Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KIRSAL PEYZAJIN DÖNÜŞÜMÜ-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İzzet ÖZKERESTECİ, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı kırsal peyzajın karakteristik özelliklerini anlamak, analiz etmek; kırsal peyzaj tasarımına yönelik prensiplerini tartışmaktır. Diğer yandan günümüzde hızlı kentleşmenin etkisinde sürekli dinamik bir şekilde değişen ve dönüşen kent çeperlerindeki kırsal peyzajın dönüşüm sürecini anlamak, bu dönüşümün hem kent hem de kırsal alanlar için en sağlıklı şekilde nasıl gerçekleşebileceği sorusuna yanıt aramaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta Giriş / Dersin Tanıtımı ,2. Hafta Kırsal peyzaj / temel karakteristiklerin belirlenmesi / Kırsal peyzajın analizi ,3.Hafta Kırsal peyzaj planlama ve tasarım temel prensipleri ,4.Hafta Kent ve kıra ilişkin genel tanımlamalar / Kentsel büyüme & Kırsal dönüşüm kavramların irdelenmesi ,5. Hafta Kent-kır birlikteliği mekânsal önerileri tarihsel süreçte incelenmesi ,6.Hafta Kent çeperlerindeki kırsal peyzaj alanlarının planlanması ,7.Hafta İstanbul kent çeperlerinin dönüşüm süreci / İstanbul çeperlerinde kırsal dönüşüm ,8. Hafta Ara sınav,9.Hafta saha gezisi ve çalışma alanı üzerine ilk izlenimlerin paylaşılması ,10.Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması ,11. Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması
,12.Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili ,13. Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili ,14. Hafta Final Teslim ve sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günümüzde hızlı kentleşmenin etkisinde sürekli dinamik bir şekilde değişen ve dönüşen kent çeperlerindeki kırsal peyzajın dönüşüm sürecini anlamak, bu dönüşümün hem kent hem de kırsal alanlar için en sağlıklı şekilde nasıl gerçekleşebileceği sorusuna yanıt aramaktır. Metropoller içinde bulundukları politik, sosyolojik ve ekonomik durumların etkisinde büyür ve dönüşmeye devam ederken, çeperlerinde yer alan kırsal yerleşmeler ve kırsal arazileri dönüştürmeden nasıl geliştirebilir, ekonomik sürdürülebilirliklerine nasıl katkıda bulunabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta Giriş / Dersin Tanıtımı
22. Hafta Kırsal peyzaj / temel karakteristiklerin belirlenmesi / Kırsal peyzajın analizi
33.Hafta Kırsal peyzaj planlama ve tasarım temel prensipleri
44.Hafta Kent ve kıra ilişkin genel tanımlamalar / Kentsel büyüme & Kırsal dönüşüm kavramların irdelenmesi
55. Hafta Kent-kır birlikteliği mekânsal önerileri tarihsel süreçte incelenmesi
66.Hafta Kent çeperlerindeki kırsal peyzaj alanlarının planlanması
77.Hafta İstanbul kent çeperlerinin dönüşüm süreci / İstanbul çeperlerinde kırsal dönüşüm
88. Hafta Ara sınav
99.Hafta saha gezisi ve çalışma alanı üzerine ilk izlenimlerin paylaşılması
1010.Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması
1111. Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması
1212.Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili
1313. Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili
1414. Hafta Final Teslim ve sunumları
Kaynak
Antrop, M. (2004). Rural – Urban Conflicts and Opportunities, in The New Dimensions of the European Landscapes, pp.83-91, Ed. Jongman, R.H.G., Dordrecht: Springer. Bhatta, B. (2010). Causes and consequences of urban sprawl, Analysis of Urban Growth and Sprawl from Remote Sensing Data. Dordrecht, ND.: Springer Science & Business Media. Dirik, H. (2005) Kırsal Peyzaj Planlama ve Uygulama İlkeleri, İstanbul Üniversitesi Yayın, İstanbul Erdem, M. (2012). Kırsal Yerleşmelerin Peyzaj Kimlik Özelliklerinin Tespiti, korunması ve Geliştirilmesine yönelik değerlendirme matrisi. (Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü ,İstanbul. Ovalı, T. ( 2014. ) 20. Yüzyılda Kır-Kent Çelişkisi, İstanbul:İstanbul stratejik Düşünce ve Araştırma merkezi. Piorr, A.ed.(2011). Peri-urbanisation in Europe: Towards European Policies to Sustain Urban-rural Futures. Synthesis Report; PLUREL [sixth framework programme]. Forest & Landscape, University of Copenhagen, Copenhagen. Scott, A., Gilbert, A., Gelan, A., 2007. The Urban- Rural Divide: Myth or Reality?, Socio-economic Research Group (SERG), SERG Policy, Brief, Number 2. Tacoli, C. (2003) The Links Between Urban and Rural Development. Newyork, USA.: Sage publications. Tekeli , İ. (2016). Dünyada ve Türkiye’de Kent- Kır İlişkisi Yok Olurken Yerleşmeler için Temsil Sorunları. İdeal Kent Yayıncılık, İstanbul. Userin G.A. (2011). İstanbul’un Köyleri. Istanbul İl Özel İdaresi. Waldheim C. (2000). Notes towards a History of Agragarian Urbanism. Places Journal. Erişim adresi https://placesjournal.org/article/history-of-agrarian-urbanism Webster D. & Muller L. (2009). Peri-urbanisation:Zones of Rural-urban transition, Encyopdia of life support systems. Oxford,UK.: Eolls Publishers

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KIRSAL PEYZAJIN DÖNÜŞÜMÜ-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İzzet ÖZKERESTECİ, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı kırsal peyzajın karakteristik özelliklerini anlamak, analiz etmek; kırsal peyzaj tasarımına yönelik prensiplerini tartışmaktır. Diğer yandan günümüzde hızlı kentleşmenin etkisinde sürekli dinamik bir şekilde değişen ve dönüşen kent çeperlerindeki kırsal peyzajın dönüşüm sürecini anlamak, bu dönüşümün hem kent hem de kırsal alanlar için en sağlıklı şekilde nasıl gerçekleşebileceği sorusuna yanıt aramaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta Giriş / Dersin Tanıtımı ,2. Hafta Kırsal peyzaj / temel karakteristiklerin belirlenmesi / Kırsal peyzajın analizi ,3.Hafta Kırsal peyzaj planlama ve tasarım temel prensipleri ,4.Hafta Kent ve kıra ilişkin genel tanımlamalar / Kentsel büyüme & Kırsal dönüşüm kavramların irdelenmesi ,5. Hafta Kent-kır birlikteliği mekânsal önerileri tarihsel süreçte incelenmesi ,6.Hafta Kent çeperlerindeki kırsal peyzaj alanlarının planlanması ,7.Hafta İstanbul kent çeperlerinin dönüşüm süreci / İstanbul çeperlerinde kırsal dönüşüm ,8. Hafta Ara sınav,9.Hafta saha gezisi ve çalışma alanı üzerine ilk izlenimlerin paylaşılması ,10.Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması ,11. Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması
,12.Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili ,13. Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili ,14. Hafta Final Teslim ve sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günümüzde hızlı kentleşmenin etkisinde sürekli dinamik bir şekilde değişen ve dönüşen kent çeperlerindeki kırsal peyzajın dönüşüm sürecini anlamak, bu dönüşümün hem kent hem de kırsal alanlar için en sağlıklı şekilde nasıl gerçekleşebileceği sorusuna yanıt aramaktır. Metropoller içinde bulundukları politik, sosyolojik ve ekonomik durumların etkisinde büyür ve dönüşmeye devam ederken, çeperlerinde yer alan kırsal yerleşmeler ve kırsal arazileri dönüştürmeden nasıl geliştirebilir, ekonomik sürdürülebilirliklerine nasıl katkıda bulunabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta Giriş / Dersin Tanıtımı
22. Hafta Kırsal peyzaj / temel karakteristiklerin belirlenmesi / Kırsal peyzajın analizi
33.Hafta Kırsal peyzaj planlama ve tasarım temel prensipleri
44.Hafta Kent ve kıra ilişkin genel tanımlamalar / Kentsel büyüme & Kırsal dönüşüm kavramların irdelenmesi
55. Hafta Kent-kır birlikteliği mekânsal önerileri tarihsel süreçte incelenmesi
66.Hafta Kent çeperlerindeki kırsal peyzaj alanlarının planlanması
77.Hafta İstanbul kent çeperlerinin dönüşüm süreci / İstanbul çeperlerinde kırsal dönüşüm
88. Hafta Ara sınav
99.Hafta saha gezisi ve çalışma alanı üzerine ilk izlenimlerin paylaşılması
1010.Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması
1111. Hafta Çalışma alanı kırsal peyzaj karakteristiğinin belirlenmesi stüdyo çalışması
1212.Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili
1313. Hafta Çalışma alanı gelişim ve dönüşüm senaryosunun temsili
1414. Hafta Final Teslim ve sunumları
Kaynak
Antrop, M. (2004). Rural – Urban Conflicts and Opportunities, in The New Dimensions of the European Landscapes, pp.83-91, Ed. Jongman, R.H.G., Dordrecht: Springer. Bhatta, B. (2010). Causes and consequences of urban sprawl, Analysis of Urban Growth and Sprawl from Remote Sensing Data. Dordrecht, ND.: Springer Science & Business Media. Dirik, H. (2005) Kırsal Peyzaj Planlama ve Uygulama İlkeleri, İstanbul Üniversitesi Yayın, İstanbul Erdem, M. (2012). Kırsal Yerleşmelerin Peyzaj Kimlik Özelliklerinin Tespiti, korunması ve Geliştirilmesine yönelik değerlendirme matrisi. (Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü ,İstanbul. Ovalı, T. ( 2014. ) 20. Yüzyılda Kır-Kent Çelişkisi, İstanbul:İstanbul stratejik Düşünce ve Araştırma merkezi. Piorr, A.ed.(2011). Peri-urbanisation in Europe: Towards European Policies to Sustain Urban-rural Futures. Synthesis Report; PLUREL [sixth framework programme]. Forest & Landscape, University of Copenhagen, Copenhagen. Scott, A., Gilbert, A., Gelan, A., 2007. The Urban- Rural Divide: Myth or Reality?, Socio-economic Research Group (SERG), SERG Policy, Brief, Number 2. Tacoli, C. (2003) The Links Between Urban and Rural Development. Newyork, USA.: Sage publications. Tekeli , İ. (2016). Dünyada ve Türkiye’de Kent- Kır İlişkisi Yok Olurken Yerleşmeler için Temsil Sorunları. İdeal Kent Yayıncılık, İstanbul. Userin G.A. (2011). İstanbul’un Köyleri. Istanbul İl Özel İdaresi. Waldheim C. (2000). Notes towards a History of Agragarian Urbanism. Places Journal. Erişim adresi https://placesjournal.org/article/history-of-agrarian-urbanism Webster D. & Muller L. (2009). Peri-urbanisation:Zones of Rural-urban transition, Encyopdia of life support systems. Oxford,UK.: Eolls Publishers

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52