Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR MİM. VE YEŞİL BİNA DEĞER. SİST.-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru ÜNVER KARAER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSürdürülebilir mimarlık, yeşil binalar ve yeşil bina değerlendirme sistemleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir Mimarlık konularına giriş ,2. Hafta Yeşil bina ve yeşil bina değerlendirme sistemleri amaçları ve temel özelliklerinin tanıtımı
,3. Hafta Yeşil Binalarda arazi seçimi ve arazi kullanımı ilkeleri ,4. Hafta Yeşil Binalarda su korunumu ve verimliliği ilkeleri,5. Hafta Yeşil Binalarda malzeme seçimi, kullanımı ve yaşam döngüsü analiz yöntemleri ,6. Hafta Yeşil Binalarda iç ortam kalitesinin sağlanmasına yönelik ilkeler,7. Hafta Yeşil Binalarda enerji korunumu ve verimliliği, yenilebilir enerji kaynaklarının kullanımı ,8. Hafta Ara Sınav,9. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,10. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,11. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,12. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,13. Hafta Öğrenci Sunumları ,14. Hafta Öğrenci Sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci sürdürülebilir yeşil bina ve yeşil bina değerlendirme sistemlerini örnekler ile tanıma ve inceleme beceresini kazanır. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci ulusal ve uluslararası sürdürülebilir yeşil bina değerlendirme sistemlerini tanır ve ilgili mevzuatlar konusunda bilgi sahibi olur. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci edindiği mimaride sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yerleşim/bina ölçeğinde tasarım yapma ve tasarımları irdeleme becerisini edinir. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci temel sürdürülebilirlik ilkeleri ve mimaride sürdürülebilirlik ilkelerini edinir. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, kaynakların tükenmesi, vb. konularda yapılı çevrenin rolü ve etkisi hakkında bilinçlenir. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir Mimarlık konularına giriş
22. Hafta Yeşil bina ve yeşil bina değerlendirme sistemleri amaçları ve temel özelliklerinin tanıtımı
33. Hafta Yeşil Binalarda arazi seçimi ve arazi kullanımı ilkeleri
44. Hafta Yeşil Binalarda su korunumu ve verimliliği ilkeleri
55. Hafta Yeşil Binalarda malzeme seçimi, kullanımı ve yaşam döngüsü analiz yöntemleri
66. Hafta Yeşil Binalarda iç ortam kalitesinin sağlanmasına yönelik ilkeler
77. Hafta Yeşil Binalarda enerji korunumu ve verimliliği, yenilebilir enerji kaynaklarının kullanımı
88. Hafta Ara Sınav
99. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1010. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1111. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1212. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1313. Hafta Öğrenci Sunumları
1414. Hafta Öğrenci Sunumları
Kaynak
Ders esnasında paylaşılacaktır.
Juniper, T., The Ecology Book, Dorling Kindersley Publishers LTD, ISBN: 9780241350386, 2019. Yudelson, J., Meyer, U., The World's Greenest Buildings: Promise Versus Performance in Sustainable Design, Routledge, 2013. Duran, S., C., Herrero, J., F., The Sourcebook of Contemporary Green Architecture, Harper CollinsPublishers, ISBN 978-0062004628, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR MİM. VE YEŞİL BİNA DEĞER. SİST.-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru ÜNVER KARAER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSürdürülebilir mimarlık, yeşil binalar ve yeşil bina değerlendirme sistemleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir Mimarlık konularına giriş ,2. Hafta Yeşil bina ve yeşil bina değerlendirme sistemleri amaçları ve temel özelliklerinin tanıtımı
,3. Hafta Yeşil Binalarda arazi seçimi ve arazi kullanımı ilkeleri ,4. Hafta Yeşil Binalarda su korunumu ve verimliliği ilkeleri,5. Hafta Yeşil Binalarda malzeme seçimi, kullanımı ve yaşam döngüsü analiz yöntemleri ,6. Hafta Yeşil Binalarda iç ortam kalitesinin sağlanmasına yönelik ilkeler,7. Hafta Yeşil Binalarda enerji korunumu ve verimliliği, yenilebilir enerji kaynaklarının kullanımı ,8. Hafta Ara Sınav,9. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,10. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,11. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,12. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.) ,13. Hafta Öğrenci Sunumları ,14. Hafta Öğrenci Sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci sürdürülebilir yeşil bina ve yeşil bina değerlendirme sistemlerini örnekler ile tanıma ve inceleme beceresini kazanır. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci ulusal ve uluslararası sürdürülebilir yeşil bina değerlendirme sistemlerini tanır ve ilgili mevzuatlar konusunda bilgi sahibi olur. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci edindiği mimaride sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yerleşim/bina ölçeğinde tasarım yapma ve tasarımları irdeleme becerisini edinir. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci temel sürdürülebilirlik ilkeleri ve mimaride sürdürülebilirlik ilkelerini edinir. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğrenci sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, kaynakların tükenmesi, vb. konularda yapılı çevrenin rolü ve etkisi hakkında bilinçlenir. 10, 12, 13, 16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir Mimarlık konularına giriş
22. Hafta Yeşil bina ve yeşil bina değerlendirme sistemleri amaçları ve temel özelliklerinin tanıtımı
33. Hafta Yeşil Binalarda arazi seçimi ve arazi kullanımı ilkeleri
44. Hafta Yeşil Binalarda su korunumu ve verimliliği ilkeleri
55. Hafta Yeşil Binalarda malzeme seçimi, kullanımı ve yaşam döngüsü analiz yöntemleri
66. Hafta Yeşil Binalarda iç ortam kalitesinin sağlanmasına yönelik ilkeler
77. Hafta Yeşil Binalarda enerji korunumu ve verimliliği, yenilebilir enerji kaynaklarının kullanımı
88. Hafta Ara Sınav
99. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1010. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1111. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1212. Hafta Yeşil bina değerlendirme sistemlerine ilişkin örnekler (LEED, BREEAM, EDGE, B.E.S.T, YeS-Tr, vb.)
1313. Hafta Öğrenci Sunumları
1414. Hafta Öğrenci Sunumları
Kaynak
Ders esnasında paylaşılacaktır.
Juniper, T., The Ecology Book, Dorling Kindersley Publishers LTD, ISBN: 9780241350386, 2019. Yudelson, J., Meyer, U., The World's Greenest Buildings: Promise Versus Performance in Sustainable Design, Routledge, 2013. Duran, S., C., Herrero, J., F., The Sourcebook of Contemporary Green Architecture, Harper CollinsPublishers, ISBN 978-0062004628, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52