Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TANBUR EĞİTİMİ IV-Bahar Dönemi0+632
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı- Tanburun teknik icrasını öğretmek, - İlgili alana çalgı icrası ile katkı sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Hicaz Peşrevi (Refik Fersan),Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey),Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa),Konuların tekrarı,Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu),Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa),Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa),Konuların tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
6, 8H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
2Hicaz Peşrevi (Refik Fersan)
3Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
4Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi
5Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey)
6Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa)
7Konuların tekrarı
8Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi
9Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu)
10Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi
11Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa)
12Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
13Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa)
14Konuların tekrarı
Kaynak
Emin Akan, Tanbur Metodu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsıkîsi Konservatuvarı Yayınları No: 89, İzmir-1989.
Dersin hocasının notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TANBUR EĞİTİMİ IV-Bahar Dönemi0+632
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı- Tanburun teknik icrasını öğretmek, - İlgili alana çalgı icrası ile katkı sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Hicaz Peşrevi (Refik Fersan),Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey),Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa),Konuların tekrarı,Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu),Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa),Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi,Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa),Konuların tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
6, 8H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
2Hicaz Peşrevi (Refik Fersan)
3Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
4Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi
5Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey)
6Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa)
7Konuların tekrarı
8Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi
9Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu)
10Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi
11Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa)
12Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi
13Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa)
14Konuların tekrarı
Kaynak
Emin Akan, Tanbur Metodu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsıkîsi Konservatuvarı Yayınları No: 89, İzmir-1989.
Dersin hocasının notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01