: Yürütme organının işlemleri.,22. Hafta: Olağanüstü yönetim usulleri.,23. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı.,24. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –Usul hukuku.,25. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –İçtihat hukuku.,26. Hafta: Militan demokrasi ve yargısal aktivizm.,27. Hafta: Anayasal değişiklikler.,28. Hafta: Türkiye’de anayasal sistemde reform ihtiyacı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir devlet yapısı içinde hukukun temel kaynağı olan anayasaların tarihi gelişimini ve farklı devlet geleneklerinin faklılıkları ile ortak yönlerinin anlatabilecektir.10, 16, 9A, E
Anayasacılık hareketinin küresel ve ulusal tarihi gelişimini anlatır.10, 16, 9A, E
Anayasacılık hareketinin temel ilkeleri ve tarih içinde bu ilkelerin nasıl uygulandığını anlatır.10, 16, 9A, E
Anayasa sistemleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri listeler.10, 16, 9A, E
Günümüz anayasa hukuku sistemlerinde yer verilen temel kavram ve kurumları değerlendirebilecektir.10, 16, 9A, E
İnsan hakları, katılımcılık, çoğulculuk, demokrasi, eşitlik ve hukukun üstünlüğü kavramlarının anayasal anlamları hakkında gerek ulusal gerekse karşılaştırmalı hukuk bakış açılarıyla açıklar.10, 16, 9A, E
Anayasa hukukunun temel kavramlarını sorgular.10, 16, 9A, E
Hükümet sistemleri, federalizm, üniter devlet, merkezi idare ve yerel yönetimler düzenlemelerinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısı sistemlerinin gelişimini ve anayasa yargısı sistemlerini ve yargı kararlarını değerlendirebilecektir.10, 16, 9A, E
Yasaların anayasa uygunluğunun denetlenmesi konusunda geliştirilen farklı modelleri açıklar.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısının temel sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa Mahkemesi tarafından verilen yargı kararlarını karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’de anayasacılık hareketi içindeki gelişmeleri değerlendirebilecektir.10, 16, 9A, E
Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi anayasalarında yer alan temel kurum ve kavramları anlatır.10, 16, 9A, E
Türkiye’deki anayasal sistemin sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
1982 Anayasasında yer alan tüm temel kurum ve kuralları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders programı ve içeriği, notlama sistemi, öğrencilerin beklentileri ve önerileri Anayasa nedir?
2Erken dönem anayasacılık hareketi
3Anayasacılık hareketinin temel kavramları I: İnsan Hakları
4Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Demokrasi, katılımcılık, çoğulculuk
5Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Eşitlik, hukukun üstünlüğü
6Karşılaştırmalı anayasa hukuku: Farklı anayasal sistemlerin özellikleri
7Hükümet sistemleri
8Anayasa yargısı
9Osmanlıda Anayasal Gelişmeleri 1808-1909
10Cumhuriyet Dönemi Anayasacılık hareketi: 1921 ve 1924 anayasaları
111960 Sonrasında anayasalar
121982 Anayasasında temel ilkeler
131982 Anayasasının temel hak ve hürriyetler konusundaki temel yaklaşımı
141982 Anayasasının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar.
1515. Hafta: Yasama organı
1616. Hafta: TBMM İçtüzüğü, çalışma usulleri ve milletvekillerinin yasal statüsü.
1717. Hafta: Yasama fonksiyonu ve yasama süreçleri.
1818. Hafta: Yasama organının yetkileri.
1919. Hafta: Yürütme organı.
2020. Hafta: Bakanlar Kurulu.
2121. Hafta: Yürütme organının işlemleri.
2222. Hafta: Olağanüstü yönetim usulleri.
2323. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı.
2424. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –Usul hukuku.
2525. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –İçtihat hukuku.
2626. Hafta: Militan demokrasi ve yargısal aktivizm.
2727. Hafta: Anayasal değişiklikler.
2828. Hafta: Türkiye’de anayasal sistemde reform ihtiyacı.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati284112
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı17777
Genel Sınav ve Hazırlığı1152152
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)365
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(365/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA HUKUKU ( İNG )-Senelik8+0812
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasacılık hareketinin Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki gelişimini ve 1982 Anayasasının tüm temel kavram ve kurumlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders programı ve içeriği, notlama sistemi, öğrencilerin beklentileri ve önerileri Anayasa nedir?,Erken dönem anayasacılık hareketi,Anayasacılık hareketinin temel kavramları I: İnsan Hakları,Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Demokrasi, katılımcılık, çoğulculuk,Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Eşitlik, hukukun üstünlüğü,Karşılaştırmalı anayasa hukuku: Farklı anayasal sistemlerin özellikleri,Hükümet sistemleri,Anayasa yargısı,Osmanlıda Anayasal Gelişmeleri 1808-1909,Cumhuriyet Dönemi Anayasacılık hareketi: 1921 ve 1924 anayasaları,1960 Sonrasında anayasalar,1982 Anayasasında temel ilkeler,1982 Anayasasının temel hak ve hürriyetler konusundaki temel yaklaşımı,1982 Anayasasının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar.,15. Hafta: Yasama organı,16. Hafta: TBMM İçtüzüğü, çalışma usulleri ve milletvekillerinin yasal statüsü.,17. Hafta: Yasama fonksiyonu ve yasama süreçleri.,18. Hafta: Yasama organının yetkileri.,19. Hafta: Yürütme organı.,20. Hafta: Bakanlar Kurulu.,21. Hafta: Yürütme organının işlemleri.,22. Hafta: Olağanüstü yönetim usulleri.,23. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı.,24. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –Usul hukuku.,25. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –İçtihat hukuku.,26. Hafta: Militan demokrasi ve yargısal aktivizm.,27. Hafta: Anayasal değişiklikler.,28. Hafta: Türkiye’de anayasal sistemde reform ihtiyacı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir devlet yapısı içinde hukukun temel kaynağı olan anayasaların tarihi gelişimini ve farklı devlet geleneklerinin faklılıkları ile ortak yönlerinin anlatabilecektir.10, 16, 9A, E
Anayasacılık hareketinin küresel ve ulusal tarihi gelişimini anlatır.10, 16, 9A, E
Anayasacılık hareketinin temel ilkeleri ve tarih içinde bu ilkelerin nasıl uygulandığını anlatır.10, 16, 9A, E
Anayasa sistemleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri listeler.10, 16, 9A, E
Günümüz anayasa hukuku sistemlerinde yer verilen temel kavram ve kurumları değerlendirebilecektir.10, 16, 9A, E
İnsan hakları, katılımcılık, çoğulculuk, demokrasi, eşitlik ve hukukun üstünlüğü kavramlarının anayasal anlamları hakkında gerek ulusal gerekse karşılaştırmalı hukuk bakış açılarıyla açıklar.10, 16, 9A, E
Anayasa hukukunun temel kavramlarını sorgular.10, 16, 9A, E
Hükümet sistemleri, federalizm, üniter devlet, merkezi idare ve yerel yönetimler düzenlemelerinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısı sistemlerinin gelişimini ve anayasa yargısı sistemlerini ve yargı kararlarını değerlendirebilecektir.10, 16, 9A, E
Yasaların anayasa uygunluğunun denetlenmesi konusunda geliştirilen farklı modelleri açıklar.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısının temel sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa Mahkemesi tarafından verilen yargı kararlarını karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’de anayasacılık hareketi içindeki gelişmeleri değerlendirebilecektir.10, 16, 9A, E
Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi anayasalarında yer alan temel kurum ve kavramları anlatır.10, 16, 9A, E
Türkiye’deki anayasal sistemin sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
1982 Anayasasında yer alan tüm temel kurum ve kuralları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders programı ve içeriği, notlama sistemi, öğrencilerin beklentileri ve önerileri Anayasa nedir?
2Erken dönem anayasacılık hareketi
3Anayasacılık hareketinin temel kavramları I: İnsan Hakları
4Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Demokrasi, katılımcılık, çoğulculuk
5Anayasacılık hareketinin temel kavramları II: Eşitlik, hukukun üstünlüğü
6Karşılaştırmalı anayasa hukuku: Farklı anayasal sistemlerin özellikleri
7Hükümet sistemleri
8Anayasa yargısı
9Osmanlıda Anayasal Gelişmeleri 1808-1909
10Cumhuriyet Dönemi Anayasacılık hareketi: 1921 ve 1924 anayasaları
111960 Sonrasında anayasalar
121982 Anayasasında temel ilkeler
131982 Anayasasının temel hak ve hürriyetler konusundaki temel yaklaşımı
141982 Anayasasının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar.
1515. Hafta: Yasama organı
1616. Hafta: TBMM İçtüzüğü, çalışma usulleri ve milletvekillerinin yasal statüsü.
1717. Hafta: Yasama fonksiyonu ve yasama süreçleri.
1818. Hafta: Yasama organının yetkileri.
1919. Hafta: Yürütme organı.
2020. Hafta: Bakanlar Kurulu.
2121. Hafta: Yürütme organının işlemleri.
2222. Hafta: Olağanüstü yönetim usulleri.
2323. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı.
2424. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –Usul hukuku.
2525. Hafta: Türkiye’de anayasal yargı –İçtihat hukuku.
2626. Hafta: Militan demokrasi ve yargısal aktivizm.
2727. Hafta: Anayasal değişiklikler.
2828. Hafta: Türkiye’de anayasal sistemde reform ihtiyacı.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25