Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MÜZİĞİ FORMLARI I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk mûsikisinin sözlü ve saz eserleri formları hakkında genç ilim adaylarını bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Türk saz mûsikisinin tarifi ve çeşitleri hakkında genel bilgi.,Saz mûsikisinde taksim ve peşrev formu hakkında bilgiler ve Türk mûsikisinden örnekler.,Taksim ve peşrev formundan değişik örnekler üzerinde çalışmalar.,Saz mûsikisinde saz semâîsi, medhal, longa, sirto, oyun havası formları hakkında bilgiler.,Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.,Türk mûsikisindeki sözlü mûsiki hakkında genel bilgiler.,Sözlü mûsikinini dindışı formları konusundsa genel bilgiler. ARASINAV.,Dindışı mûsiki formlarında kâr, kâr-ı nâtık ve kârçe hakkında genel bilgiler.,Bu formlarda örnekler üzerinde çalışmalar.,Beste, ağır semâî ve yürük semâî formlarının tanımı ve özellikleri.,Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.,Gazel, şarkı, türkü, köçekçe ve özellikleri.,Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.,Genel Tekrar. GENEL SINAV.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci:16, 9E
1.Türk mûsikisinin saz mûsikisi ve dindışı sözlü mûsiki formları hakkında bilgi verir.
2-Sözü edilen formları örneklerle özetler.
3-Özellikleri birbirine yakın bazı formları birbilerinden ayrackşekilde değerlenndirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türk saz mûsikisinin tarifi ve çeşitleri hakkında genel bilgi.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
2Saz mûsikisinde taksim ve peşrev formu hakkında bilgiler ve Türk mûsikisinden örnekler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
3Taksim ve peşrev formundan değişik örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
4Saz mûsikisinde saz semâîsi, medhal, longa, sirto, oyun havası formları hakkında bilgiler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
5Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
6Türk mûsikisindeki sözlü mûsiki hakkında genel bilgiler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
7Sözlü mûsikinini dindışı formları konusundsa genel bilgiler. ARASINAV.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
8Dindışı mûsiki formlarında kâr, kâr-ı nâtık ve kârçe hakkında genel bilgiler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
9Bu formlarda örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
10Beste, ağır semâî ve yürük semâî formlarının tanımı ve özellikleri.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
11Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
12Gazel, şarkı, türkü, köçekçe ve özellikleri.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
13Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
14Genel Tekrar. GENEL SINAV.
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
-ismail Hakkı ÖZKAN, Türk Mûsikisi Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri, İstanbul 1984 -Alâeddin YAVAŞÇA, Türk Mûsikisi'nde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul 2002 -M.Nazmi ÖZALP, Türk Mûsikisi Beste Formları, Ankara 1992

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MÜZİĞİ FORMLARI I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk mûsikisinin sözlü ve saz eserleri formları hakkında genç ilim adaylarını bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Türk saz mûsikisinin tarifi ve çeşitleri hakkında genel bilgi.,Saz mûsikisinde taksim ve peşrev formu hakkında bilgiler ve Türk mûsikisinden örnekler.,Taksim ve peşrev formundan değişik örnekler üzerinde çalışmalar.,Saz mûsikisinde saz semâîsi, medhal, longa, sirto, oyun havası formları hakkında bilgiler.,Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.,Türk mûsikisindeki sözlü mûsiki hakkında genel bilgiler.,Sözlü mûsikinini dindışı formları konusundsa genel bilgiler. ARASINAV.,Dindışı mûsiki formlarında kâr, kâr-ı nâtık ve kârçe hakkında genel bilgiler.,Bu formlarda örnekler üzerinde çalışmalar.,Beste, ağır semâî ve yürük semâî formlarının tanımı ve özellikleri.,Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.,Gazel, şarkı, türkü, köçekçe ve özellikleri.,Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.,Genel Tekrar. GENEL SINAV.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci:16, 9E
1.Türk mûsikisinin saz mûsikisi ve dindışı sözlü mûsiki formları hakkında bilgi verir.
2-Sözü edilen formları örneklerle özetler.
3-Özellikleri birbirine yakın bazı formları birbilerinden ayrackşekilde değerlenndirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türk saz mûsikisinin tarifi ve çeşitleri hakkında genel bilgi.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
2Saz mûsikisinde taksim ve peşrev formu hakkında bilgiler ve Türk mûsikisinden örnekler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
3Taksim ve peşrev formundan değişik örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
4Saz mûsikisinde saz semâîsi, medhal, longa, sirto, oyun havası formları hakkında bilgiler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
5Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
6Türk mûsikisindeki sözlü mûsiki hakkında genel bilgiler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
7Sözlü mûsikinini dindışı formları konusundsa genel bilgiler. ARASINAV.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
8Dindışı mûsiki formlarında kâr, kâr-ı nâtık ve kârçe hakkında genel bilgiler.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
9Bu formlarda örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
10Beste, ağır semâî ve yürük semâî formlarının tanımı ve özellikleri.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
11Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
12Gazel, şarkı, türkü, köçekçe ve özellikleri.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
13Bu formlardan örnekler üzerinde çalışmalar.Önceden verilen ders notlarına hazırlık.
14Genel Tekrar. GENEL SINAV.
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
-ismail Hakkı ÖZKAN, Türk Mûsikisi Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri, İstanbul 1984 -Alâeddin YAVAŞÇA, Türk Mûsikisi'nde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul 2002 -M.Nazmi ÖZALP, Türk Mûsikisi Beste Formları, Ankara 1992

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır.
X
2
Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
X
3
Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
X
4
Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
X
5
Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
X
6
Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır.
X
7
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser.
X
8
Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır.
X
9
Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır.
X
10
Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır.
X
11
Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır.
X
12
Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01