Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA RESİM SANATI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Fatma COŞKUNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders başlangıcından Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemine kadar olan süreçte Osmanlı resim sanatı hakkında genel bir bilgi vermeyi amaçlar. Öğrenciler dönem sonunda yaklaşık 500 yıllık bir zaman dilimini kapsayan bu süreçte meydana gelen sanatsal aktiviteler hakkında bilgi sahibi olur
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan,Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II,Haritacılık ve Resim,Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem,Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler,17. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler,Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri,18. yüzyıl: Yeni Bir Çağ,19. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı,Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Osmanlı resim sanatının genel çerçevesini anlar. Genel terminoloji hakkında bilgi sahibi olur, konu ile ilgili yorum yapabilir. Konunun dönemin diğer coğrafi yerlerde nasıl geliştiği hakkında düşünebilir. Dönem sonunda karşılaştırmalı analiz yapma becerisini kazanır.10, 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan
2Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı
3Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I
4Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II
5Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I
6Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II
7Haritacılık ve Resim
8Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem
9Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler
1017. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler
11Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri
1218. yüzyıl: Yeni Bir Çağ
1319. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı
14Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme
Kaynak
Serpil Bağcı, Filiz Çağman, Günsel Renda, Zeren Tanındı. Osmanlı Resim Sanatı. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012. Padişahın Portresi: Tesavir-i Âli Osman. Ed. Selmin Kangal ve diğerleri. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2000. Bellini and East. London: National Gallery Company, 2005. Emine Fetvacı. Sarayın İmgeleri: Osmanlı Sarayının Gözüyle Resimli Tarih. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2013. https://www.ottomanhistorypodcast.com/2016/01/ottoman-painting.html https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/contextualizing-the-hunername-book-of-talents/ https://www.otttomanhistorypodcast.com/2016/01/maps-ottoman-empire-europe.html?m=1 https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/touching-mecca-medina-the-dalail-al-khayrat-and-devotional-practices/ The Empire in the City: Arab Provincial Capitals in the Late Ottoman Empire. Ed. Jens Hanssen Thomas Philipp ve Stefan Weber. Würzburg: Ergon in Kommission, 2002. Nebahat Avcıoğlu. Turquerie Temsil Politikası, 1728 – 1876. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları, 2014. Mekanın Poetikası, Mekanın Politikası: Osmanlı İstanbulu ve Britanya Oryantalizmi. Ed. Zeynep İnankur, Reina Lewis ve Mary Roberts. İstanbul: Pera Müzesi, 2011. Mary Roberts. İstanbul Karşılaşmaları: Osmanlılar, Oryantalistler ve 19. Yüzyıl Görsel Kültürü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlar, 2016. Wendy M. K. Shaw. Ottoman Painting: Reflections of Western Art from the Ottoman Empire to the Turkish Republic. London, New York: I. B. Tauris, 2011. Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğunda Arkeolojinin Öyküsü, 1753-1914. Ed. Zainab Bahrani, Zeynep Çelik and Edhem Eldem. İstanbul: SALT, 2011. Zeynep Çelik. Asar-ı Atika: Osmanlı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme8216
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4312
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA RESİM SANATI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Fatma COŞKUNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders başlangıcından Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemine kadar olan süreçte Osmanlı resim sanatı hakkında genel bir bilgi vermeyi amaçlar. Öğrenciler dönem sonunda yaklaşık 500 yıllık bir zaman dilimini kapsayan bu süreçte meydana gelen sanatsal aktiviteler hakkında bilgi sahibi olur
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan,Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II,Haritacılık ve Resim,Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem,Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler,17. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler,Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri,18. yüzyıl: Yeni Bir Çağ,19. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı,Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Osmanlı resim sanatının genel çerçevesini anlar. Genel terminoloji hakkında bilgi sahibi olur, konu ile ilgili yorum yapabilir. Konunun dönemin diğer coğrafi yerlerde nasıl geliştiği hakkında düşünebilir. Dönem sonunda karşılaştırmalı analiz yapma becerisini kazanır.10, 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan
2Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı
3Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I
4Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II
5Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I
6Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II
7Haritacılık ve Resim
8Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem
9Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler
1017. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler
11Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri
1218. yüzyıl: Yeni Bir Çağ
1319. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı
14Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme
Kaynak
Serpil Bağcı, Filiz Çağman, Günsel Renda, Zeren Tanındı. Osmanlı Resim Sanatı. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012. Padişahın Portresi: Tesavir-i Âli Osman. Ed. Selmin Kangal ve diğerleri. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2000. Bellini and East. London: National Gallery Company, 2005. Emine Fetvacı. Sarayın İmgeleri: Osmanlı Sarayının Gözüyle Resimli Tarih. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2013. https://www.ottomanhistorypodcast.com/2016/01/ottoman-painting.html https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/contextualizing-the-hunername-book-of-talents/ https://www.otttomanhistorypodcast.com/2016/01/maps-ottoman-empire-europe.html?m=1 https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/touching-mecca-medina-the-dalail-al-khayrat-and-devotional-practices/ The Empire in the City: Arab Provincial Capitals in the Late Ottoman Empire. Ed. Jens Hanssen Thomas Philipp ve Stefan Weber. Würzburg: Ergon in Kommission, 2002. Nebahat Avcıoğlu. Turquerie Temsil Politikası, 1728 – 1876. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları, 2014. Mekanın Poetikası, Mekanın Politikası: Osmanlı İstanbulu ve Britanya Oryantalizmi. Ed. Zeynep İnankur, Reina Lewis ve Mary Roberts. İstanbul: Pera Müzesi, 2011. Mary Roberts. İstanbul Karşılaşmaları: Osmanlılar, Oryantalistler ve 19. Yüzyıl Görsel Kültürü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlar, 2016. Wendy M. K. Shaw. Ottoman Painting: Reflections of Western Art from the Ottoman Empire to the Turkish Republic. London, New York: I. B. Tauris, 2011. Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğunda Arkeolojinin Öyküsü, 1753-1914. Ed. Zainab Bahrani, Zeynep Çelik and Edhem Eldem. İstanbul: SALT, 2011. Zeynep Çelik. Asar-ı Atika: Osmanlı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52