Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE AKADEMİK OKUMA VE YAZMA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİngilizce akademik metinleri okumak, değerlendirmek ve yazmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik okuma ve yazmaya giriş,Eleştirel okuma ve yorumlama,Argümanlar ve tez cümleleri, Akademik metin yapısı, Literatür taraması,Taslak hazırlama,Özet (abstrakt) yazma,Paragraflar ve geçişler,Giriş ve sonuç bölümlerini yazma,Alıntı yapma ve özetleme, Atıf ve bibliografya hazırlama, İntihalden kaçınma, Revizyon, Edit etme/düzeltme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler ilgili alanlarda yazılmış İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir10, 14, 16, 5, 6
Konuyla ilgili İngilizce akademik metinleri eleştirel bir gözle okuyabilecektir10, 16, 5, 6
Konuyla ilgili İngilizce metinlerin argüman ve iddialarını yorumlayabilecektir10, 16, 6E
İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir10, 16A, E
İlgili alanlarda İngilizce akademik metin yazabilecektir6E
İngilizce akademik atıf kurallarını uygulayabilecektirE
İngilizce akademik yayınları analiz edebilecektirA, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Akademik okuma ve yazmaya girişÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
2Eleştirel okuma ve yorumlamaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
3Argümanlar ve tez cümleleriÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
4 Akademik metin yapısıÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
5 Literatür taramasıÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
6Taslak hazırlamaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
7Özet (abstrakt) yazmaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
8Paragraflar ve geçişlerÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
9Giriş ve sonuç bölümlerini yazmaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
10Alıntı yapma ve özetlemeÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
11 Atıf ve bibliografya hazırlamaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
12 İntihalden kaçınmaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
13 RevizyonÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma
14 Edit etme/düzeltmeÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma
Kaynak
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Derse ait okuma listesi ve derste dağıtılacak materyal.
Harris, Joseph. 2006. Rewriting: How To Do Things With Texts. First Edition. Utah State University Press. Graff, Gerald, and Cathy Birkenstein. 2009. "They Say / I Say": The Moves That Matter in Academic Writing. Second Edition. W. W. Norton & Company. Bullock, Richard, and Weinberg, Francine. 2011. The Little Seagull Handbook. Spiral Bound Edition. W. W. Norton & Company

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
X
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
X
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
X
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE AKADEMİK OKUMA VE YAZMA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİngilizce akademik metinleri okumak, değerlendirmek ve yazmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik okuma ve yazmaya giriş,Eleştirel okuma ve yorumlama,Argümanlar ve tez cümleleri, Akademik metin yapısı, Literatür taraması,Taslak hazırlama,Özet (abstrakt) yazma,Paragraflar ve geçişler,Giriş ve sonuç bölümlerini yazma,Alıntı yapma ve özetleme, Atıf ve bibliografya hazırlama, İntihalden kaçınma, Revizyon, Edit etme/düzeltme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler ilgili alanlarda yazılmış İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir10, 14, 16, 5, 6
Konuyla ilgili İngilizce akademik metinleri eleştirel bir gözle okuyabilecektir10, 16, 5, 6
Konuyla ilgili İngilizce metinlerin argüman ve iddialarını yorumlayabilecektir10, 16, 6E
İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir10, 16A, E
İlgili alanlarda İngilizce akademik metin yazabilecektir6E
İngilizce akademik atıf kurallarını uygulayabilecektirE
İngilizce akademik yayınları analiz edebilecektirA, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Akademik okuma ve yazmaya girişÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
2Eleştirel okuma ve yorumlamaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
3Argümanlar ve tez cümleleriÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
4 Akademik metin yapısıÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
5 Literatür taramasıÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
6Taslak hazırlamaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
7Özet (abstrakt) yazmaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
8Paragraflar ve geçişlerÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
9Giriş ve sonuç bölümlerini yazmaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
10Alıntı yapma ve özetlemeÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
11 Atıf ve bibliografya hazırlamaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
12 İntihalden kaçınmaÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
13 RevizyonÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma
14 Edit etme/düzeltmeÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma
Kaynak
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Derse ait okuma listesi ve derste dağıtılacak materyal.
Harris, Joseph. 2006. Rewriting: How To Do Things With Texts. First Edition. Utah State University Press. Graff, Gerald, and Cathy Birkenstein. 2009. "They Say / I Say": The Moves That Matter in Academic Writing. Second Edition. W. W. Norton & Company. Bullock, Richard, and Weinberg, Francine. 2011. The Little Seagull Handbook. Spiral Bound Edition. W. W. Norton & Company

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
X
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
X
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
X
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25