Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VIII | - | Bahar Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ, Öğr.Gör. Mert NAR, Öğr.Gör. Sefa VARDİ, Öğr.Gör. Çetin AKDENİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nihavend Peşrev Mini Mini (Sadeddin Arel) icra ,Nihavend Peşrev (Hasib Dede) İcra ,Nihavend Peşrev (Osman Bey) İcra ), Nihvend Saz Semai (Ömer Altuğ) İcra , Nihavend Longa (Kevser Hanım) İcra , Sultani Yegah Saz Semai (Hacı Arif Bey) İcra ,Vize Sınavı, Sultani Yegah Peşrev (Hacı Arif Bey) İcra , Sultani Yegah Sirto (Refik Fersan) İcra, Mahur Peşrev (Cemil Bey) İcra , Mahur Saz Semai (Refik Talat Alpman) İcra Zavil Şarkı Beyoğlunda Gezersin (Rıza Bey) İcra ,Kürdilihicazkar Peşrev (Vasilaki) İcra Kürdilihicazkar Longa (Sebuh Efendi) İcra Kürdilihicazkar Saz Semai (Tatyos Efnendi) , Segah Peşrev (Yusuf Paşa) İcra Segah Saz Semai (Yusuf Paşa) İcra Segah Şarkı Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme (Hacı Arif Bey) İcra Müstear Peşrev (Edhem Efedi) İcra Müstear Saz Semai ( Refik Fersan) İcra Müstear Şarkı Evvel Benim Nazlı Yarim (Şakir Ağ,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nihavend Peşrev Mini Mini (Sadeddin Arel) icra | |
2 | Nihavend Peşrev (Hasib Dede) İcra | |
3 | Nihavend Peşrev (Osman Bey) İcra ) | |
4 | Nihvend Saz Semai (Ömer Altuğ) İcra | |
5 | Nihavend Longa (Kevser Hanım) İcra | |
6 | Sultani Yegah Saz Semai (Hacı Arif Bey) İcra | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Sultani Yegah Peşrev (Hacı Arif Bey) İcra | |
9 | Sultani Yegah Sirto (Refik Fersan) İcra | |
10 | Mahur Peşrev (Cemil Bey) İcra | |
11 | Mahur Saz Semai (Refik Talat Alpman) İcra Zavil Şarkı Beyoğlunda Gezersin (Rıza Bey) İcra | |
12 | Kürdilihicazkar Peşrev (Vasilaki) İcra Kürdilihicazkar Longa (Sebuh Efendi) İcra Kürdilihicazkar Saz Semai (Tatyos Efnendi) | |
13 | Segah Peşrev (Yusuf Paşa) İcra Segah Saz Semai (Yusuf Paşa) İcra Segah Şarkı Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme (Hacı Arif Bey) İcra Müstear Peşrev (Edhem Efedi) İcra Müstear Saz Semai ( Refik Fersan) İcra Müstear Şarkı Evvel Benim Nazlı Yarim (Şakir Ağ | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
Kanun Metodu, Gidiş Volkan, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Ulusal. 2019 Bilimsel Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANA ÇALGI EĞİTİMİ VIII | - | Bahar Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ, Öğr.Gör. Mert NAR, Öğr.Gör. Sefa VARDİ, Öğr.Gör. Çetin AKDENİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nihavend Peşrev Mini Mini (Sadeddin Arel) icra ,Nihavend Peşrev (Hasib Dede) İcra ,Nihavend Peşrev (Osman Bey) İcra ), Nihvend Saz Semai (Ömer Altuğ) İcra , Nihavend Longa (Kevser Hanım) İcra , Sultani Yegah Saz Semai (Hacı Arif Bey) İcra ,Vize Sınavı, Sultani Yegah Peşrev (Hacı Arif Bey) İcra , Sultani Yegah Sirto (Refik Fersan) İcra, Mahur Peşrev (Cemil Bey) İcra , Mahur Saz Semai (Refik Talat Alpman) İcra Zavil Şarkı Beyoğlunda Gezersin (Rıza Bey) İcra ,Kürdilihicazkar Peşrev (Vasilaki) İcra Kürdilihicazkar Longa (Sebuh Efendi) İcra Kürdilihicazkar Saz Semai (Tatyos Efnendi) , Segah Peşrev (Yusuf Paşa) İcra Segah Saz Semai (Yusuf Paşa) İcra Segah Şarkı Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme (Hacı Arif Bey) İcra Müstear Peşrev (Edhem Efedi) İcra Müstear Saz Semai ( Refik Fersan) İcra Müstear Şarkı Evvel Benim Nazlı Yarim (Şakir Ağ,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nihavend Peşrev Mini Mini (Sadeddin Arel) icra | |
2 | Nihavend Peşrev (Hasib Dede) İcra | |
3 | Nihavend Peşrev (Osman Bey) İcra ) | |
4 | Nihvend Saz Semai (Ömer Altuğ) İcra | |
5 | Nihavend Longa (Kevser Hanım) İcra | |
6 | Sultani Yegah Saz Semai (Hacı Arif Bey) İcra | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Sultani Yegah Peşrev (Hacı Arif Bey) İcra | |
9 | Sultani Yegah Sirto (Refik Fersan) İcra | |
10 | Mahur Peşrev (Cemil Bey) İcra | |
11 | Mahur Saz Semai (Refik Talat Alpman) İcra Zavil Şarkı Beyoğlunda Gezersin (Rıza Bey) İcra | |
12 | Kürdilihicazkar Peşrev (Vasilaki) İcra Kürdilihicazkar Longa (Sebuh Efendi) İcra Kürdilihicazkar Saz Semai (Tatyos Efnendi) | |
13 | Segah Peşrev (Yusuf Paşa) İcra Segah Saz Semai (Yusuf Paşa) İcra Segah Şarkı Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme (Hacı Arif Bey) İcra Müstear Peşrev (Edhem Efedi) İcra Müstear Saz Semai ( Refik Fersan) İcra Müstear Şarkı Evvel Benim Nazlı Yarim (Şakir Ağ | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
Kanun Metodu, Gidiş Volkan, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Ulusal. 2019 Bilimsel Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |