Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMIN TEMELLERİ II-Bahar Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER, Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Öğr.Gör.Dr. Selva VARDARELİ AYDIN, Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Öğr.Gör. Hüseyin Ali KORKUT, Öğr.Gör. Evren KARADAĞ YILMAZ, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu
Dersin AmacıTasarımın Temelleri 1 dersinin devamında üç boyutlu düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması),Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 ,Uygulama 1'e devam edilmesi,Uygulama 1'e devam edilmesi,Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3,Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi,Uygulama 3'e devam edilmesi,Dönem projesinin açıklanması,Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları ,Dönem projesi, maket çalışmaları ,Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım kavramının anlar.10, 12, 14, 16, 37
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular.18, 19, 2, 5A, D
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 16, 18, 19, 5, 9E
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.10, 14, 18, 19, 5, 9D, F
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir.12, 16, 2, 37, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması)
2Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1
3Uygulama 1'e devam edilmesi
4Uygulama 1'e devam edilmesi
5Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2
6Uygulama 2'ye devam edilmesi
7Uygulama 2'ye devam edilmesi
8Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3
9Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi
10Uygulama 3'e devam edilmesi
11Dönem projesinin açıklanması
12Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları
13Dönem projesi, maket çalışmaları
14Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır.
A. F. Güner, G. S. Kabasoğlu, Tasarımın Temelleri 1 Uygulama Kitabı, 2019 İ. H. Güngör, Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 F.D.K. Ching, Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 L. Gürer, G. Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 L. Gürer, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekân-Form, İTÜ Baskı Atölyesi, Istanbul, 1992 B. Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 B. Güvenç, Mimarlık: Zaman, Mekân ve Değişim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2008 D.A. Lauer, S. Pentak, Design Basics, Cengage Learning, 2015 W. Lidwell, K. Holden, J. Butler, Universal Principles of Design, Rockport Pub., 2003 Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
X
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
X
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
X
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
X
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme6318
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)145
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMIN TEMELLERİ II-Bahar Dönemi2+445
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER, Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Öğr.Gör.Dr. Selva VARDARELİ AYDIN, Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Öğr.Gör. Hüseyin Ali KORKUT, Öğr.Gör. Evren KARADAĞ YILMAZ, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Güliz S. Kabasoğlu
Dersin AmacıTasarımın Temelleri 1 dersinin devamında üç boyutlu düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması),Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1 ,Uygulama 1'e devam edilmesi,Uygulama 1'e devam edilmesi,Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Uygulama 2'ye devam edilmesi,Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3,Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi,Uygulama 3'e devam edilmesi,Dönem projesinin açıklanması,Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları ,Dönem projesi, maket çalışmaları ,Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım kavramının anlar.10, 12, 14, 16, 37
Tasarım ilke ve elemanlarını uygular.18, 19, 2, 5A, D
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 16, 18, 19, 5, 9E
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.10, 14, 18, 19, 5, 9D, F
İki ve üç boyutlu kompozisyonlar geliştirir.12, 16, 2, 37, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Açılış dersi (dersin içeriği ve hedefinin, kullanılacak yöntemlerin vb. açıklanması)
2Tasarım süreci, mekân-form-geometri konularının işlenmesi, üç boyutlu form yaratma, uygulama 1
3Uygulama 1'e devam edilmesi
4Uygulama 1'e devam edilmesi
5Soyut, soyutlama konularının işlenmesi, soyut üç boyutlu form uygulamaları, uygulama 2
6Uygulama 2'ye devam edilmesi
7Uygulama 2'ye devam edilmesi
8Strüktür konusunun işlenmesi, uygulama 3
9Uygulama 3'e devam edilmesi, ışık ve mekân, renk ve mekân, zaman ve mekân konularının işlenmesi
10Uygulama 3'e devam edilmesi
11Dönem projesinin açıklanması
12Dönem projesi, ilk eskiz çalışmaları
13Dönem projesi, maket çalışmaları
14Dönem projesi, 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların değerlendirilmesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır.
A. F. Güner, G. S. Kabasoğlu, Tasarımın Temelleri 1 Uygulama Kitabı, 2019 İ. H. Güngör, Temel Tasar, Genişletilmiş 3. Baskı, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri, İstanbul, 2005 F.D.K. Ching, Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınevi, İstanbul, 2010 L. Gürer, G. Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 L. Gürer, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekân-Form, İTÜ Baskı Atölyesi, Istanbul, 1992 B. Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 B. Güvenç, Mimarlık: Zaman, Mekân ve Değişim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2008 D.A. Lauer, S. Pentak, Design Basics, Cengage Learning, 2015 W. Lidwell, K. Holden, J. Butler, Universal Principles of Design, Rockport Pub., 2003 Vitruvius, Mimarlık üzerine on kitap, 2000, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
X
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
X
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
X
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
X
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55