Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMA GİRİŞ II-Güz Dönemi2+656
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Seda Nur ALKAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Özcan Ernur Aktaş
Dersin AmacıBu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü için: Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı bölümleri için ortak tasarlanan bu dersin amacı, eğitiminin ikinci yarıyılında olan öğrencilerin kullanıcıyı ve çevresel verileri, topoğrafyayı okuyabilme, analiz edebilme, farklı ölçeklerde düşünebilme ve elindeki tasarım kriterlerine göre çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazandırmaktır. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Tasarımı Bölümünde amaçlanan tasarım ilkelerinin anlatılması ve tasarım uygulamaları ile tasarım beceri ve yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü: Araçlar ve Teknolojiler, Matbaa / Baskı Üretimi ve Sunum, Web ve Interaktivite Uzman Yöntemleri ve İş Birlikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
,Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
,
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

,
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, ,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yapma ve tasarım üretme sürecini tanımlar.2, 9F
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünür, farklı ölçeklere hakim olur.6F
Coğrafya, iklim, fonksiyon unsurlarını da dikkate alarak doğal çevrede tasarım yapar.12F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
2Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
3
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

4
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi,
5- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
6- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
7ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
8ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası
9- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
10- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
11- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
12- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
13FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
14-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Alejandro Bahamon (2008), Sketch: Houses, Loft Publications Bertelsmann Fachverlag (1970), Bauentwurfslehre, Bertelsmann Fachverlag Publishing Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons Elissa Aalto (1990), Alvar Aalto, Editions d'architecture Artemis Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi John F. Pile (2002), Interior Design, Prentice Hall College Div Joseph De Chiara (2001), Time Saver Standards for Building Types, McGraw-Hill Kenneth Frampton (2005), Campo Baeza (Light is More), Tf Editions Koos Eissen (1988), Presenting Architectural Designs, Van nostrand Reinhold Maasao Furuyama (2005), Tadao Ando, Taschen Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları Peter Gössel (1996), Architecture in the Twentieth Century, Taschen Philip Jodidio (1997), Sir Norman Foster, Taschen Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer Tom Porter, Sue Goodman (1988), Manuel of Grpahic Techniques, Architectural Press Udo Kultermann (2010), Kenzo Tange and the Metabolist Movement, Taylor De Bone, E., 1990 Lateral thinking: Creativity Step-By-Step, HarperCollins Zelanski, P., 1996 Design Principles and Problems, Harcourt College Publishers Lauer, D., Pentak, S. 2008. Design Basics, Boston: Thomson Woodsworth Dabner, D., Stewart, S., Zempol, E. (2014). Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design. John Wiley & Sons: New Jersey

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)194
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(194/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMA GİRİŞ II-Güz Dönemi2+656
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Seda Nur ALKAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Özcan Ernur Aktaş
Dersin AmacıBu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü için: Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı bölümleri için ortak tasarlanan bu dersin amacı, eğitiminin ikinci yarıyılında olan öğrencilerin kullanıcıyı ve çevresel verileri, topoğrafyayı okuyabilme, analiz edebilme, farklı ölçeklerde düşünebilme ve elindeki tasarım kriterlerine göre çevreye duyarlı tasarım yapabilme becerisini kazandırmaktır. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Tasarımı Bölümünde amaçlanan tasarım ilkelerinin anlatılması ve tasarım uygulamaları ile tasarım beceri ve yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü: Araçlar ve Teknolojiler, Matbaa / Baskı Üretimi ve Sunum, Web ve Interaktivite Uzman Yöntemleri ve İş Birlikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
,Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
,
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

,
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi, ,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması,ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
,FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.,-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yapma ve tasarım üretme sürecini tanımlar.2, 9F
Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünür, farklı ölçeklere hakim olur.6F
Coğrafya, iklim, fonksiyon unsurlarını da dikkate alarak doğal çevrede tasarım yapar.12F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, çalışma programının tanıtılması
“YERE DAİR – İŞLEVE DAİR…”
Arazi Gezisi
2Analizlerin Kritik Edilmesi
(1/1000-1/200- Kavram Haritası-1/100 Arazi Maketi ve Kesiti)
3
- Konsept geliştirme semineri (ders saatinde video birlikte izlenebilir)
- Özgün barınma yeri örnekleri (hafta sonu evi, kır evi, dağ evi vb.) üzerinden tartışmalar, seçilen bir projenin konseptinin ve tasarım kriterlerinin analizi
- Kullanıcı ihtiyaç semasının ( açık+kapalı alan) ilişki diyagramı kurgulanması.
- 1/200 vaziyet planı üzerinde kullanıcı açık/kapalı kullanım alanlarının belirlenerek leke çalışması bölgeleme yapılması
- Haftasonu evi yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi
- Ergonmik Dikey Ulaşım Semineri

4
- Haftasonu yeri yerleşim alternatiflerinin 1/100 maket üzerinde denenmesi

- Yürüyüş yolları, yeşil alanlar otopark ve yapı/yapıların izini içeren 1/100 vaziyet planı geliştirilmesi,
5- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması
- Mekânsal programa ait tartışmalar ve leke etüdü yapılması
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
6- Vaziyet planı üzerinden kritik alınması,
- Haftasonu yerine ait 1/100 plan, kesit görünüş kritikleri alınması
7ARA JÜRİ
ANALİZ PAFTALARI
- 1:1000,1/200 Analizler, Sentez
TASARIMA AİT PAFTALAR
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri,
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
8ARA JÜRİ ANALİZ PAFTALARI - 1:1000,1/200 Analizler, Sentez TASARIMA AİT PAFTALAR - 1:100 Vaziyet Planı - 1:100 Arazi Kesitleri, - 1:100 Maket - 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri - A3 Tasarım Konsepti Paftası
9- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
10- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Mekana ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
11- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
12- Haftasonu yeri tasarımının vaziyet planı ile birlikte bütüncül olarak geliştirilmesi,
- Yapıya ait 1/100 maket, plan, kesit görünüş kritiklerinin yapılması
-Yapıya ait sketch-up modeli yapılması
13FİNAL JÜRİSİ
- 1:100 Vaziyet Planı
- 1:100 Arazi Kesitleri, silüet
- 1:100 Maket
- 1:100 Plan, Kesit, Görünüş Teknik Çizimleri
- 3D Model
- A3 Tasarım Konsepti Paftası (tasarım stratejilerini ve kavramsal yaklaşımı açıklayan her türlü iki ve üç boyutlu diyagramlar, metinler, eskizler, kolajlar, fotoğraflar, video/film vb. anlatım teknikleri kullanılabilir).
* Detaylı açıklamalar föyde belirtilmiştir.
14-Alınan kirtiklere göre revizyonlar yapılması varsa eksik çizimlerin tamamlanması.
SEMİNER: Poster nasıl hazırlanır?
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Alejandro Bahamon (2008), Sketch: Houses, Loft Publications Bertelsmann Fachverlag (1970), Bauentwurfslehre, Bertelsmann Fachverlag Publishing Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons Elissa Aalto (1990), Alvar Aalto, Editions d'architecture Artemis Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi John F. Pile (2002), Interior Design, Prentice Hall College Div Joseph De Chiara (2001), Time Saver Standards for Building Types, McGraw-Hill Kenneth Frampton (2005), Campo Baeza (Light is More), Tf Editions Koos Eissen (1988), Presenting Architectural Designs, Van nostrand Reinhold Maasao Furuyama (2005), Tadao Ando, Taschen Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları Peter Gössel (1996), Architecture in the Twentieth Century, Taschen Philip Jodidio (1997), Sir Norman Foster, Taschen Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer Tom Porter, Sue Goodman (1988), Manuel of Grpahic Techniques, Architectural Press Udo Kultermann (2010), Kenzo Tange and the Metabolist Movement, Taylor De Bone, E., 1990 Lateral thinking: Creativity Step-By-Step, HarperCollins Zelanski, P., 1996 Design Principles and Problems, Harcourt College Publishers Lauer, D., Pentak, S. 2008. Design Basics, Boston: Thomson Woodsworth Dabner, D., Stewart, S., Zempol, E. (2014). Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design. John Wiley & Sons: New Jersey

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52