Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEMOKRASİ TEORİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı demokrasi kuramlarının temel özelliklerini ve çağdaş demokratik rejimlerin performanslarını değerlendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Demokrasinin Problemleri I,Demokrasinin Problemleri II,Liberal demokrasi I,Liberal demokrasi II,Katılımcı demokrasi I,Katılımcı demokrasi II,Demokratik faydacılık I,Demokratik faydacılık II,Katılımcı demokrasi I,Katılımcı demokrasi II,Klasik ve radikal çoğulculuk I,Klasik ve radikal çoğulculuk II,Demokratikleşme süreci I,Demokratikleşme süreci II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çoğunlukçu demokrasi ve konsensüs demokrasisi modellerini hatırlar.10, 16, 9A
Liberal, katılımcı, çoğulcu, faydacı ve müzakereci demokrasi modellerini hatırlar.10, 16, 9A
Farklı demokrasi türlerinin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Liberal demokrasinin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Katılımcı ve müzakereci demokrasilerin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Demokratik faydacılığın temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Çoğulcu demokrasinin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Çağdaş demokrasilerin problemlerini değerlendirir.10, 16, 9A
Otoriter geçmişin yeni demokrasilere etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Küreselleşme ve demokrasi ilişkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Farklı demokrasi teorilerinin temel eksikliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
19. yüzyıl ve sonrasında demokrasinin gelişimini hatırlar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Demokrasinin Problemleri IÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Demokrasinin Problemleri IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Liberal demokrasi IÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Liberal demokrasi IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Katılımcı demokrasi IÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Katılımcı demokrasi IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Demokratik faydacılık IÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Demokratik faydacılık IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Katılımcı demokrasi IÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Katılımcı demokrasi IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Klasik ve radikal çoğulculuk IÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Klasik ve radikal çoğulculuk IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Demokratikleşme süreci IÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Demokratikleşme süreci IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notları.
Lijphart, Arend Patterns of Democracy, Yale University Press, New Haven 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
X
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEMOKRASİ TEORİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı demokrasi kuramlarının temel özelliklerini ve çağdaş demokratik rejimlerin performanslarını değerlendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Demokrasinin Problemleri I,Demokrasinin Problemleri II,Liberal demokrasi I,Liberal demokrasi II,Katılımcı demokrasi I,Katılımcı demokrasi II,Demokratik faydacılık I,Demokratik faydacılık II,Katılımcı demokrasi I,Katılımcı demokrasi II,Klasik ve radikal çoğulculuk I,Klasik ve radikal çoğulculuk II,Demokratikleşme süreci I,Demokratikleşme süreci II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çoğunlukçu demokrasi ve konsensüs demokrasisi modellerini hatırlar.10, 16, 9A
Liberal, katılımcı, çoğulcu, faydacı ve müzakereci demokrasi modellerini hatırlar.10, 16, 9A
Farklı demokrasi türlerinin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Liberal demokrasinin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Katılımcı ve müzakereci demokrasilerin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Demokratik faydacılığın temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Çoğulcu demokrasinin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Çağdaş demokrasilerin problemlerini değerlendirir.10, 16, 9A
Otoriter geçmişin yeni demokrasilere etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Küreselleşme ve demokrasi ilişkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Farklı demokrasi teorilerinin temel eksikliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
19. yüzyıl ve sonrasında demokrasinin gelişimini hatırlar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Demokrasinin Problemleri IÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Demokrasinin Problemleri IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Liberal demokrasi IÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Liberal demokrasi IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Katılımcı demokrasi IÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Katılımcı demokrasi IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Demokratik faydacılık IÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Demokratik faydacılık IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Katılımcı demokrasi IÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Katılımcı demokrasi IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Klasik ve radikal çoğulculuk IÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Klasik ve radikal çoğulculuk IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Demokratikleşme süreci IÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Demokratikleşme süreci IIÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notları.
Lijphart, Arend Patterns of Democracy, Yale University Press, New Haven 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
X
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25