Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARİDE VE KENTSEL MEKAN. GÖSTERGEBİLİ. OKUMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Gözdem AYSU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKentsel ölçekte ya da bina ölçeğinde tasarım süreci çok yönlü ve farklı disiplinlerden bilgi kaynağının bir arada yapılandırılması ile hayata geçirilen bir süreçtir. Bu bağlamda bu dersin amacı; bir “görsel iletişim aracı” olan mekân tasarımının “görsel algılama” ve “göstergebilimsel okuma” üzerinden “kimliğinin kodlanmasındaki” araç ve yöntemler hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının tanıtılması, görsel iletişim ve algılama süreçlerinin neler olduğunun açıklanması ve kentsel mekan ve mimari ile ilişkisinin tariflenmesi,2.Hafta Görsel iletişim ve görsel algılama konularına farklı disiplinlerden örnekler üzerinden tartışma ile giriş,3.Hafta Görsel Algılama konusunun kavramsal anlatımı. Gestalt kuramı üzerinden algılama sürecinin tariflenmesi. Örnekler üzerinden kavramın pekiştirilmesi,4. Hafta Görsel iletişim konusunun kavramsal anlatımı. İletişim ve mekan kavramlarının arasındaki ilişkinin tariflenmesi,5. Hafta Göstergebilimin kavramsal anlatımı,6.Hafta Mekanın göstergebilimsel çözümlemesine dair giriş bilgisi verilmesi,7. Hafta Ara sınav,8. Hafta Mimarinin ve kentsel mekanın göstergebilimsel çözümlemesine yönelik görsel ve işitsel örnekler üzerinden tartışma,9. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri sunum hazırlığı,10. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması,11. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması,12. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları üzerinden tartışma ve düzeltmelerin yapılması,13. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları yapılması,14.Hafta Final sinavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel algılama sürecinin işleyişine yönelik kuramsal ve uygulama bilgisi kazanır.Görsel iletişim tasarım sürecine yönelik bilgi edinir. Görsel iletişim aracı olarak mekanın iletişim dilini ve mekan-tasarım-hedef kitle arasındaki ilişkiyi kurmayı öğrenir.A, E
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının tanıtılması, görsel iletişim ve algılama süreçlerinin neler olduğunun açıklanması ve kentsel mekan ve mimari ile ilişkisinin tariflenmesi
22.Hafta Görsel iletişim ve görsel algılama konularına farklı disiplinlerden örnekler üzerinden tartışma ile giriş
33.Hafta Görsel Algılama konusunun kavramsal anlatımı. Gestalt kuramı üzerinden algılama sürecinin tariflenmesi. Örnekler üzerinden kavramın pekiştirilmesi
44. Hafta Görsel iletişim konusunun kavramsal anlatımı. İletişim ve mekan kavramlarının arasındaki ilişkinin tariflenmesi
55. Hafta Göstergebilimin kavramsal anlatımı
66.Hafta Mekanın göstergebilimsel çözümlemesine dair giriş bilgisi verilmesi
77. Hafta Ara sınav
88. Hafta Mimarinin ve kentsel mekanın göstergebilimsel çözümlemesine yönelik görsel ve işitsel örnekler üzerinden tartışma
99. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri sunum hazırlığı
1010. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması
1111. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması
1212. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları üzerinden tartışma ve düzeltmelerin yapılması
1313. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları yapılması
1414.Hafta Final sinavı
Kaynak
Uçar, T. F. (2004), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yay. İstanbul. Turgut E. (2013), Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri, Anı Yayıncılık, Ankara. Ambrose, G., Harris, P. (2012), Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul. Becer, E. (2005), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, İstanbul. Taşçıoğlu, M. (2013), Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekân, YEM Yayın. Weill, A. (2007), Grafik Tasarım, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Rasmussen, S.,E., (2022), Arketon Yayınları, İstanbul. Corbusier, L. (2022), Şehircilik, Arketon Yayınları, İstanbul. De Fusco, R. (2020), Kitle İletişim Aracı Olarak Mimarlık, Arketon Yayınları. Zevi, B. (2021), Mimarlığı Görebilmek, Arketon Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARİDE VE KENTSEL MEKAN. GÖSTERGEBİLİ. OKUMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Gözdem AYSU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKentsel ölçekte ya da bina ölçeğinde tasarım süreci çok yönlü ve farklı disiplinlerden bilgi kaynağının bir arada yapılandırılması ile hayata geçirilen bir süreçtir. Bu bağlamda bu dersin amacı; bir “görsel iletişim aracı” olan mekân tasarımının “görsel algılama” ve “göstergebilimsel okuma” üzerinden “kimliğinin kodlanmasındaki” araç ve yöntemler hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının tanıtılması, görsel iletişim ve algılama süreçlerinin neler olduğunun açıklanması ve kentsel mekan ve mimari ile ilişkisinin tariflenmesi,2.Hafta Görsel iletişim ve görsel algılama konularına farklı disiplinlerden örnekler üzerinden tartışma ile giriş,3.Hafta Görsel Algılama konusunun kavramsal anlatımı. Gestalt kuramı üzerinden algılama sürecinin tariflenmesi. Örnekler üzerinden kavramın pekiştirilmesi,4. Hafta Görsel iletişim konusunun kavramsal anlatımı. İletişim ve mekan kavramlarının arasındaki ilişkinin tariflenmesi,5. Hafta Göstergebilimin kavramsal anlatımı,6.Hafta Mekanın göstergebilimsel çözümlemesine dair giriş bilgisi verilmesi,7. Hafta Ara sınav,8. Hafta Mimarinin ve kentsel mekanın göstergebilimsel çözümlemesine yönelik görsel ve işitsel örnekler üzerinden tartışma,9. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri sunum hazırlığı,10. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması,11. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması,12. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları üzerinden tartışma ve düzeltmelerin yapılması,13. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları yapılması,14.Hafta Final sinavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel algılama sürecinin işleyişine yönelik kuramsal ve uygulama bilgisi kazanır.Görsel iletişim tasarım sürecine yönelik bilgi edinir. Görsel iletişim aracı olarak mekanın iletişim dilini ve mekan-tasarım-hedef kitle arasındaki ilişkiyi kurmayı öğrenir.A, E
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta Dersin amaç, işleyiş ve çıktılarının tanıtılması, görsel iletişim ve algılama süreçlerinin neler olduğunun açıklanması ve kentsel mekan ve mimari ile ilişkisinin tariflenmesi
22.Hafta Görsel iletişim ve görsel algılama konularına farklı disiplinlerden örnekler üzerinden tartışma ile giriş
33.Hafta Görsel Algılama konusunun kavramsal anlatımı. Gestalt kuramı üzerinden algılama sürecinin tariflenmesi. Örnekler üzerinden kavramın pekiştirilmesi
44. Hafta Görsel iletişim konusunun kavramsal anlatımı. İletişim ve mekan kavramlarının arasındaki ilişkinin tariflenmesi
55. Hafta Göstergebilimin kavramsal anlatımı
66.Hafta Mekanın göstergebilimsel çözümlemesine dair giriş bilgisi verilmesi
77. Hafta Ara sınav
88. Hafta Mimarinin ve kentsel mekanın göstergebilimsel çözümlemesine yönelik görsel ve işitsel örnekler üzerinden tartışma
99. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri sunum hazırlığı
1010. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması
1111. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumlarının yapılması
1212. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları üzerinden tartışma ve düzeltmelerin yapılması
1313. Hafta Kentsel mekan ve mimari göstergebilimsel çözümleme örnekleri öğrenci sunumları yapılması
1414.Hafta Final sinavı
Kaynak
Uçar, T. F. (2004), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yay. İstanbul. Turgut E. (2013), Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri, Anı Yayıncılık, Ankara. Ambrose, G., Harris, P. (2012), Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul. Becer, E. (2005), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, İstanbul. Taşçıoğlu, M. (2013), Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekân, YEM Yayın. Weill, A. (2007), Grafik Tasarım, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Rasmussen, S.,E., (2022), Arketon Yayınları, İstanbul. Corbusier, L. (2022), Şehircilik, Arketon Yayınları, İstanbul. De Fusco, R. (2020), Kitle İletişim Aracı Olarak Mimarlık, Arketon Yayınları. Zevi, B. (2021), Mimarlığı Görebilmek, Arketon Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55