Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda Suna UCAKAN
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlileri Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin geliştirilerek sözlü ve yazılı iletişim becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) ,Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Kitle iletişim araçları ile verilen temel düzel kısa mesajları açıklayabilecektir.10, 16, 3, 9A
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını açıklayabilecektir10, 16, 3, 6, 9A
1.1 Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 3, 9A
1.2 Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırabilecektir.10, 16, 3, 9A
2.1 Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 16, 3, 9A
2.2 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 3, 9A
3.1 Temel düzey yazılı mesajlar yazar.10, 16, 3, 9A
3.2 Temel düzey yazılı mesajları yorumlar.10, 16, 3, 9A
4 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapabilecektir. 10, 16, 3, 9A
4.1 Dil gelişimi için kullanılan araçları karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Dil gelişimi için sunulan online öğretim programlarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. Geleceğe dönük planlarını sözlü olarak aktarabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Sözlü becerisini dil öğretim araçları vasıtasıyla gösterir.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Geleceğe dönük dil öğrenim stratejileri geliştirir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
New English File Elementary Oxford University Press ISBN: 0-19438425-X-2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda Suna UCAKAN
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlileri Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin geliştirilerek sözlü ve yazılı iletişim becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) ,Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Kitle iletişim araçları ile verilen temel düzel kısa mesajları açıklayabilecektir.10, 16, 3, 9A
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını açıklayabilecektir10, 16, 3, 6, 9A
1.1 Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 3, 9A
1.2 Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırabilecektir.10, 16, 3, 9A
2.1 Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 16, 3, 9A
2.2 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 16, 3, 9A
3.1 Temel düzey yazılı mesajlar yazar.10, 16, 3, 9A
3.2 Temel düzey yazılı mesajları yorumlar.10, 16, 3, 9A
4 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapabilecektir. 10, 16, 3, 9A
4.1 Dil gelişimi için kullanılan araçları karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Dil gelişimi için sunulan online öğretim programlarını karşılaştırır.10, 16, 6, 9A
5. Geleceğe dönük planlarını sözlü olarak aktarabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Sözlü becerisini dil öğretim araçları vasıtasıyla gösterir.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Geleceğe dönük dil öğrenim stratejileri geliştirir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
"
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
New English File Elementary Oxford University Press ISBN: 0-19438425-X-2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01