Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLICA II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kültürümüzün önemli bir unsuru olan Osmanlı Türkçesinin genç ilim adaylarına öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Türkçe'de ses karşılığı bulunmayan harfler, ayn ve hemze harfleri ve özellikleri.,2. Hareke ile ilgili işaretler. Sükun, şedde ve tenvin işaretleri ve özellikleri.,3. Yukarıdaki kurallar çerçevesinde metin çalışmaları.,4. Arapça ve Farsça kelimelerin imlası hakkında ana kurallar. Konu ile ilgili araştırmalar.,5. Kef harfinin çeşitleri (Kâf-ı Arabî, Kâf-ı Fârisî, Kâf-ı Nûnî, Kâf-ı Yâyî, Kâf-ı Vâvî).,6. Türkçe ekler (yapım ekleri, zarffiil ve sıfatfiil ekleri).,7. Görülen geçmiş zaman, geniş zaman, öğrenilen geçmiş zaman, şimdiki zaman, gelecek zaman eklerinin yazılışları. ARASINAV,8. Arapça kelimeler hakkında genel bilgi.,9. İsm-i fâil, aslı üç harfli fiillerin ismi fâili.,10. Bu konu üzerinde yazım alıştırmaları.,11. İsm-i mef'ul, aslı üç harfli fiillerin ismi mef'ûlü.,12. Bu konuda metin üzerinde çalışmalar.,13. Arapça rakamlar, elif-i maksûre, elif-i memdûde, hemzenin yazılış şekilleri.,14. Bu konu ile ilgili yazım çalışmaları. GENEL SINAV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hareke, sükun, şedde, tenvin gibi işaretleri, kef harfinin çeşitlerini açıklar. 2. Türkçe ekleri ve çeşitli zaman eklerinin yazılışlarını özetler. 3. Arapça kelimelerin imlasını özetler; ism-i fâil, ism-i mef'ul mefhumlarını izah eder ve örnekler verir. | 10, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Türkçe'de ses karşılığı bulunmayan harfler, ayn ve hemze harfleri ve özellikleri. | |
2 | 2. Hareke ile ilgili işaretler. Sükun, şedde ve tenvin işaretleri ve özellikleri. | |
3 | 3. Yukarıdaki kurallar çerçevesinde metin çalışmaları. | |
4 | 4. Arapça ve Farsça kelimelerin imlası hakkında ana kurallar. Konu ile ilgili araştırmalar. | |
5 | 5. Kef harfinin çeşitleri (Kâf-ı Arabî, Kâf-ı Fârisî, Kâf-ı Nûnî, Kâf-ı Yâyî, Kâf-ı Vâvî). | |
6 | 6. Türkçe ekler (yapım ekleri, zarffiil ve sıfatfiil ekleri). | |
7 | 7. Görülen geçmiş zaman, geniş zaman, öğrenilen geçmiş zaman, şimdiki zaman, gelecek zaman eklerinin yazılışları. ARASINAV | |
8 | 8. Arapça kelimeler hakkında genel bilgi. | |
9 | 9. İsm-i fâil, aslı üç harfli fiillerin ismi fâili. | |
10 | 10. Bu konu üzerinde yazım alıştırmaları. | |
11 | 11. İsm-i mef'ul, aslı üç harfli fiillerin ismi mef'ûlü. | |
12 | 12. Bu konuda metin üzerinde çalışmalar. | |
13 | 13. Arapça rakamlar, elif-i maksûre, elif-i memdûde, hemzenin yazılış şekilleri. | |
14 | 14. Bu konu ile ilgili yazım çalışmaları. GENEL SINAV |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Osmanlı Türkçesi'ne Giriş, Prof. Dr. Faruk Kadir Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Grameri, Prof. Dr. İsmail Kurt, Osmanlı Türkçesi I, Prof. Dr. Hayati Develi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 36 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(36/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLICA II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kültürümüzün önemli bir unsuru olan Osmanlı Türkçesinin genç ilim adaylarına öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Türkçe'de ses karşılığı bulunmayan harfler, ayn ve hemze harfleri ve özellikleri.,2. Hareke ile ilgili işaretler. Sükun, şedde ve tenvin işaretleri ve özellikleri.,3. Yukarıdaki kurallar çerçevesinde metin çalışmaları.,4. Arapça ve Farsça kelimelerin imlası hakkında ana kurallar. Konu ile ilgili araştırmalar.,5. Kef harfinin çeşitleri (Kâf-ı Arabî, Kâf-ı Fârisî, Kâf-ı Nûnî, Kâf-ı Yâyî, Kâf-ı Vâvî).,6. Türkçe ekler (yapım ekleri, zarffiil ve sıfatfiil ekleri).,7. Görülen geçmiş zaman, geniş zaman, öğrenilen geçmiş zaman, şimdiki zaman, gelecek zaman eklerinin yazılışları. ARASINAV,8. Arapça kelimeler hakkında genel bilgi.,9. İsm-i fâil, aslı üç harfli fiillerin ismi fâili.,10. Bu konu üzerinde yazım alıştırmaları.,11. İsm-i mef'ul, aslı üç harfli fiillerin ismi mef'ûlü.,12. Bu konuda metin üzerinde çalışmalar.,13. Arapça rakamlar, elif-i maksûre, elif-i memdûde, hemzenin yazılış şekilleri.,14. Bu konu ile ilgili yazım çalışmaları. GENEL SINAV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hareke, sükun, şedde, tenvin gibi işaretleri, kef harfinin çeşitlerini açıklar. 2. Türkçe ekleri ve çeşitli zaman eklerinin yazılışlarını özetler. 3. Arapça kelimelerin imlasını özetler; ism-i fâil, ism-i mef'ul mefhumlarını izah eder ve örnekler verir. | 10, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Türkçe'de ses karşılığı bulunmayan harfler, ayn ve hemze harfleri ve özellikleri. | |
2 | 2. Hareke ile ilgili işaretler. Sükun, şedde ve tenvin işaretleri ve özellikleri. | |
3 | 3. Yukarıdaki kurallar çerçevesinde metin çalışmaları. | |
4 | 4. Arapça ve Farsça kelimelerin imlası hakkında ana kurallar. Konu ile ilgili araştırmalar. | |
5 | 5. Kef harfinin çeşitleri (Kâf-ı Arabî, Kâf-ı Fârisî, Kâf-ı Nûnî, Kâf-ı Yâyî, Kâf-ı Vâvî). | |
6 | 6. Türkçe ekler (yapım ekleri, zarffiil ve sıfatfiil ekleri). | |
7 | 7. Görülen geçmiş zaman, geniş zaman, öğrenilen geçmiş zaman, şimdiki zaman, gelecek zaman eklerinin yazılışları. ARASINAV | |
8 | 8. Arapça kelimeler hakkında genel bilgi. | |
9 | 9. İsm-i fâil, aslı üç harfli fiillerin ismi fâili. | |
10 | 10. Bu konu üzerinde yazım alıştırmaları. | |
11 | 11. İsm-i mef'ul, aslı üç harfli fiillerin ismi mef'ûlü. | |
12 | 12. Bu konuda metin üzerinde çalışmalar. | |
13 | 13. Arapça rakamlar, elif-i maksûre, elif-i memdûde, hemzenin yazılış şekilleri. | |
14 | 14. Bu konu ile ilgili yazım çalışmaları. GENEL SINAV |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Osmanlı Türkçesi'ne Giriş, Prof. Dr. Faruk Kadir Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Grameri, Prof. Dr. İsmail Kurt, Osmanlı Türkçesi I, Prof. Dr. Hayati Develi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |