Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL REJİMLER-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihte ve günümüz dünyasında ortaya çıkmış siyasi sistemlerin temel özelliklerini değerlendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasi sistem nedir?,Antik çağda siyasi rejimler,Ortaçağda siyasal sistemler,Kuvvetler Birliğine dayalı Mutlak Monarşiler,Ulus devlet ve modernizm çağı,Dinlerin siyasi sistemlere bakışı,Parlamenter rejimler: İngiltere,Başkanlık ve yarı-başkanlık sistemleri,Modern çağlarda despotizm: Otoriter ve totaliter rejimler,Melez rejimler ve yarı-demokrasiler,Liberal anlayış ve siyasi sistemler,Sosyalizm ve siyasi sistemler,Muhafazakarlık ve siyasi sistemler,Osmanlı Devleti ve Türkiye’de siyasi sistemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Siyasi sistemlerin tarihi gelişimini değerlendirir.10, 16, 9A
Antik dönem ve Orta Çağ siyasi sistemlerinin yapısını hatırlar.10, 16, 9A
Ulus devletin doğuşundan sonra siyasi sistemlerin geçirdiği değişimi açıklar.10, 16, 9A
Çağdaş siyasi sistemlerin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Parlamenter, başkanlık ve yarı-başkanlık sistemlerine ait farklı devlet sistemlerindeki kurum ve uygulamaları değerlendirir.10, 16, 9A
Demokratik olmayan ve yarı-demokratik sistemleri değerlendirir.10, 16, 9A
Çağdaş Türkiye’nin siyasi sisteminin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Din, kültür ve ideolojinin siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Dinlerin (özellikle hristiyan ve islam dinlerinin) siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Liberal, sosyalist ve muhafazakar düşüncenin siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir10, 16, 9A
Türkiye’de kültür ve ideolojinin siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasi sistem nedir?Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Antik çağda siyasi rejimlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Ortaçağda siyasal sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Kuvvetler Birliğine dayalı Mutlak MonarşilerÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Ulus devlet ve modernizm çağıÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Dinlerin siyasi sistemlere bakışıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Parlamenter rejimler: İngiltereÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Başkanlık ve yarı-başkanlık sistemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Modern çağlarda despotizm: Otoriter ve totaliter rejimlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Melez rejimler ve yarı-demokrasilerÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Liberal anlayış ve siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Sosyalizm ve siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Muhafazakarlık ve siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Osmanlı Devleti ve Türkiye’de siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Derse ilişkin kaynaklar Mebis'te öğrencilerle paylaşılacaktır.
Diğer kaynak bulunmamaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13131
Genel Sınav ve Hazırlığı16161
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL REJİMLER-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihte ve günümüz dünyasında ortaya çıkmış siyasi sistemlerin temel özelliklerini değerlendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasi sistem nedir?,Antik çağda siyasi rejimler,Ortaçağda siyasal sistemler,Kuvvetler Birliğine dayalı Mutlak Monarşiler,Ulus devlet ve modernizm çağı,Dinlerin siyasi sistemlere bakışı,Parlamenter rejimler: İngiltere,Başkanlık ve yarı-başkanlık sistemleri,Modern çağlarda despotizm: Otoriter ve totaliter rejimler,Melez rejimler ve yarı-demokrasiler,Liberal anlayış ve siyasi sistemler,Sosyalizm ve siyasi sistemler,Muhafazakarlık ve siyasi sistemler,Osmanlı Devleti ve Türkiye’de siyasi sistemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Siyasi sistemlerin tarihi gelişimini değerlendirir.10, 16, 9A
Antik dönem ve Orta Çağ siyasi sistemlerinin yapısını hatırlar.10, 16, 9A
Ulus devletin doğuşundan sonra siyasi sistemlerin geçirdiği değişimi açıklar.10, 16, 9A
Çağdaş siyasi sistemlerin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Parlamenter, başkanlık ve yarı-başkanlık sistemlerine ait farklı devlet sistemlerindeki kurum ve uygulamaları değerlendirir.10, 16, 9A
Demokratik olmayan ve yarı-demokratik sistemleri değerlendirir.10, 16, 9A
Çağdaş Türkiye’nin siyasi sisteminin temel özelliklerini değerlendirir.10, 16, 9A
Din, kültür ve ideolojinin siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Dinlerin (özellikle hristiyan ve islam dinlerinin) siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Liberal, sosyalist ve muhafazakar düşüncenin siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir10, 16, 9A
Türkiye’de kültür ve ideolojinin siyasi sistemler üzerindeki etkisini değerlendirir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasi sistem nedir?Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Antik çağda siyasi rejimlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Ortaçağda siyasal sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Kuvvetler Birliğine dayalı Mutlak MonarşilerÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Ulus devlet ve modernizm çağıÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Dinlerin siyasi sistemlere bakışıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Parlamenter rejimler: İngiltereÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Başkanlık ve yarı-başkanlık sistemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Modern çağlarda despotizm: Otoriter ve totaliter rejimlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Melez rejimler ve yarı-demokrasilerÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Liberal anlayış ve siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Sosyalizm ve siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Muhafazakarlık ve siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Osmanlı Devleti ve Türkiye’de siyasi sistemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Derse ilişkin kaynaklar Mebis'te öğrencilerle paylaşılacaktır.
Diğer kaynak bulunmamaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
X
2
2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır.
X
3
3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir.
X
4
4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır.
X
5
5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir.
X
6
6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur.
X
7
7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir.
X
8
8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir.
10
10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir.
X
11
11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar.
X
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir.
X
13
13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır.
X
14
14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
15
15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
X
16
16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular.
17
17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir.
X
18
18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
X
19
19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir.
X
20
20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiBağıl Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:46Son Güncelleme Tarihi: 29/01/2023 - 10:25