Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU-Bahar Dönemi2+447
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hasan Emrah ÖZARSLAN, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKentsel tasarım ve peyzaj projelerinin uygulamaya yönelik olarak detaylandırılması, alt sistemlerin tasarım ile koordinasyonunun sağlanması yönünde teknik bilgilerin proje süreçli uygulamaların desteği ile kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi,Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Taslak Sözleşmenin hazırlanması,Yapım Metodu Raporunun hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulamaya yönelik olarak projeyi detaylandırır.10, 14, 18, 2, 5F
Yapı alt sistemlerinin tasarım ile koordinasyonunu yapar.10, 14, 18, 2E, F
Metraj, keşif, teknik şartname, projenin süre planlaması, taslak sözleşme ve yapım metodu hazırlayarak İhale Dosyasını oluşturur.10, 14, 18, 2E, F
Karmaşık bütünleşik sistemlerin tasarım süreçlerini kavrar.10, 14, 2, 5F
Tasarım kararlarını optimize etme ve sistemlerin istenilen performans seviyelerini sağlama konusunda bilgi ve deneyim kazandırır.10, 14, 2, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi
2Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması
3Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi
4Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi
5Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi
6Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi
7Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması
8Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması
9Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması
10Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması
11Taslak Sözleşmenin hazırlanması
12Yapım Metodu Raporunun hazırlanması
13İhale Dosyasının hazırlanması
14İhale Dosyasının hazırlanması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
1-Time saver standarts for landscape Architecture (Medipol Kütüphanede var.) 2-Landscape Construction Details. In: Electronic Resources Review, 1999, Vol. 3, Issue 4, pp. 49-49.; Emerald Group Publishing Limited. April 01, 1999. Language: English, Veritabanı: Emerald Insight

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
X
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
X
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
X
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
X
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
X
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer21224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)199
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(199/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU-Bahar Dönemi2+447
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hasan Emrah ÖZARSLAN, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKentsel tasarım ve peyzaj projelerinin uygulamaya yönelik olarak detaylandırılması, alt sistemlerin tasarım ile koordinasyonunun sağlanması yönünde teknik bilgilerin proje süreçli uygulamaların desteği ile kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi,Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Taslak Sözleşmenin hazırlanması,Yapım Metodu Raporunun hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulamaya yönelik olarak projeyi detaylandırır.10, 14, 18, 2, 5F
Yapı alt sistemlerinin tasarım ile koordinasyonunu yapar.10, 14, 18, 2E, F
Metraj, keşif, teknik şartname, projenin süre planlaması, taslak sözleşme ve yapım metodu hazırlayarak İhale Dosyasını oluşturur.10, 14, 18, 2E, F
Karmaşık bütünleşik sistemlerin tasarım süreçlerini kavrar.10, 14, 2, 5F
Tasarım kararlarını optimize etme ve sistemlerin istenilen performans seviyelerini sağlama konusunda bilgi ve deneyim kazandırır.10, 14, 2, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi
2Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması
3Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi
4Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi
5Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi
6Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi
7Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması
8Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması
9Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması
10Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması
11Taslak Sözleşmenin hazırlanması
12Yapım Metodu Raporunun hazırlanması
13İhale Dosyasının hazırlanması
14İhale Dosyasının hazırlanması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
1-Time saver standarts for landscape Architecture (Medipol Kütüphanede var.) 2-Landscape Construction Details. In: Electronic Resources Review, 1999, Vol. 3, Issue 4, pp. 49-49.; Emerald Group Publishing Limited. April 01, 1999. Language: English, Veritabanı: Emerald Insight

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
X
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
X
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
X
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
X
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
X
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55