Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARİHİ PEYZAJLAR | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehlika Afra CEBECİ, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Peyzaj Mimarlığı disiplininin önemli bir alt sınıfını oluşturan tarihi peyzajlar, tarih boyunca doğu ve batı kültürlerinde gelişen "bahçe" olgusu açısından ele alınmaktadır. Bu kapsamda, tarihi bahçeler ile birlikte bahçelerin içinde yer alan tarihi yapılar inşa edildikleri dönemin nitelikleri doğrultusunda incelenerek bahçelerin günümüze değin geçirdikleri değişim ve mevcut durumları ait oldukları kültürel altyapıya bağlı olarak ortaya konulmaktadır. Bu süreçte ayrıca tarihi peyzajlar bağlamında kültürel miras alanlarının korunması gözönüne alınarak, insan-doğa etkileşiminin önemli bir yansıması olan "kültürel peyzajlar"ın sürdürülebilirlikleri ile ilişkili geleceğe yönelik koruma yaklaşımları üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta Ders tanıtımı,2.Hafta Bahçe kültürü ve peyzaj tasarımı ilişkisi,3.Hafta Doğu kültüründe bahçe yaklaşımı: İslam Bahçeleri,4. Hafta Türk Bahçeleri/ Osmanlı döneminde bahçeler,5.Hafta Batı kültüründe bahçe yaklaşımı, antik Yunan ve Roma dönemi bahçeleri,6. Hafta Ortaçağ bahçeleri,7. Hafta Rönesans Dönemi / Barok Bahçeleri,8. Hafta Ara Sınav,9.Hafta Sanayi devrimi Doğal İngiliz peyzajı / İngiliz bahçeleleri,10.Hafta Yakın doğu ve Çin, Japon bahçeleri,11. Hafta Kültürel peyzaj ve kültürel miras alanları,12. Hafta Alan gezisi,13. Hafta Öğrenci sunumları,14. Hafta Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders kapsamında öğrencilerin, farklı kültürlere ait yaşam biçimlerini "bahçe yaşamı ve ilişkili olduğu mimari bileşenler (bahçe içinde yer alan yapı, bahçenin mimari öğeleri)" üzerinden yorumlamaları amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda süreç, tarihi bahçelere gerçekleştirilen arazi gezileri ve farklı bahçe tipolojileri üzerine yapılan öğrenci araştırması sunumları ile desteklenmektedir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta Ders tanıtımı | |
2 | 2.Hafta Bahçe kültürü ve peyzaj tasarımı ilişkisi | |
3 | 3.Hafta Doğu kültüründe bahçe yaklaşımı: İslam Bahçeleri | |
4 | 4. Hafta Türk Bahçeleri/ Osmanlı döneminde bahçeler | |
5 | 5.Hafta Batı kültüründe bahçe yaklaşımı, antik Yunan ve Roma dönemi bahçeleri | |
6 | 6. Hafta Ortaçağ bahçeleri | |
7 | 7. Hafta Rönesans Dönemi / Barok Bahçeleri | |
8 | 8. Hafta Ara Sınav | |
9 | 9.Hafta Sanayi devrimi Doğal İngiliz peyzajı / İngiliz bahçeleleri | |
10 | 10.Hafta Yakın doğu ve Çin, Japon bahçeleri | |
11 | 11. Hafta Kültürel peyzaj ve kültürel miras alanları | |
12 | 12. Hafta Alan gezisi | |
13 | 13. Hafta Öğrenci sunumları | |
14 | 14. Hafta Final sınavı |
Kaynak |
Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York. Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York. Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson Eldem, S. H. (1976). Türk Bahçeleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları Atasoy, N. (2005). 15. yy’dan 20. yy’a Osmanlı Bahçeleri ve Hasbahçeler, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Mas Matbaacılık. Atasoy, N. 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım. Evyapan, G. A. (1972). Eski Türk Bahçeleri ve Özellikle Eski İstanbul Bahçeleri, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Yayın No 20, Ankara: Başnur Matbaası. Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson. Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARİHİ PEYZAJLAR | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehlika Afra CEBECİ, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Peyzaj Mimarlığı disiplininin önemli bir alt sınıfını oluşturan tarihi peyzajlar, tarih boyunca doğu ve batı kültürlerinde gelişen "bahçe" olgusu açısından ele alınmaktadır. Bu kapsamda, tarihi bahçeler ile birlikte bahçelerin içinde yer alan tarihi yapılar inşa edildikleri dönemin nitelikleri doğrultusunda incelenerek bahçelerin günümüze değin geçirdikleri değişim ve mevcut durumları ait oldukları kültürel altyapıya bağlı olarak ortaya konulmaktadır. Bu süreçte ayrıca tarihi peyzajlar bağlamında kültürel miras alanlarının korunması gözönüne alınarak, insan-doğa etkileşiminin önemli bir yansıması olan "kültürel peyzajlar"ın sürdürülebilirlikleri ile ilişkili geleceğe yönelik koruma yaklaşımları üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta Ders tanıtımı,2.Hafta Bahçe kültürü ve peyzaj tasarımı ilişkisi,3.Hafta Doğu kültüründe bahçe yaklaşımı: İslam Bahçeleri,4. Hafta Türk Bahçeleri/ Osmanlı döneminde bahçeler,5.Hafta Batı kültüründe bahçe yaklaşımı, antik Yunan ve Roma dönemi bahçeleri,6. Hafta Ortaçağ bahçeleri,7. Hafta Rönesans Dönemi / Barok Bahçeleri,8. Hafta Ara Sınav,9.Hafta Sanayi devrimi Doğal İngiliz peyzajı / İngiliz bahçeleleri,10.Hafta Yakın doğu ve Çin, Japon bahçeleri,11. Hafta Kültürel peyzaj ve kültürel miras alanları,12. Hafta Alan gezisi,13. Hafta Öğrenci sunumları,14. Hafta Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders kapsamında öğrencilerin, farklı kültürlere ait yaşam biçimlerini "bahçe yaşamı ve ilişkili olduğu mimari bileşenler (bahçe içinde yer alan yapı, bahçenin mimari öğeleri)" üzerinden yorumlamaları amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda süreç, tarihi bahçelere gerçekleştirilen arazi gezileri ve farklı bahçe tipolojileri üzerine yapılan öğrenci araştırması sunumları ile desteklenmektedir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta Ders tanıtımı | |
2 | 2.Hafta Bahçe kültürü ve peyzaj tasarımı ilişkisi | |
3 | 3.Hafta Doğu kültüründe bahçe yaklaşımı: İslam Bahçeleri | |
4 | 4. Hafta Türk Bahçeleri/ Osmanlı döneminde bahçeler | |
5 | 5.Hafta Batı kültüründe bahçe yaklaşımı, antik Yunan ve Roma dönemi bahçeleri | |
6 | 6. Hafta Ortaçağ bahçeleri | |
7 | 7. Hafta Rönesans Dönemi / Barok Bahçeleri | |
8 | 8. Hafta Ara Sınav | |
9 | 9.Hafta Sanayi devrimi Doğal İngiliz peyzajı / İngiliz bahçeleleri | |
10 | 10.Hafta Yakın doğu ve Çin, Japon bahçeleri | |
11 | 11. Hafta Kültürel peyzaj ve kültürel miras alanları | |
12 | 12. Hafta Alan gezisi | |
13 | 13. Hafta Öğrenci sunumları | |
14 | 14. Hafta Final sınavı |
Kaynak |
Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York. Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York. Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson Eldem, S. H. (1976). Türk Bahçeleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları Atasoy, N. (2005). 15. yy’dan 20. yy’a Osmanlı Bahçeleri ve Hasbahçeler, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Mas Matbaacılık. Atasoy, N. 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım. Evyapan, G. A. (1972). Eski Türk Bahçeleri ve Özellikle Eski İstanbul Bahçeleri, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Yayın No 20, Ankara: Başnur Matbaası. Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson. Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |