Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKTİSAT II (İNG) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Davut ARMAĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Hakan KALKAVAN |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında ulusal ekonomiye ilişkin dinamikler ve ilgili politikaların nasıl işlediğine dair süreçleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makro ekonomiye giriş, Milli gelir hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Enflasyon,İşsizlik,Toplam Harcamalar ve Denge,Maliye Politikası,Para Piyasası ve Politikası,AS-AD Modeli I: Toplam Talep,AS-AD Modeli II: Toplam arz,Uluslararası Ticaret,Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.2. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirir | 10, 16, 9 | A |
4.2. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklar | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
1.1. Finansal piyasaların işleyişini anlatır | 10, 16, 9 | A |
1.2. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
1.3. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar | 10, 16, 9 | A |
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunur | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
2.1. Merkez bankasının kararlarını değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
2.3. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
2.4. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikalarını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlar | 10, 16, 9 | A |
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışır | 10, 16, 9 | A |
3.3 Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz eder | 10, 16, 9 | A |
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırır | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4.1. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
4.3. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatır | 10, 16, 9 | A |
4.4. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makro ekonomiye giriş | - |
2 | Milli gelir hesaplaması | - |
3 | Ekonomik Büyüme | - |
4 | Enflasyon | - |
5 | İşsizlik | - |
6 | Toplam Harcamalar ve Denge | - |
7 | Maliye Politikası | - |
8 | Para Piyasası ve Politikası | - |
9 | AS-AD Modeli I: Toplam Talep | - |
10 | AS-AD Modeli II: Toplam arz | |
11 | Uluslararası Ticaret | - |
12 | Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler | - |
13 | Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I | - |
14 | Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II | - |
Kaynak |
K.E. Case, R.C. Fair, and S.M. Oster, Principles of Economics, Prentice Hall, 2013. |
- Paul Krugman and Robin Wells, Microeconomics, Worth Publishers, 2012. - Mevlüt Tatlıyer, İktisadi Düşüncenin Evrimi ve İktisat Politikası, Nobel Yayıncılık, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | ||||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | ||||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | ||||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | ||||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | ||||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKTİSAT II (İNG) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Davut ARMAĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Hakan KALKAVAN |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında ulusal ekonomiye ilişkin dinamikler ve ilgili politikaların nasıl işlediğine dair süreçleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makro ekonomiye giriş, Milli gelir hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Enflasyon,İşsizlik,Toplam Harcamalar ve Denge,Maliye Politikası,Para Piyasası ve Politikası,AS-AD Modeli I: Toplam Talep,AS-AD Modeli II: Toplam arz,Uluslararası Ticaret,Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I,Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.2. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirir | 10, 16, 9 | A |
4.2. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklar | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
1.1. Finansal piyasaların işleyişini anlatır | 10, 16, 9 | A |
1.2. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
1.3. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar | 10, 16, 9 | A |
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunur | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
2.1. Merkez bankasının kararlarını değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
2.3. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
2.4. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikalarını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlar | 10, 16, 9 | A |
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışır | 10, 16, 9 | A |
3.3 Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz eder | 10, 16, 9 | A |
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırır | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4.1. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
4.3. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatır | 10, 16, 9 | A |
4.4. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makro ekonomiye giriş | - |
2 | Milli gelir hesaplaması | - |
3 | Ekonomik Büyüme | - |
4 | Enflasyon | - |
5 | İşsizlik | - |
6 | Toplam Harcamalar ve Denge | - |
7 | Maliye Politikası | - |
8 | Para Piyasası ve Politikası | - |
9 | AS-AD Modeli I: Toplam Talep | - |
10 | AS-AD Modeli II: Toplam arz | |
11 | Uluslararası Ticaret | - |
12 | Uluslararası Finans ve Ekonomik Krizler | - |
13 | Makro Ekonomide Alternatif Görüşler I | - |
14 | Makro Ekonomide Alternatif Görüşler II | - |
Kaynak |
K.E. Case, R.C. Fair, and S.M. Oster, Principles of Economics, Prentice Hall, 2013. |
- Paul Krugman and Robin Wells, Microeconomics, Worth Publishers, 2012. - Mevlüt Tatlıyer, İktisadi Düşüncenin Evrimi ve İktisat Politikası, Nobel Yayıncılık, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | ||||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | ||||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | ||||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | ||||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | ||||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | ||||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |