Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SON DÖNEM OSM. MİM. SARAY, KASIR VE KÖŞK MİM. GEL.-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Zeynep Emel EKİM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOndokuzuncu yüzyıl süresince İstanbul’daki saray ve kasır mimarisinin dönem ve üslup özellikleri açısından irdelenmesi, batılılaşan saray ve kasır mimarisinin gelişimlerini ve değişimlerini yansıtan İstanbul’daki karakteristik örnekleri
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması
Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi
,Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler,Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi,Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları),Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi ,Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar
Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı
,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı
,Ara sınav,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Ihlamur Kasrı
,Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar
Çırağan Sarayı
,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü
,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları
,Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları
Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üslupsal ve dönemsel özellikleri kavrama ve analiz etme becerisi ile sentezleme ve değerlendirme yetilerinin kazandırılması, tarihi ve kültürel çevrelerin anlaşılması10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması
Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi
2Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler
3Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi
4Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları)
5Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi
6Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar
Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı
7Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı
8Ara sınav
9Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Ihlamur Kasrı
10Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı
11Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar
Çırağan Sarayı
12Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü
13Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları
14Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları
Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar
Kaynak
GÜLERSOY Çelik, Çerâğan Sarayları, İstanbul Kitaplığı Yayınları, İstanbul 1992. ELDEM Sedad Hakkı, Boğaziçi Anıları, Alarko Eğitim Tesisleri, İstanbul 1979. ELDEM Sedad Hakkı, Köşkler ve Kasırlar, c. Ive II, Kutulmuş Matbaası, İstanbul. ELDEM Sedad Hakkı, Sa’dabad, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1977. ELDEM Sedad Hakkı, İstanbul Anıları, Aletaş Alarko Eğitim Tesisleri A.Ş., İstanbul 1979. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, Boğaziçi’ne Dair, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul 1986. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, İstanbul Sarayları, TBMM Milli Saraylar, İstanbul 2011. SÖZEN Metin, Devletin Evi Saray, Sandoz Kültür Yayınları, İstanbul 1990.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SON DÖNEM OSM. MİM. SARAY, KASIR VE KÖŞK MİM. GEL.-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Zeynep Emel EKİM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOndokuzuncu yüzyıl süresince İstanbul’daki saray ve kasır mimarisinin dönem ve üslup özellikleri açısından irdelenmesi, batılılaşan saray ve kasır mimarisinin gelişimlerini ve değişimlerini yansıtan İstanbul’daki karakteristik örnekleri
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması
Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi
,Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler,Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi,Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları),Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi ,Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar
Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı
,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı
,Ara sınav,Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Ihlamur Kasrı
,Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar
Çırağan Sarayı
,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü
,Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları
,Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları
Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Üslupsal ve dönemsel özellikleri kavrama ve analiz etme becerisi ile sentezleme ve değerlendirme yetilerinin kazandırılması, tarihi ve kültürel çevrelerin anlaşılması10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, amaç ve kapsamının tanıtılması
Kasır ve köşklerin tanımlanması, Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan 18. yüzyıla kadar saray mimarisi
2Sultan III. Ahmed Dönemi (Lâle Devri 1703-1730) Kâğıthane’de inşa edilen saray, kasır ve köşkler
3Sultan I. Mahmud (1730-1754), Sultan III. Osman Dönemi (1754-1757) ve Sultan I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) saray, kasır ve köşk mimarisi
4Sultan III. Selim Dönemi (1789-1807) saray, kasır ve köşk mimarisi (Boğaziçi Sahilsarayları)
5Sultan II. Mahmud Dönemi (1808-1839) saray, kasır ve köşk mimarisi
6Tanzimat Dönemi ‘nde inşa edilen saraylar ve kasırlar
Sultan Abdülmecid Dönemi (1839-1861)’nde inşa edilen Dolmabahçe Sarayı
7Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Beykoz Kasrı ve Küçüksu Kasrı
8Ara sınav
9Sultan Abdülmecid Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Ihlamur Kasrı
10Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876)’nde inşa edilen saraylar Beylerbeyi Sarayı
11Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen saraylar
Çırağan Sarayı
12Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Âdile Sultan Kasrı (Validebağ Kasrı), Alemdağ Kasrı, Sadabad-Çağlayan Kasrı, İmrahor Köşkü, Kâğıthane Kasrı, Koşu Köşkü
13Sultan Abdülaziz Dönemi’nde inşa edilen kasırlar
Kalender Kasrı, Maslak Kasırları, Büyük Mabeyn Köşkü, Malta Kasrı, Çadır Kasrı, Ayazağa Kasırları
14Sultan II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) Yıldız Sarayı’nın Birun ve Enderun Kısmı Yapıları
Sultan II. Abdülhamid Dönemi Yıldız Sarayı’nın Bahçelerinde yer alan yapılar
Kaynak
GÜLERSOY Çelik, Çerâğan Sarayları, İstanbul Kitaplığı Yayınları, İstanbul 1992. ELDEM Sedad Hakkı, Boğaziçi Anıları, Alarko Eğitim Tesisleri, İstanbul 1979. ELDEM Sedad Hakkı, Köşkler ve Kasırlar, c. Ive II, Kutulmuş Matbaası, İstanbul. ELDEM Sedad Hakkı, Sa’dabad, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1977. ELDEM Sedad Hakkı, İstanbul Anıları, Aletaş Alarko Eğitim Tesisleri A.Ş., İstanbul 1979. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, Boğaziçi’ne Dair, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul 1986. ŞEHSUVAROĞLU Halûk Y, İstanbul Sarayları, TBMM Milli Saraylar, İstanbul 2011. SÖZEN Metin, Devletin Evi Saray, Sandoz Kültür Yayınları, İstanbul 1990.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
X
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52