Kültürümüzün önemli bir unsuru olan Osmanlı Türkçesinin genç ilim adaylarına öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1-Mezîdünfîh(ilâveli) sülâsî(üç harfli) mastarlardan if'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.,2-İf'âl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlü üzerinde örnek çalışmalar.,3-Genel okuma parçaları üzeirnde çalışma.,4-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tef'îl bâbı üzerinde bilgilendirme.,5-Tef'îl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlu üzerinde örnke çalışmalar.,6-Okuma parçası üzerinde çalışmalar.,7-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tefe''ul bâbı üzerinde bilgilendirme. ARASINAV,8-Tefe''ul bâbıın ism-i Fâili ve ism-i mef'ûlü üzeirnde örnek çalışmalar.,9-Okuma parçaları üzeirnde çalışmalar.,10-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan mufâ'ale(t) bâbı üzerinde genel bilgiler.,11-Mufâ'ale(t) bâbınınism-i fâil ve ism-i mef'u ûlü üzerinde örnek çalışmalar.,12-Okuma parçaları üzerinde çalışmalar.,13-Mezîdünfîh sülâsi mastarlardan infi'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.,14-İnfi'âl bâbının ism-fâil ve ismi men'fûl üzerinde örnek. GENELSINAV; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan if'âl, tef'îl ve tefe''ul bâbı hakkında bilgi verir.
2-Yukarıdaki bâbların ism-i fâil ve ism-i mef'ûllerini açıklar. ,
3-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan mufâ'ale(t) ve infi'âl bâbları hakkında örnekleriyle bilgi verir. ,
4-Yukarıdaki bâbların ism'i fâil ve ism-i mef'ûlleri arasında örnekler verir.
12, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1-Mezîdünfîh(ilâveli) sülâsî(üç harfli) mastarlardan if'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.
2
2-İf'âl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlü üzerinde örnek çalışmalar.
3
3-Genel okuma parçaları üzeirnde çalışma.
4
4-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tef'îl bâbı üzerinde bilgilendirme.
5
5-Tef'îl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlu üzerinde örnke çalışmalar.
6
6-Okuma parçası üzerinde çalışmalar.
7
7-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tefe''ul bâbı üzerinde bilgilendirme. ARASINAV
8
8-Tefe''ul bâbıın ism-i Fâili ve ism-i mef'ûlü üzeirnde örnek çalışmalar.
9
9-Okuma parçaları üzeirnde çalışmalar.
10
10-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan mufâ'ale(t) bâbı üzerinde genel bilgiler.
11
11-Mufâ'ale(t) bâbınınism-i fâil ve ism-i mef'u ûlü üzerinde örnek çalışmalar.
12
12-Okuma parçaları üzerinde çalışmalar.
13
13-Mezîdünfîh sülâsi mastarlardan infi'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.
14
14-İnfi'âl bâbının ism-fâil ve ismi men'fûl üzerinde örnek. GENELSINAV
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Osmanlı Türkçesi'ne Giriş, Prof. Dr. Faruk Kadir Timurtaş,
Osmanlı Türkçesi Grameri, Prof. Dr. İsmail Kurt,
Osmanlı Türkçesi I, Prof. Dr. Hayati develi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
60
Genel Sınavın Başarıya Oranı
40
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)
1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OSMANLICA IV
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kültürümüzün önemli bir unsuru olan Osmanlı Türkçesinin genç ilim adaylarına öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1-Mezîdünfîh(ilâveli) sülâsî(üç harfli) mastarlardan if'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.,2-İf'âl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlü üzerinde örnek çalışmalar.,3-Genel okuma parçaları üzeirnde çalışma.,4-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tef'îl bâbı üzerinde bilgilendirme.,5-Tef'îl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlu üzerinde örnke çalışmalar.,6-Okuma parçası üzerinde çalışmalar.,7-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tefe''ul bâbı üzerinde bilgilendirme. ARASINAV,8-Tefe''ul bâbıın ism-i Fâili ve ism-i mef'ûlü üzeirnde örnek çalışmalar.,9-Okuma parçaları üzeirnde çalışmalar.,10-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan mufâ'ale(t) bâbı üzerinde genel bilgiler.,11-Mufâ'ale(t) bâbınınism-i fâil ve ism-i mef'u ûlü üzerinde örnek çalışmalar.,12-Okuma parçaları üzerinde çalışmalar.,13-Mezîdünfîh sülâsi mastarlardan infi'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.,14-İnfi'âl bâbının ism-fâil ve ismi men'fûl üzerinde örnek. GENELSINAV; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan if'âl, tef'îl ve tefe''ul bâbı hakkında bilgi verir.
2-Yukarıdaki bâbların ism-i fâil ve ism-i mef'ûllerini açıklar. ,
3-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan mufâ'ale(t) ve infi'âl bâbları hakkında örnekleriyle bilgi verir. ,
4-Yukarıdaki bâbların ism'i fâil ve ism-i mef'ûlleri arasında örnekler verir.
12, 14, 16, 19, 4, 6, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1-Mezîdünfîh(ilâveli) sülâsî(üç harfli) mastarlardan if'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.
2
2-İf'âl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlü üzerinde örnek çalışmalar.
3
3-Genel okuma parçaları üzeirnde çalışma.
4
4-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tef'îl bâbı üzerinde bilgilendirme.
5
5-Tef'îl bâbının ism-i fâili ve ism-i mef'ûlu üzerinde örnke çalışmalar.
6
6-Okuma parçası üzerinde çalışmalar.
7
7-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan Tefe''ul bâbı üzerinde bilgilendirme. ARASINAV
8
8-Tefe''ul bâbıın ism-i Fâili ve ism-i mef'ûlü üzeirnde örnek çalışmalar.
9
9-Okuma parçaları üzeirnde çalışmalar.
10
10-Mezîdünfîh sülâsî mastarlardan mufâ'ale(t) bâbı üzerinde genel bilgiler.
11
11-Mufâ'ale(t) bâbınınism-i fâil ve ism-i mef'u ûlü üzerinde örnek çalışmalar.
12
12-Okuma parçaları üzerinde çalışmalar.
13
13-Mezîdünfîh sülâsi mastarlardan infi'âl bâbı üzerinde bilgilendirme.
14
14-İnfi'âl bâbının ism-fâil ve ismi men'fûl üzerinde örnek. GENELSINAV
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Osmanlı Türkçesi'ne Giriş, Prof. Dr. Faruk Kadir Timurtaş,
Osmanlı Türkçesi Grameri, Prof. Dr. İsmail Kurt,
Osmanlı Türkçesi I, Prof. Dr. Hayati develi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.