Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PHOTOSHOP-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Oytun KAL
Dersin YardımcılarıPhotoshop programı, bilgisayar, projeksiyon
Dersin AmacıTemel tasarım prensiplerinin, kompozisyon, renk uyumu v.b. konuların hatırlatılması Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi, Mimarlık ve İç Mimarlık öğrencilerin branşlarına yönelik uygulamalarla öğrenilenlerin pekiştirilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme
Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi
,Photoshop programı ara yüzünü tanıma
Layer (katman) sistemini tanıma
Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç
,Resim rotuşlama çalışmalarına devam
Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme
Farklı seçme araçlarını tanıma
,Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.)
Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma
Clipping mask (kırpma maskesi)
,Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması
Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma
Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme
,Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma
Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma
Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme
,Camera Raw ile ham fotoğraf işleme
Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme
Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma
,Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.),Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri
Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi
,Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi,Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri
Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi
,Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş
Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma
Çıktı alma
,Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar,Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması
Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi.9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme
Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi
2Photoshop programı ara yüzünü tanıma
Layer (katman) sistemini tanıma
Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç
3Resim rotuşlama çalışmalarına devam
Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme
Farklı seçme araçlarını tanıma
4Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.)
Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma
Clipping mask (kırpma maskesi)
5Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması
Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma
Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme
6Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma
Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma
Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme
7Camera Raw ile ham fotoğraf işleme
Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme
Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma
8Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.)
9Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri
Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi
10Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi
11Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri
Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi
12Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş
Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma
Çıktı alma
13Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar
14Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması
Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı
Kaynak
Adobe resmi internet sitesi örnek egzersiz dosyaları İnternet üzerindeki online derslerin egzersiz dosyaları Gürkan, O. (2017). Adobe Photoshop CC 2017. İstanbul: Nirvana Yayınları.
Eğitmenin kendi hazırladığı egzersiz dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme515
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)87
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PHOTOSHOP-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Oytun KAL
Dersin YardımcılarıPhotoshop programı, bilgisayar, projeksiyon
Dersin AmacıTemel tasarım prensiplerinin, kompozisyon, renk uyumu v.b. konuların hatırlatılması Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi, Mimarlık ve İç Mimarlık öğrencilerin branşlarına yönelik uygulamalarla öğrenilenlerin pekiştirilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme
Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi
,Photoshop programı ara yüzünü tanıma
Layer (katman) sistemini tanıma
Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç
,Resim rotuşlama çalışmalarına devam
Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme
Farklı seçme araçlarını tanıma
,Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.)
Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma
Clipping mask (kırpma maskesi)
,Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması
Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma
Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme
,Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma
Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma
Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme
,Camera Raw ile ham fotoğraf işleme
Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme
Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma
,Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.),Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri
Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi
,Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi,Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri
Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi
,Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş
Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma
Çıktı alma
,Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar,Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması
Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Photoshop programının temelden ileri seviyeye kadar tüm araçlarının ve farklı kullanım şekillerinin gösterilmesi.9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Tasarım Prensipleri, kompozisyon ve renk uyumuna dair ön bilgilendirme
Photoshop ve benzer amaçlarla kullanılan diğer programların incelenmesi
2Photoshop programı ara yüzünü tanıma
Layer (katman) sistemini tanıma
Resim renk düzeltme, rotuşlama çalışmalarına başlangıç
3Resim rotuşlama çalışmalarına devam
Katman maskesi (layer mask) kavramını öğrenme
Farklı seçme araçlarını tanıma
4Renk araçlarının incelenmesi (swatches, gradient tool v.b.)
Ayar katmanlarını (adjustment layers) tanıma
Clipping mask (kırpma maskesi)
5Filtrelerin incelenmesi ve kullanılması
Vektörel şekil (shape) ve yol (path) oluturma
Metin içeriklerini oluşturma ve yerleştirme
6Desen dolgusu (pattern fill / pattern overlay) kavramlarını tanıma
Vanishing point (ufuk noktası) aracı ile örnek çalışma
Resmin perspektifine uyumlu doku yerleştirme
7Camera Raw ile ham fotoğraf işleme
Brushes (farklı fırça tipleri), yeni fırçalar ekleme
Akıllı nesne (smart object) kavramını tanıma
8Öğrenilen araçların mimari amaçlarla kullanımına yönelik örnek çalışmalar ile öğrenilen araçların tekrarı (kuşbakışı plan, yerleşim planı, kesit canlandırma, peyzaj v.b.)
9Photoshop ile hareketli görseller (animasyonlu gif) oluşturma prensipleri
Farklı kayıt ve çıktı formatlarının incelenmesi
10Photoshop içerisinden 3 boyutlu metin ve görsel oluşturma araçlarının incelenmesi
11Photoshop ile 3 boyutlu tasarım programlarından alınan görseller için bump map /normal map / depth map oluşturma örnekleri
Mimarlık öğrencilerine yönelik 3 boyutlu tasarım programlarının değerlendirilmesi
12Illustrator programıyla vektörel tasarıma giriş
Illustrator’ın şekil oluşturma, renklendirme araçlarını tanıma
Çıktı alma
13Illustrator ve Photoshop programlarının mimari amaçlar için birlikte kullanıma yönelik örnek çalışmalar
14Final projesinin hazırlıklarına yönelik soru-cevap uygulaması
Gerekli görülen konuların uygulamalarla tekrarı
Kaynak
Adobe resmi internet sitesi örnek egzersiz dosyaları İnternet üzerindeki online derslerin egzersiz dosyaları Gürkan, O. (2017). Adobe Photoshop CC 2017. İstanbul: Nirvana Yayınları.
Eğitmenin kendi hazırladığı egzersiz dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
X
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
X
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52