Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA III-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert NAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Müziği usûllerini ve deşifre edilmesini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,2. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,3. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,4. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,5. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,6. Büyük usûllere giriş,7. Karma çalışma. ARA SINAVI,8. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,9. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,10. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,11. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,12. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,13. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,14. Karma çalışma. FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
On üç, on dört, on beş, on altı, on yedi, on sekiz, on dokuz ve yirmi zamanlı usûlleri tanımlar, ritim saz üzerinde uygular.10, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
22. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
33. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
44. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
55. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
66. Büyük usûllere girişÖnceden verilen ders notuna hazırlık
77. Karma çalışma. ARA SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
88. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
99. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1010. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1111. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1212. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1313. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1414. Karma çalışma. FİNAL SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
M. Hurşit Ungay, Türk Mûsıkîsinde Usûller ve Kudûm, 1987.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)49
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
USUL BİLGİSİ VE RİTİM UYGULAMA III-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Volkan GİDİŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert NAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Müziği usûllerini ve deşifre edilmesini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,2. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,3. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,4. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,5. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,6. Büyük usûllere giriş,7. Karma çalışma. ARA SINAVI,8. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,9. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,10. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,11. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,12. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,13. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulama,14. Karma çalışma. FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
On üç, on dört, on beş, on altı, on yedi, on sekiz, on dokuz ve yirmi zamanlı usûlleri tanımlar, ritim saz üzerinde uygular.10, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
22. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
33. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
44. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
55. On üç, on dört, on beş zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
66. Büyük usûllere girişÖnceden verilen ders notuna hazırlık
77. Karma çalışma. ARA SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
88. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
99. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1010. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1111. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1212. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1313. On altı, on yedi, on sekiz, on dokuz, yirmi zamanlı usuller, vuruş şekilleri, deşifresi, ritim çalgıları ile uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1414. Karma çalışma. FİNAL SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
M. Hurşit Ungay, Türk Mûsıkîsinde Usûller ve Kudûm, 1987.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01