Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ VIII-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Müziği ses sistemini ve makamlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Geleneksel Çargâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Sabâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.,Irak makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Ferahnâk makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Ferahfezâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hüzzam, Sabâ, Geleneksel Çârgâh, Bestenigâr, Irak, Eviç, Ferahnâk, Ferahfezâ ve Yegâh makamlarını özetler.16, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
2Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
3Geleneksel Çargâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
4Sabâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
5Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
6Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
7Genel tekrar.
8Irak makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
9Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
10Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
11Ferahnâk makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
12Ferahfezâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
13Yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
14Genel tekrar.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
1. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usûlleri. 2. Karadeniz Ekrem, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı. 3. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Musikisinde Makamlar. 4. Hanefi Özbek, Türk Müziği Usûlleriyle Ritmik Okuma.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı818
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MÜZİĞİ SOLFEJİ VE MAKAM TEORİSİ VIII-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Müziği ses sistemini ve makamlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Geleneksel Çargâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Sabâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.,Irak makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Ferahnâk makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Ferahfezâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.,Genel tekrar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hüzzam, Sabâ, Geleneksel Çârgâh, Bestenigâr, Irak, Eviç, Ferahnâk, Ferahfezâ ve Yegâh makamlarını özetler.16, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
2Hüzzam makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
3Geleneksel Çargâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
4Sabâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
5Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
6Bestenigâr makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
7Genel tekrar.
8Irak makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
9Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
10Eviç makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
11Ferahnâk makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
12Ferahfezâ makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
13Yegâh makamı ve örnek eserlerle işlenmesi.
14Genel tekrar.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
1. Özkan İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usûlleri. 2. Karadeniz Ekrem, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı. 3. Kutluğ Yakup Fikret, Türk Musikisinde Makamlar. 4. Hanefi Özbek, Türk Müziği Usûlleriyle Ritmik Okuma.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01