Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA III | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert NAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Müziği usûllerini ve deşifre edilmesini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,2. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,3. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,4. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,5. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,6. Büyük usûllere giriş,7. Karma çalışma. ARA SINAVI,8. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,9. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,10. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,11. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,12. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,13. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,14. Karma çalışma. FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
On üç, on dört, on beş, on altı, on yedi, on sekiz, on dokuz ve yirmi zamanlı usûlleri tanımlar, ritim saz üzerinde uygular. | 10, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. Büyük usûllere giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. Karma çalışma. ARA SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Karma çalışma. FİNAL SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
M. Hurşit Ungay, Türk Mûsıkîsinde Usûller ve Kudûm, 1987. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA III | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert NAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Müziği usûllerini ve deşifre edilmesini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,2. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,3. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,4. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,5. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,6. Büyük usûllere giriş,7. Karma çalışma. ARA SINAVI,8. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,9. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,10. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,11. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,12. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,13. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,14. Karma çalışma. FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
On üç, on dört, on beş, on altı, on yedi, on sekiz, on dokuz ve yirmi zamanlı usûlleri tanımlar, ritim saz üzerinde uygular. | 10, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. Büyük usûllere giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. Karma çalışma. ARA SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Karma çalışma. FİNAL SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
M. Hurşit Ungay, Türk Mûsıkîsinde Usûller ve Kudûm, 1987. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |