Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Müzikolojinin tanımı ve kapsamı; tarihsel gelişim süreci ve yöntemleri; alana katkı sağlayan önemli kişiler ve temel kaynaklar; araştırma alanları ve yapılmış çalışmalar hakkında bilgi edinmek dersin amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları.,Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. ,Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. ,Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi. ,Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları.,Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları.,ARA SINAV,17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme.,Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi. ,20. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları.,Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları.,Müzikolojide kaynaklar. ,Türkiye’de müzikoloji çalışmaları.,Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar.,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Müzik sanatı ve ilim ilişkisini kurar. 2-) Müzik bilimsel çalışmaları tanımlar, disiplinlerarası bağları kavrar. 3-) Müzik ve bilim bağlamında yapılan çalışmaları öğrenir, kişileri tanır ve vizyon sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları. | |
2 | Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. | Makale. |
3 | Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. | Ders notu. |
4 | Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi. | |
5 | Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları. | |
6 | Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları. | |
7 | ARA SINAV | |
8 | 17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme. | |
9 | Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi. | |
10 | 20. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları. | |
11 | Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları. | |
12 | Müzikolojide kaynaklar. | |
13 | Türkiye’de müzikoloji çalışmaları. | |
14 | Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar. | |
15 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press. 1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 28 | 392 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 392 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(392/30) | 13 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Şeyma ERSOY ÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Müzikolojinin tanımı ve kapsamı; tarihsel gelişim süreci ve yöntemleri; alana katkı sağlayan önemli kişiler ve temel kaynaklar; araştırma alanları ve yapılmış çalışmalar hakkında bilgi edinmek dersin amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları.,Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. ,Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. ,Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi. ,Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları.,Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları.,ARA SINAV,17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme.,Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi. ,20. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları.,Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları.,Müzikolojide kaynaklar. ,Türkiye’de müzikoloji çalışmaları.,Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar.,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Müzik sanatı ve ilim ilişkisini kurar. 2-) Müzik bilimsel çalışmaları tanımlar, disiplinlerarası bağları kavrar. 3-) Müzik ve bilim bağlamında yapılan çalışmaları öğrenir, kişileri tanır ve vizyon sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzikolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları. Yardımcı bilim dalları. | |
2 | Tarihsel süreçte müzikolojinin ortaya çıkış süreci ve gelişimi. | Makale. |
3 | Antik Çağ’dan itibaren tarihsel süreç, araştırmacılar ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgiler. | Ders notu. |
4 | Pisagor, Platon, Aristotle, Aristoxenus ve Ptolmey’nin müzikoloji kapsamındaki çalışmaları hakkında genel bilgi. | |
5 | Ortaçağ’da müzikolojik çalışmalara dair bilgiler. Boethius’un çalışmaları. | |
6 | Gotik ve Rönesans dönemlerinin önemli araştırmacıları. | |
7 | ARA SINAV | |
8 | 17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa ve Türkiye’de müzikolojik bulgular ve değerlendirme. | |
9 | Aydınlanma çağında yapılan araştırmalar ve araştırmacılar hakkında genel bilgi. | |
10 | 20. yüzyılda müzikolojinin sistematize edilmesi ve alt dalları. | |
11 | Müzikolojinin tarihsel, sistematik ve analitik metodları. | |
12 | Müzikolojide kaynaklar. | |
13 | Türkiye’de müzikoloji çalışmaları. | |
14 | Türk müzikologlar ve yapılan çalışmalar. | |
15 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press. 1. Haydon, Glen. 1941. Introduction to Musicology A Survey of the Fields, Systematic & Historical of Musical Knowledge & Research, The University of North Carolina Press. 2. Kimmey, John A. 1988. A Critique of Musicology Clarifying the Scope, Limits, and Purposes of Musicology, Studies in the History and Interpretation of Music Volume 12. 3. Williams, Alastair. 2001. Costructing Musicology. Burlington: Ashgate 4. Pruett, James W. And Thomas P. Slavens. 1985. Research Guide to Musicology, American Library Association. 5. Beard, David, KennetGloag. 2005. Musicology: The Key Concepts, Kentucky: Routledge Key Guides 6. Duckles, Vincent, Jann Pasler. "Musicology" in Grove Music Online. 7. Stephen, A. Crist. 2008. Historical Musicology: Sources, Methods, Interpretations, University of Rochester press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |